Brendiranje Vukovara kroz urbani vizualni identitet

I ove godine u Vukovaru će se održati street art festival pod nazivom VUKOVART – goes vertical!

I ove godine u Vukovaru će se održati street art festival pod nazivom VUKOVART – goes vertical! u suorganizaciji Vala kulture i Grada Vukovara, kao nastavak prošlogodišnje međunarodne manifestacije VUKOVART – luka umjetnosti 2017. Na nekoliko lokacija u Borovu naselju će se oslikati pročelja zgrada muralima poznatih svjetskih uličnih umjetnika. Također, nakon odlične suradnje Planet Street Paintingom kao suorganizatorom, ove godine tu ulogu mijenja Val kulture.

Glavni cilj projekta je promijeniti sliku grada Vukovara i postaviti ga na karte europske i svjetske suvremene umjetnost koja će biti prepoznata kako u Hrvatskoj tako i u Europskoj Uniji, a na koncu i svijetu, a prošla godina je dokaz da su organizatori u tome i uspjeli.

Na festivalu će gostovati najuspješniji umjetnici sa svjetske street art scene, a posjetitelji će moći promatrati kreativne procese muralista: Marine Capdevile iz Španjolske, Rickeyja Lee Gordona iz Južnoafričke Republike, Vere Bugatti i Fabia Fedelea iz Italije, Elle & Pitra iz Francuske te dvojice hrvatskih umjetnika, Cheza i Sarme. Umjetnici će oslikavati fasade u Borovom naselju a program će biti popraćen i glazbenim nastupima. Pa se tako očekuje i koncert General Woo-a na vukovarskom korzu.

Festival je također namijenjen i obiteljima s djecom, te će tako najmlađi kreativci moći sudjelovati u dječjem programu „Kredica 2“ te sa svjetskim umjetnicima najaviti svježu konkurenciju. Radionicu će voditi Filip Mrvelj koji će raditi osvježenje odnosno obnavljanje svoje 3D slike na vukovarskom mostu.

Bogat program upotpunit će i prikazivanje filma “First Journey” autora Filipa Mrvelja i Krešimira Hercega koji prikazuje 1000 kilometara dug put biciklom na festival gdje je Filip Mrvelj slikao sliku poveznicu Hrvatske i Francuske.

Festivalom Vukovart realizira se prvotna ideja organizatora da Vukovar svojim novim atraktivnim vizualnim identitetom postane muzej na otvorenom. 3D slike svojom interakcijom privlače brojne turiste koji kruzerima svakodnevno stižu u ovaj grad na Dunavu. Na ovaj način Vukovar stvara jedan novi koncept brendiranja grada kroz spajanje arheološke, kulturno – povijesne baštine s jednim novim urbanim identitetom, baš po uzoru na poznate europske destinacije kao npr. Berlin. Rezultat cijele ove turističke priče je da su 3D grafiti svakako generirali novu dodanu vrijednost u turističkoj ponudi Vukovara, te u kombinaciji s ostalom kulturnom ponudom ako je se objedini u cjelovit turistički proizvod, mogu biti odličan novi turistički proizvod Vukovara.

Ovaj festival promovira Vukovar kao mjesto koje prihvaća sve umjetnike, odnosno stvaratelje novih vrijednosti. Također, ovim konceptom se mijenja vizualni identitet grada i čini ga ljepšim mjestom za život, ali i na način da oslikana područja predstavljaju i atrakciju za sve brojnije turiste koji dolaze. Riječ je o projektu koji dokazuje kako se sustavno radi na kontinuiranoj turističkoj ponudi te kako se Vukovar otvara najrazličitijim turističkim interesima.

S jedne strane, obnovom fasada i oslikavanjem javnih površina Vukovar postaje ugodnijim mjestom za život, dok se s druge strane ovim festivalom stvara jedinstvena turistička atrakcija koja je zanimljiva kako lokalnom stanovništvu, tako i inozemnim turistima.

Ovo je još jedan dokaz kako entuzijazam pojedinca može pridonijeti jednoj novoj dodanoj vrijednost turističke i kulturne ponude grada. Ova manifestacija polako postaje novi turistički proizvod koja može rezultirati motivom turističkih dolazaka posjetitelja u Hrvatsku, pa čak i Europu. Da, može se i od „ničega“ napraviti odlična turistička priča, no ništa ne ide preko noći i bez volje i dugotrajnog rada,  prepoznavanja prilike gradske Uprave, investiranja u bolje sutra te truda i sinergije svih sudionika.

I ne zaboravite, ulaganje u manifestacije nije trošak, nego investicija. Investicija koja će kroz par godina postati motiv dolaska i generirati turističku potrošnju koja se disperzira vertikalno i horizontalno na druge industrije. To je najveća moć turizma.

Posjetite Vukovar od 29. svibnja do 10. lipnja i doživite jedno novo iskustvo – VukovART, luka umjetnosti

Vijesti: