Broj međunarodnih noćenja dosegao 1.4 milijarde

Svjetska turistička organizacija (UNWTO) objavila je kako je u 2018. godini postotak turističkih noćenja porastao za 6% u odnosu na prethodnu godinu, to jest ukupan broj noćenja iznosio je...

Svjetska turistička organizacija (UNWTO) objavila je kako je u 2018. godini postotak turističkih noćenja porastao za 6% u odnosu na prethodnu godinu, to jest ukupan broj noćenja iznosio je 1.4 milijarde. Zanimljiva činjenica je da su ti rezultati premašili prognozu UNWTO-a iz 2010. godine u kojoj su pretpostavili da će se ta brojka doseći tek za 2 godine. No, jačanje ekonomije, jeftiniji avioprijevoz, tehnološki napredak, novi modeli poslovanja i jednostavniji proces nabavljanja viza ubrzali su razvoj prijašnjih godina.

Broj noćenja na Bliskom istoku porastao je za čak 10%, u Africi za 7%, u Aziji, Pacifičkom obruču i Europi za 6%, dok su Sjeverna i Južna Amerika ispod svjetskog prosjeka – 3% porasti.

Porast turizma posljednjih godina potvrđuje da je danas taj sektor jedan od najmoćnijih pokretača gospodarskog rasta i razvoja. Naša je odgovornost održivo upravljati njime i pretvoriti tu ekspanziju u stvarnu korist za sve zemlje, a pogotovo za sve lokalne zajednice, stvarajući mogućnosti za radna mjesta i poduzetništvo“, rekao je glavni tajnik UNWTO-a, Zurab Pololikashvili. „Iz tog razloga će se 2019. godine UNWTO usredotočiti na obrazovanje i stvaranje novih radnih mjesta“.

Broj međunarodnih noćenja u Europi 2018. godine dosegao je brojku od 713 milijuna – 6% više u odnosu na prošlu, prilično dobru, godinu. Najveći porast zabilježen je u južnoj Europi i Mediteranu (7%), središnjoj i istočnoj Europi (6%) i zapadnoj Europi (6%). Rezultati u sjevernoj Europi su nešto slabiji zbog puno manjeg broja noćenja u Ujedinjenom Kraljevstvu.

Bazirajući se na ovim brojkama, UNWTO prognozira porast od 3% do 4% iduće godine.

Stabilnost cijena goriva znatno utječe na prihvatljiviji avioprijevoz, dok se zračna povezanost sustavno poboljšava, spajajući sve više destinacija, što olakšava diversifikaciju izvornih tržišta. Trendovi također pokazuju velik broj letova iz zemalja u razvoju poput Indije i Rusije, ali i manjih azijskih i arapskih tržišta.

Istodobno, usporavanje globalnog gospodarskog rasta te neizvjesnost vezana uz Brexit, ali i geopolitičke i trgovinske napetosti mogu potaknuti zabrinutost i oprez među ulagačima i putnicima.

Sveukupno, 2019. godine se očekuje jačanje novih potrošačkih trendova poput „putovanja radi promjene okoline“, „težnje za zdravim opcijama“ kao što su wellness i sportski turizam te „multigeneracijskog putovanja“ kao posljedice demografskih promjena i odgovornijeg putovanja.

Očekuje se da će digitalizacija, novi poslovni modeli, povoljnije cijene putovanja i društvene promjene nastaviti oblikovati naš sektor, tako da se i odredišta i kompanije moraju prilagođavati promjenama ako žele ostati konkurentni“, dodao je Pololikashvili.

Vijesti: