Antonio Škarpa, gradonačelnik Starog Grada: Jedino zajedničkom promocijom otok Hvar može iskoristiti svoj puni potencijal

Najsunčaniji otok u Hrvatskoj sljedeće godine proslavit će 150 godina organiziranog bavljenja turizmom, a cijeloj priči odlično bi se i nadovezala titula najbolje europske destinacije. Naime, Turistička zajednica Starog...

Najsunčaniji otok u Hrvatskoj sljedeće godine proslavit će 150 godina organiziranog bavljenja turizmom, a cijeloj priči odlično bi se i nadovezala titula najbolje europske destinacije.

Naime, Turistička zajednica Starog Grada na Hvaru prošle godine bila je nominirana za titulu europske najbolje destinacije u organizaciji portala European Best Destinations, a ove godine s jednim velikim iskustvom više, odlučila se opet kandidirati, ali ovaj put kandidira se cijeli otok Hvar. Svakako je pohvalno što se odlučilo kandidirati cijeli otok Hvar jer upravo otok Hvar je jedna turistička destinacija. Inače, otok Hvar možemo zvati i kao Otok UNESCO-a jer se na ‪UNESCO-voj listi kulturne i nematerijalne svjetske baštine nalaze Stari grad i starogradsko polje, Čipka od Agave, Procesija za Križen, Klapsko pjevanje te mediteranska prehrana.

Upravo je kandidatura otoka Hvara za najbolju europsku destinaciju povod za razgovor sa gradonačelnikom Starog Grad, Antoniom Škarpom, koji ističe kako bi titula “najbolje europske destinacije” itekako pomogla na putu da otok Hvar postane ne samo europski već svjetski brend.

Prošla turistička sezona u Starome Gradu bila je rekordna, te je tako ostvareno 9% više dolazaka i 5% više noćenja, kao i 16% više uplova u nautički dio starogradske luke. Za veći iskorak i nastavak turističkog rasta, gradonačelnik Starog Grada, Antonio Škarpa vidi u produženju turističke sezone “Bolje rezultate u 2018. godini, pa i svakoj sljedećoj turističkoj godini, potrebno je tražiti u pred i pod sezoni s obzirom da se u dva vršna mjeseca, srpanj i kolovoz, ne mogu očekivati puno bolji rezultati od prošlogodišnjih. S obzirom na to, naš je fokus na promotivne aktivnosti, aktivnosti u destinaciji, poticanju investicija u turizam te investicija u turističku infrastrukturu koje imaju za cilj produžavanje sezone na travanj – listopad“ ističe Škarpa.

U zadnje dvije godine na otoku Hvaru obilježene su dvije vrlo važne obljetnice  –  u 2016. godine Stari Grad je proslavio 2400 godina od svog utemeljenja, a ove 2018. godine Hvar slavi 150 godina organiziranog bavljenja turizmom, a cijeloj priči odlično bi se i nadovezala titula najbolje europske destinacije „​Ove obljetnice govore nam o kontinuitetu života na ovom otoku​, ​ali i o njegovoj atraktivnosti koju su prepoznali mnogi posjetitelji. Našim gostima otok Hvar postaje omiljena destinacija kako zbog bogate kulturne baštine tako i zbog ​njegove ​klime, broja sunčanih sati, prekrasnih i očuvanih  gradova i ​slikovitih gradića na otoku Hvaru.  Otok Hvar poznat je kao turistička destinacija jako dugo, usuđujemo se reći i više od 150 godina, a titula najbolje europske destinacije, ukoliko je otok Hvar dobije, samo će potvrditi njegovu poziciju“ istaknuo je Škarpa.

Ono što je rijetko u našem turizmu, a izrazito važno i svakako pohvalno što je za titulu najbolje europske destinacije zajednička kandidatura i sinergija cijelog otoka Hvara, jer upravo je cijeli otok Hvar jedna turistička destinacija, a bez sinergije nema dugoročnog uspjeha. Na pitanje hoće li se i dalje sinergijski brendirati cijeli otok kao jednu destinaciju tj. turistički brend „otok Hvar“, Škarpa ističe kako Otok Hvar i jest destinacija koju turisti posjećuju, a lokaciju svog smještaja na otoku biraju već prema svojim željama i potrebama za odmor. „S obzirom na to,  promocija otoka Hvara kao jedne destinacije nam svima može itekako pomoći da se još bolje i jače pozicioniramo na turističkom tržištu Europe i svijeta, da budemo prepoznatljiviji i da možemo privući puno širi spektar ciljnih skupina na turističkom tržištu. Jedino zajedničkom promocijom otok Hvar može iskoristiti svoj puni potencijal koji leži upravo u njegovoj raznovrsnosti – tu raznovrsnost moramo komunicirati prema tržištu jer to je naša snaga i prednost, ali i platforma za daljnji turistički razvoj otoka Hvara. Svaki  otok predstavlja specifično područje i ne može se uspoređivati s teritorijalnim područjima smještenim na kopnu gdje su granice tih područja najčešće definirane administrativno. Na otocima je vrlo teško ostvariti takvu distinkciju, a pokazalo se, i kontraproduktivno“ govori Škarpa te naglašava kako svaki grad, gradić, mjesto ili selo priča svoju priču o Hvaru kao otoku i svako to mjesto, grad ili gradić je postigao ono što danas ustvari i čini otok Hvar posebnim i zašto je on prepoznat svugdje u svijetu.

Foto: Rafael Janić Photography

Titula najbolje europske destinacije je relevantna onoliko koliko je napravimo relevantnom, s jedne strane Zagreb je to odlično brendirao i kapitalizirao, dok Zadar nije, što dovodi do činjenice kako nije važno dobiti titulu najbolje europske destinacije, nego je tek tada potrebno investirati resurse, novac i vrijeme kako bi se cijela priča kvalitetno promovirala. „Bez obzira na ishod glasovanja sama nominacija je već odlična turistička promocija za čitavi otok. Tu činjenicu svakako treba iskoristiti u daljnje promotivne svrhe tako da čitavi otok i sva mjesta na njemu imaju koristi od toga. Naravno da bi nam titula “najbolje destinacije” itekako pomogla na putu da otok Hvar postane ne samo europski već svjetski brend. Svakako ću poticati i daljnju suradnju otočnih turističkih zajednica, privatnog sektora i svih onih koji su dionici jednog turističkog proizvoda, a sve s ciljem što boljih turističkih rezultata otoka Hvara. Zajedno smo jači i zajedno možemo od  Hrvatske i otoka Hvara napraviti otok koji je 6 mjeseci pun i time dodatno produžiti (pred i post) sezonu na cijelom otoku, podignuti standard na otoku i povećati potrošnju naših turista koji su više nego dobrodošli na našem otoku“ zaključuje Škarpa.

Destinacia  je cijeli otok te bez sinergije nema dugoročnog uspjeha, a također u ovoj priči svi su na dobitku. Ako i Hvar ne dobije spomenutu titulu, svakako je svaka promocija odlična pa tako i ova, te je potrebno što više ulagati u zaokružene i autentične turističke proizvode te kvalitetan sadržaj, pogotovo u pred i posezoni, kako bi se produžila turistička sezona tj. težiti prema turističkoj godini.

Glasanje za najbolju europsku destinaciju na portalu European Best Destinations ( EBD ) je pri kraju, te traje do 08.veljače.2018 u 10:00h, a trenutno je otok Hvar među pet destinacija s najviše glasova.

Podržite otok Hvar za najbolju europsku destinaciju, glasajte OVDJE

Vijesti: