AHF: Mediteran još uvijek nije dostigao svoj vrhunac i mjesta za rast ima i dalje

Završio je sedmi po redu Adria Hotel Forum koji je, okupivši preko 350 sudionika i ove godine, potvrdio status jedne od pet najvećih hotelsko – investicijskih konferencija u Europi....

Završio je sedmi po redu Adria Hotel Forum koji je, okupivši preko 350 sudionika i ove godine, potvrdio status jedne od pet najvećih hotelsko – investicijskih konferencija u Europi.

Drugog dana Adria Hotel Foruma koji se ove godine održao u Beogradu pod nazivom „Is the future bright?“, govorilo se o zaposlenima u turizmu, koji, kako je rečeno, čini 30 posto troškova svakog hotela i rastući su problem sektora.

 „Postoji nekoliko razloga za to. Plaće su male sve dok ne dođete do određene pozicije. Generacije su se promijenile. Mladi ljudi nisu spremni žrtvovati svoje vrijeme ukoliko dobiju bolju ponudu. Hoteli moraju razmišljati kako radnike učiti sretnima. Nije sve u plaći.“, rekao je Živorad Vasić regionalni direktor IHG-a. 

Također, naglasio je kako radnici iz Srbije odlaze u Hrvatsku zbog boljih plaća, iz Hrvatske u zapadne zemlje, odakle radnici odlaze u Skandinaviju. “To je začarani krug”, naglasio je. 

Sljedeći panel bio  je posvećen novim lifestyle brendovima koji postaju sve popularniji. „Trend je da se smanjuju sobe. To je potražnja tržišta. Dizajn je jedina stvar koja ljude zadržava u hotelu. Dobre restorane mogu naći bilo gdje, ali atmosfera koju stvorimo u hotelu je ono što ih natjera da ostanu“, rekao je Bojan Jelenić iz IHG-a.. Ovaj trend ujedno je i ekonomičan što ih čini primamljivim investitorima. 

Hoteli budućnosti oslanjati će se se na tehnologiju da bi mogli više saznati o svojim gostima i omoguće im personalizirano iskustvo, rekao je Manfred Kaiser, regionalni potpredsjednik „Oracle Hospitality“ na početku trećeg panela drugog dana Adria Forum Hotela. 

Alfred Eeltink,”Hotel Facility Concepts”, objasnio je da na uštedu vremena i efektivnost posla utječe organizacija posla u samom hotelu i dizajn, prvenstveno zbog održavanja, ali na kraju, i cijene usluge. Tehnologija može pomoći, ali ipak Eeltink upozorava da i dalje postoje poslovi koje ljudi mogu obavljati brže i bolje, zbog čega je potrebno pažljivo odabrati koje tehnologije želite upotrijebiti. 

Na panel diskusiji „Sea side destinations – what is the product we are selling; the effect of Turkey, Greece and Tunisia coming back“ panelisti su se složili da se usprkos izazovima i povratnu drugih tržišta ne može govoriti o krizi, već o nesigurnom vremenu.

Povratak tržišta koja su prethodnih godina bilježili pad panelisti ne vide kao problem, a Mediteran, prema njihovom mišljenju, još uvijek nije dostigao svoj vrhunac i mjesta za rast ima i dalje. 

Poslijednji panel Adria Hotel Foruma bio je “ Inland development  – let’s look at those who already did it – and what does it take to develop inland“.  Kako bi se razvile investicije na kopnu, potrebna je dobra suradnja sa lokalnim zajednicama i vlastima, naglasili su kao zaključak panelisti. 

POVEZANA VIJEST:

AHF: ISTOČNA EUROPA RASTE, MIJENJA SE INTERES TURISTA

Vijesti: