Andrija Čolak, Surf’n’Fries: Povrat investicije mobilnih Surf’n’Fries štandova je 45 dana

Prema podacima Hrvatske narodne banke (HNB), tijekom 2016. godine, prihodi u turizmu od stranih gostiju ( bez domaće potrošnje ) iznosili su 8 milijardi i 635 milijuna eura, što...

Prema podacima Hrvatske narodne banke (HNB), tijekom 2016. godine, prihodi u turizmu od stranih gostiju ( bez domaće potrošnje ) iznosili su 8 milijardi i 635 milijuna eura, što u odnosu na 2015. godinu (7 milijardi i 962 milijuna eura), predstavlja rast od 8,5 posto, odnosno 673 milijuna eura.

Ove godine kako stvari stoje po posjećenosti u prvih četiri mjeseca i nikad boljem bookingu, pogotovo s Njemačkog tržišta, također možemo očekivati još jednu rekordnu turističku sezonu. A najveća moć turizma je upravo što turizam nije jedna grana industrije, nego horizontalno i vertikalno veže razne druge industrije tj. turistička potrošnja dispenzira se na razne gospodarske sektore. Tako direktnu financijsku korist nemaju samo turističke agencije i pružatelji smještaja nego i mnogi drugi poduzetnici u turizmu, kako novi tako i stari kao nadogradnja svojem poslovanju.

Jedna od grana malog i mikro poduzetništva svakako je i Surf’n’Fries mobilni „štandovi“ i prikolice koji su osmišljen kao savršen način prodaje pomfrita na plažama u turističkim mjestima ili sajmovima, manifestacijama, festivalima i slično.

U razgovoru s Andrijom Čolakom, osnivačem franšize Surf’n’Fries i suosnivač pametnog kišobrana Kisha, saznao sam kako funkcionira model franšize i koje se prilike za nove poduzetnike u turizmu kroz Surf’n’Fries mobilne štandove. Inače, Surf’n’Fries još jedna je uspješna Hrvatska poduzetnička priča čija se franšiza iz dana u dan širi cijelim svijetom, a svoj uspjeh najviše grade na inovativnosti, brendiranju, dizajnu ambalaže i prodajnog mjesta te modelu franšize kao i primjeni tehnologije bez ulja.

U Hrvatskoj je trenutno preko 20 Surf’n’Fries mobilnih štandova u pogonu duž Jadransku obalu, a koji su upravo napravljeni baš za plaže i kao odgovor na  potražnju tržišta za istim, što je još jedna inovacija iz rukava ekipe Surf’n’Fries-a. „U startu smo imali jako puno upita upravo za takvim proizvodom te smo ga kroz neko vrijeme razvili i danas je jedan od naših najuspješniji koncepta koji imamo“ ističe Andrija Čolak te dodaje kako kroz model franšize mobilnih štandova imaju odlične suradnje s partnerima već dugih sedam godina te kako odlično funkcionira cijeli koncept na terenu na zadovoljstvo svih strana.

Surf’n’Fries mobilni štandovi opremljeni su fritezom snage 14 KW s dva bazena od po 10 litara koja je pogonjena plinom iz standardnih boca. Surf n Fries – Mobil zadovoljava sve zakonske uvijete pa je tako izrađen od inox materijala, kompletno je atestiran, a što se sanitarnih uvjeta tiče, objekt ima ugrađen prostor za pranje ruku s toplom i hladnom vodom, slavinom na senzor, te posudom za otpadne vode. Jedino što vam je potrebno je struja, dobra lokacija i poduzetnički duh.

Na pitanje koji je model franšize s najpoznatijim brandom za prodaju pomfrita Čolak odmah i na prvu transparentno ističe sve uvijete, što svakako uvjerava povjerenje u ozbiljnog partnera i visoku razinu profesionalizma. „Franšiza iznosi 9.400 eura + PDV, a ako poduzetnik ima dobru lokaciju najčešće može vratiti cijelu investiciju kroz 45 dana što je više nego odlično. Mi mu dajemo cijelu potporu, od treninga zaposlenika, garanciju na tehničke elemente, distribucija i dostavu sve robe i ambalaže, te ga savjetujemo da mu olakšamo cijeli proces na početku kako bi što prije stao na zdrave temelje. „ istaknuo je Čolak te dodao kako sukladno ugovoru o franšizi tj. tantijema iznosi 5% od prometa.

Interes u Hrvatskoj za mobilnim štandovima je veliki ističe Čolak te dodaje kako su najčešća dva problema. Prvi da ljudi nemaju dovoljno kapitala potrebno za franšizu, a drugi i najveći je dobivanje koncesije. „Kod nas je to dosta loše postavljeno, kao primjer odluke za koncesije se donose krajem svibnja što je već dosta kasno za donošene odluke o poslovanju. Kada bi se odluke donijele tijekom zime, poduzetnici bi imali dosta vremena da se pripreme jer tu pričamo o mikro i malom poduzetništvu.“ rekao je Čolak. U poslovnom smislu to je jako loše i guši poduzetništvo umjesto da ga potiče, kao što se najbolje vidi upravo na ovom primjeru. Pitanje koncesija je oduvijek bila vruća tema na terenu koja je podložna manipulaciji lokalnih političkih moćnika. Nažalost i danas u većini slučajeva vrijedi pravilo: Tko je bliži i jači vatre, a ne tko je inovativniji, poduzetniji i sposobniji.

No kako je inovacija u samom DNK Surf’n’Fries priče, Čolak je našao rješenje tj. poslovni model koji „zaobilazi“ problem koncesija.  Zato najčešće mobilne štandove uzimaju ugostitelji koji već imaju dozvolu kroz svoje ugostiteljske objekte kako bi ostvarili dodatnu zaradu, a i povećali promet u svojem objektu – logično nakon konzumacije hrane mora se nešto i popiti. „Odličan je primjer našeg partnera na Čiovu, koji ima jedan beach bar te je mobilnim štandom nadogradio je svoju ponudu. Već šest godina radi s nama i napravio je odličan posao. Kada je „špica“ turističke sezone prodaje 500 porcija dnevno te si je tako znatno povećao prihode, ali i za duplo povećao prihode bara, jer kako ljudi jedu tako imaju potrebu da popiju piće nakon konzumacije hrane. Zaokružio je cijeli proces i to je svakako odličan primjer i poslovni model. „ ističe Čolak te dodaje kako upravo iz razloga što se pokazalo kao dobar poslovni model i „rješenje“ problema koncesija upravo ciljaju poduzetnike koji već imaju ugostiteljske objekte da nadograde svoje poslovanje.

Osim Surf’n’Fries mobilnih štandova, iz slične potrebe, rodilo se i novi inovativni proizvod – Surf’n’Fries Trailer tj. prikolica koja je namijenjena za potrebe većih manifestacija, festivala i sajmova. „ Pošto mobilni štandovi imaju preko 300 kg teško ih je premještati, pa smo iz tog razloga razvili još jedna format – surf n fries trailer. Baš ciljano za manifestacije. To je prikolica u kojoj je sve postavljeno i spremno za posao odmah na bilo kojoj lokaciji, gdje god se održava neka manifestacija, festivali, sajmovi…“ zaključio je Čolak te dodao kako za franšizu vrijede isti uvjeti, no kako je ovo puno ozbiljnija i zahtjevnija poduzetnika priča tako je i iznos franšize veći tj. iznosi 28.000 Eura + Pdv

Kao „proof of concept“ Čolak se pohvalio se kako je upravo prošli tjedan njihov partner tj. nositelj franšize u Njemačkoj na stadionu u sklopu nogometne utakmice u sat i pol prodao 496 porcija što je apsolutni rekord do sada.

Ako Vam je zanimljiva ova priča i ako imate interes postati dio Surf’n’Fries obitelji kroz model franšize, pogledajte malo više informacija u prezentacijama prilogu. Nije sve samo u samo u smještaju, mogućnosti za zaradom u turizmom su mnogostruke, turisti su tu, samo im moramo ponuditi što više raznolikog sadržaja.

Surf’n’Fries prezentacija 1

 

Vijesti: