Nova 73 otočna proizvođača ponosni nosioci oznake “Hrvatski otočni proizvodi”

Ministrstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Gabrijela Žalac donijelo je Odluku o dodjeli prava uporabe oznake „Hrvatski otočni proizvod“ za 2017. godinu, a ove godine oznaku su dobila...

Ministrstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Gabrijela Žalac donijelo je Odluku o dodjeli prava uporabe oznake „Hrvatski otočni proizvod“ za 2017. godinu, a ove godine oznaku su dobila nov 73 otočna proizvođača za 141 proizvod i proizvodnu liniju.

Radi se o tradicijskim otočnim proizvodima iznimne kvalitete i izvrsnosti, koji svake godine sve uspješnije pokazuju kako otočani odnosno otočki proizvođači svoje otočke proizvode uspješno oživljavaju i vraćaju im stari zaboravljeni sjaj uz inovativno-kreativna nova uporabna rješenja i promišljen pristup otočnoj izvornosti koju potiče Projekt HOP.

Riječ je o prehrambenim (vina, rakije, likeri, maslinova ulja, sirevi, slastice, ribe, salatne marinade, džemovi, med), kozmetičkim i odjevnim proizvodima te suvenirima koji se uglavnom rade u malim serijama i potječu s ograničenih otočnih lokaliteta. Oznaka „Hrvatski otočni proizvod“ može se dodijeliti tradicionalnim i inovativnim proizvodima koje proizvode otočni proizvođači, dodjeljuje se godišnje, u vidu plakete i makete, proizvođačima koji imaju sjedište tvrtke na otocima i koji nominirane proizvode izrađuju na otocima.

Do sada je oznaku dobilo ukupno 322 otočnih proizvođača za 880 proizvoda i proizvodnih linija s 24 otoka (Brač, Hvar, Vis, Korčula, Pag, Krk, Lastovo, Dugi Otok, Rab, Cres, Lošinj, Prvić, Ugljan, Mljet, Šolta, Žirje, Pašman, Iž, Murter, Olib, Kornat, Rava, Silba, Zlarin) i poluotoka Pelješca. Radi se o prehrambenim (vina, rakije, likeri, maslinova ulja, sirevi, slastice, ribe, salatne marinade, džemovi, med), kozmetičkim i odjevnim proizvodima te suvenirima i nematerijalnoj baštini.

BUDITE AMBASADORI NAŠEG TURIZMA I PODRŽITE “HRVATSKE OTOČNE PROIZVODE”

Projekt „Hrvatski otočni proizvod“ trebao bi svakako biti jedan od naših glavnih turističkih proizvoda jer prodaje i priču našu autohtonu i vjerodostojnu priču. Upravo priču koju turisti  žele čuti, upoznati i degustirati što je sama esencija turizma. Izvorni, autohtono, jedinstveno, tradicionalno – to su otočni hrvatski proizvodi koji nažalost nakon 10. godina i dalje nisu dovoljno dobro pozicionirani kroz naš turizam.

Zanimljivo, kada smo sami u ulozi turista u nekoj drugoj stranoj destinaciji, upravo tražimo to autohtono iskustvo, a sami naše dovoljno ne cijenimo niti poštujemo. Kao da se sramimo samih sebe, naše povijesti i identitete. Ne znam zašto iste ne nudimo našim turistima kroz sve segmente, normalno kako u ponudi moramo imati širu pletu proizvoda, no naši autohtone proizvode moramo imati u ponudi i to na prvom mjestu kojem nudimo gostima. Važno je gostima ponuditi kao prvi izbor naše autohtono vino, maslinovo ulje… a tek onda nuditi druge strane poznate proizvode koje zbog zahtjeva tržišta moramo imati u ponudi.

Mali „otočani“ se bore, promoviraju gdje god stignu, no bez potpore cijelog turističkog sektora ne mogu se dignuti u „visine“ koje apsolutno zaslužuju. Uostalom,  zar nije logičnije da na našim rivama gdje se nalaze štandovi s plastičnim proizvodima iz Kine, budu naši izvorni, autohtoni i tradicionalni proizvodi. Kinezima prodajemo proizvode Made in China. Ne znam više tko je tu lud, zbunjen, a tko normalan.

Podržite Hrvatske otočne proizvode i budite ambasadori našeg turizma. Poštujmo sami sebe, poštivati će nas i drugi.Imamo zašto biti ponosni i čime se hvaliti.

 

Vijesti: