Broj inozemnih kineskih turističkih putovanja smanjio se u zadnjem kvartalu 2018.

Broj graničnih prijelaza iz kontinentalne Kine u zadnjem kvartalu 2018. godine povećao se za 7 posto, no ovaj rast pogodovao je samo destinacijama „šire Kine“, odnosno Hong Kongu, Makaou...

Broj graničnih prijelaza iz kontinentalne Kine u zadnjem kvartalu 2018. godine povećao se za 7 posto, no ovaj rast pogodovao je samo destinacijama „šire Kine“, odnosno Hong Kongu, Makaou i Tajvanu. Ostatak svijeta je u zadnjem kvartalu po prvi put zabilježio manju brojku posjeta kineskih turista u odnosu na prethodnu godinu.

Nova kvartalna statistika koju je 26. veljače objavio njemački institut za istraživanje kineskog turističkog tržišta COTRI Analytics, ukazuje da je 56 posto, to jest 22,5 milijuna od 40 milijuna inozemnih putovanja iz kontinentalne Kine završilo u Hong Kongu, Makaou i Tajvanu. Samo 44 posto, to jest 17,5 milijuna inozemnih putovanja odvelo je kineske turiste u dalje destinacije. U 2017. godini omjer je još uvijek bio 50:50, a prethodnih godina čak i više u korist daljih destinacija.

Najviše turista na svijetu upravo dolazi iz Kine, pogotovo na destinacije poput istočne Azije i Oceanije. Neke popularne destinacije za kineske turiste poput Australije, Njemačke i Tajlanda zabilježili su manje promjene u količini dolazaka, dok su Nepal, Južna Korea i Kambodža u Aziji, Srbija, Hrvatska i Španjolska u Europi te Kanada u Sjevernoj Americi zabilježili puno veće brojke.

Kinezi još uvijek putuju u inozemstvo u sve većem broju, no donji dio tržišta postao je malo oprezniji – biraju bliže destinacije poput Hong Konga i Makaoa. Gornji dio tržišta ipak traži malo autentičnija iskustva na novim destinacijama. Pojednostavljanje propisa viza, povećanje broja izravnih zračnih veza te nove cestovne i željezničke poveznice između Hong Konga, Makaoa i Kine podržavaju ovaj novi obrazac putovanja. Dalje destinacije moraju povećati svoja nastojanja za privlačenje kineskih posjetitelja“, izjavio je Wolfgang Georg Arlt, predsjednik COTRI-ja.

COTRI Analytics pruža detaljne statističke podatke za 80 najvažnijih odredišta kineskih turista. Svakog kvartala objavljuje se „COTRI Analytics Radar“ koji ukazuje koje zemlje van „šire Kine“ zabilježavaju najveći porast ili pad u tržišnim segmentima prema dobi, spolu, svrsi posjete, obliku putovanja i tržišnom udjelu.

POVEZANA VIJEST:

ANDREJA GAZDEK, PROCONCEPT: HRVATSKA MOŽE OČEKIVATI ZNAČAJAN PORAST BROJA KINESKIH TURISTA U 2019.

Vijesti: