Andreja Gazdek, ProConcept: Hrvatska može očekivati značajan porast broja kineskih turista u 2019.

Hrvatska je prema izboru čitatelja kineskog izdanja američkog magazina Travel+Leisure proglašena najpoželjnijom novom europskom destinacijom za kineske turiste u 2019., otvoren je ured HTZ u Kini, snimani su razni...

Hrvatska je prema izboru čitatelja kineskog izdanja američkog magazina Travel+Leisure proglašena najpoželjnijom novom europskom destinacijom za kineske turiste u 2019., otvoren je ured HTZ u Kini,
snimani su razni TV prilozi i emisije u Hrvatskoj, posjetili su nas kineski influenceri, kineske tvrtke snažno dolaze na naše tržište, a 2019. godina je proglašena kao godinom kulture i turizma između Hrvatske i Kine.

S druge strane, broj kineskih turista koji dolaze u Republiku Hrvatsku u značajnom je porastu. Iako udjel tržišta u ukupnom broju turističkih noćenja s kineskog tržišta čini samo 0,3 %, prošle godine je ostvaren veliki rast, te je ostvareno preko 45% više dolaska kineskih turista.

Kinesko tržište je trenutno “svima” u fokusu, svi bi kineske turiste, no kako se radi o izrazito specifičnom tržištu te totalno drugačijem profilu gostiju, potrebno je uložiti puno energije i edukacije kako bi razumjeli njihove potrebe i želje.

Upravo na temu specifičnosti kineskog tržišta razgovarao sam s Andrejom Gazdek, iz tvrtke ProConcpet koja se specijalizirala kao vodeća savjetodavna agencija za kinesko tržište.


Kao što smo naveli, 2019. je godina kulture i turizma između Hrvatske i Kine, otvoren je ured HTZ-a u Kini… Kako možemo iskoristiti tu pozitivnu situaciju? 

Sve je spremno za 2019. kao godinu kulture i turizma između Hrvatske i Kine. Zahvaljujući uzletu bilateralnih odnosa i ostvarenju brojnih zajedničkih inicijativa, stvoren je novi zamah u hrvatsko-kineskim odnosima i prijateljstvu. Nedugo nakon što je Hrvatska gospodarska komora otvorila svoj ured u Shanghaiu, i Hrvatska turistička zajednica ondje je za manje od godinu dana otvorila svoj predstavnički ured 5. studenoga 2018. 

Shanghaijsko lokalno izdanje utjecajnog časopisa Travel + Leisure prošle je godine Hrvatsku proglasilo najpoželjnijim europskim odredištem. Hrvatska je dobila vrlo priželjkivanu kinesku turističku nagradu „Najbolje na svijetu“. Nagrada je dodijeljena nakon opsežne ankete među kineskim čitateljima u kojoj je Hrvatska bila jednoglasan pobjednik. To je svakako snažan odraz velikog interesa jedne od najmnogoljudnijih zemalja svijeta za Hrvatsku.

Tu je i niz drugih događanja koja nam idu savršeno u prilog. Kineska verzija video igre Game of Thrones Winter Is Coming razvijena za pametne telefone, a na kinesko tržište stiže u prvoj polovici 2019. Igru razvija Yoozoo Games, vodeći kineski razvojni programer za interaktivne zabavne sadržaje s licencom tvrtke Warner Bros.

S druge strane, i kineska je vlada aktivno poticala kineske tvrtke da sudjeluju u izgradnji turističke infrastrukture, kao i da započnu suradnju s hrvatskim partnerima u hotelijerstvu, turizmu, zaštiti okoliša, stvaranju zdravstvenog turizma, poticanju šire upotrebe kineskih mobilnih novčanika za plaćanje itd. Ukidanje viza za kineske turiste također bi bio dobar potez hrvatskih vlasti. Pravi je trenutak produbiti dobre odnose i izvrsne veze Hrvatske i Kine koje traju od uspostave diplomatskih odnosa prije više od 26 godina.

Realno gledajući, Hrvatska zaista može očekivati značajan porast broja kineskih turista u 2019. i u narednim godinama zahvaljujući iskrenom i dosljednom nastojanju u ostvarenju novog i većeg vala suradnje i prijateljstva dviju zemalja.

Otvaranje novih emitivnih tržišta velika je prilika za hrvatski turizam. Na koji način vi vidite ovaj potencijal, pogotovo turista s azijskog tržišta? 

Dobra je informacija da, za razliku od zapadnih turista, turisti iz Azije ne poistovjećuju turizam s kupanjem na moru. Za njih je turističko putovanje puno više od toga. Njih zanimaju povijesne lokacije, kulturna baština, prirodne atrakcije i ljepote, gastronomska ponuda. To je ono čime Hrvatska obiluje, i to ne samo na moru već i u Slavoniji, u Lici, u Međimurju… Ja bih u tom kontekstu s veseljem rekla „treba sve staviti na stol“. To zapravo znači da našu bogatu ponudu treba prezentirati na pravi način, trebamo se približiti novom turističkom tržištu i to na jeziku koji oni razumiju. Nije to ništa novo… davno smo prihvatili da moramo naše promotivne materijale prevesti na njemački za njemačke goste, prevesti na češki za češke goste… u posljednjih par godina prevodimo i na slovenski jer mlađe generacije slovenskih turista ne znaju hrvatski… pa logično je onda da počnemo prevoditi i na kineski. 

Približavanjem kineskim turistima rješavamo još jedan gorući problem našeg turizma, a to je sezonalnost. Kinezi putuju cijele godine, a posebno putuju koncem siječnja/početkom veljače za svoju Novu Godinu, i za Dan državnosti u prvom tjednu listopada. Kineske vlasti su za ta dva praznika u kalendar stavile 3 neradna dana, i povrh toga propisale da su poslodavci dužni odobriti još 3 dana na zahtjev radnika, a što je zapravo uobičajena praksa. Naši uredi u Shanghaiu i u Singapuru zatvorili su vrata još u petak 01.02. i ne rade sve do 11.02.

Dakle, situacija s kineskim turističkim tržištem za nas je idealna… imamo sve što oni žele i trebaju i k tome ćemo dobiti i dužu sezonu i turizam diljem države. Potrebna je samo mala prilagodba kako bismo postali destinacija broj 1 za kinesko emitivno tržište.

Gledano iz globalne perspektive, Hrvatska je u odnosu na Europu i europske turističke destinacije samo mali kotačić. Da li je ova percepcija ispravna? Da li Hrvatska može privući azijske turiste u svoje destinacije i što je potrebno učiniti?

Europa je najturističkija destinacija na svijetu, a Hrvatska je pozicija unutar Europe idealna… između antičke Grčke i Rima, s nizom spomenika kulture i interesantnim muzejima, očuvanim starim gradovima, s morem, planinama i ravnicama, s fantastičnom kulinarskom ponudom. Prometna povezanost je također jedan od ključeva uspjeha u ovom projektu. Autoceste, aerodromi, novi Pelješki most i odlična povezanost s otocima daju bezbroj mogućnosti za turistički razvoj svih regija Hrvatske. Dakle, sve predispozicije su ostvarene. 

Uz sve navedeno dodajmo i ključni segment, a to je komunikacija prema željenom tržištu. Komunikacija znači jezičnu prilagodbu i znači promociju. Mi to možemo i mi to znamo. Potrebno je povezati se s tvrtkama koje imaju globalno iskustvo, a IPPWORLD je takva tvrtka. Vrlo je interesantna činjenica da je IPPWORLD prije 30 godina uvodio na kinesko tržište hotelske lance kao što su Marriott, Le Meridien, Radisson, Ramada, Sheraton, Hilton, … kako bih ih približili kineskim klijentima, a sada pripremaju druga tržišta na koja putuju kineski klijenti, u prvom redu izrađuju kreativne prijevode svih vrsta promotivnih materijala prilagođeno načinu razmišljanja potencijalnih klijenata, a nakon toga tako prevedene sadržaje, tj. ponudu, promoviraju na ciljanom tržištu. Ova agencija razvila je i posebnu aplikaciju za internet promociju na kineskom  tržištu koja u realnom vremenu preusmjerava budžet na propulzivnije internet lokacije, a sve s ciljem maksimiziranja uloga u oglašavanje i bržeg povrata investicije.

Svaka zemlja ima svoj način kulture življenja pa tako i jedinstven profil turista, pogotovo kod turista iz Kine koji imaju totalno drugačiji način življenja od stanovnika Europe. Moramo se educirati o njihovim željama i potrebama te kako ih spojiti s našim načinom života? Kako i koji su prvi koraci?

Za razliku od njihovih zapadnih kolega koji odmor najčešće smatraju svojim pravom kako bi se udaljili od svog radnog mjesta ili se oslobodili stresa, većina kineskih turista ne misli isto. Smatraju da su blagdani vrijeme za opuštanje i uživanje, obično u grupi s obitelji ili bliskim prijateljima. Dakle, uobičajeno je vidjeti ih opuštene i kako se zabavljaju te imaju vrlo ležeran pristup. 

Još jedan razlog osjećaja opuštenosti za kineskog turista je i to da su putovanja u inozemstvo novi oblik uživanja, u usporedbi sa zapadnim turistima koji to prakticiraju već godinama. Kinezi žele doživjeti mjesto ili regiju iz šire perspektive pa najčešće samo Zagrebu površinu po onome što se vidi golim okom pri tome fotografirajući sve što stignu.

Prema McKINSEYJEVU Izvještaju o ponašanju kineskih potrošača 2017. tvrtke koje pokušavaju ući na kinesko tržište tako da potrošačima nude samo “više za njihov novac”, teže će uspjeti. Danas većina Kineza smatra da faktor cijene nije njihov primarni motivator.

Ključni čimbenik za prodaju na tržištu Kine jest biti jezično vidljiv na njihovom materinjem jeziku. Sjetite se prastare izreke, ‘Ako ne mogu pročitati, neću ni kupiti’. Također, uvođenje plaćanja kineskim kreditnim karticama i digitalnim novčanicima je postao imperativ za kompanije koje žele privući kineske turiste. 

Odgovor na ovo pitanje, i puno više toga, nalazi se u našem Izvještaju „Marketing prema kineskom izlaznom turističkom tržištu“ koji smo objavili ovih dana. Uz pomoć navedenog izvještaja željeli smo hrvatskom turističkom tržištu dati niz korisnih informacija, i educirati naše tvrtke koje se bave turizmom i ugostiteljstvom o kineskom turističkom tržištu. 

Nastavno na navedeno 14.03. 2019. u Zagrebu će biti održana Prva regionalna B2B konferencija o kineskom turističkom tržištu. Konferencija će biti izrazito edukativnog karaktera gdje ćemo prisutnima dati puno korisnih informacija i uputa kako kročiti i komunicirati s najvećim svjetskim turističkim tržištem. Prijave na konferenciju bit će moguće od 05.02. kada kalendarski pada i Kineska Nova Godina, a čime ćemo na simboličan način obilježiti jedno novo razdoblje u komunikaciji s ovim velikim tržištem.

Prva regionalna konferencija o kineskom turističkom tržištu – ključna rješenja kako pristupiti najvećem tržištu na svijetu

Nedavno smo objavili izvještaj: Marketing prema kineskom izlaznom turističkom tržištu – Pogled iznutra, koji je izradila Joanne Chan iz IPPWORLD-a, kao “insiderski”pogled na kinesko turističko tržište.

Upravo u organizaciji tvrtke ProConcpet, Joanne Chan iz IPPWORLD-a dolazi u Zagreb na 1. Regionalnu konferenciju o kineskom turističkom tržištu – ključna rješenja kako pristupiti najvećem tržištu na svijetu, koja će se održati 14.ožujka 2019. u hotelu Academia u Zagrebu.

Neke od tema na koja ćemo dobiti odgovor su usporedba kineskog turističkog tržišta i kineskih turista koje poznajemo do danas u Hrvatskoj i regiji, i stvarnog tržišta koje nam tek treba doći, profil kineskog turističkog tržišta – pogled iznutra, studije slučaja s hrvatskog tržišta, ključni koraci u strategijskom planiranju nastupa na kineskom tržištu te ono najvažnije direktan kontakt s iskusnim poznavateljima kineskog turističkog tržišta i odgovori na konkretna pitanja.

Preliminarni program kao i način prijave, prve regionalna konferencija o kineskom turističkom tržištu – ključna rješenja kako pristupiti najvećem tržištu na svijetu, možete saznati u prilogu.

PRILOG:

PROGRAM / PRIJAVA Prva regionalna konferencija o kineskom turističkom tržištu – ključna rješenja kako pristupiti najvećem tržištu na svijetu


Vijesti: