Carwiz postao hrvatski turistički izvozni proizvod! Kroz model franšize šire se na globalno tržište

Stalno ističem kako je turizam puno više od samog noćenja, te kako turizam nije jedna industrija, nego horizontalno i vertikalno veže razne druge industrije. Tako je uz turizam usko...

Stalno ističem kako je turizam puno više od samog noćenja, te kako turizam nije jedna industrija, nego horizontalno i vertikalno veže razne druge industrije. Tako je uz turizam usko povezan rent a car industrija, koja u Hrvatskoj u zadnjih par godina doživljava svoj procvat na tržištu.

U kratkom vremenu od osnutka, rent a car kuća Carwiz pozicionirala kao vodeća u tom segmentu, a nedavno u intervjuu za portal direktor Carwiza, Krešimir Dobrilović najavio je kako uskoro kreću i s finalizacijom plasmana vlastitog franšiznog poslovanja na globalno tržište.

Upravo taj dan je došao i postao realnost. Jučer je tvrtka Carwiz postala jedna od rijetkih tvrtki iz turističkog sektora, ali i iz Hrvatske, kojima je to pošlo za rukom. Tako je Carwizz postao hrvatski izvozni proizvod, te će u prvoj fazi kroz model franšize biti prisutan na šest međunarodnih tržišta: Grčke, Bosne i Hercegovine, Latvije, Cipra, Maroka i Srbije.

Krešimir Dobrilović, CEOCarwiz

Riječ je o brandu koji je svojom prvom pojavom izazvao iznimno pozitivne reakcije korisnika temeljene na vizualnom identitetu, kreaciji usluge, jednostavnosti korištenja kanala prodaje, kako na B2C, tako i na B2B razini. Sve to rezultiralo je da u samo dvije godine Carwiz danas nudi model franšize. Impresivno, zar ne?

Priča o Carwizu je jednostavna, a opet drugačija. Prilikom pokretanja poslovanja temeljenog na dugogodišnjem iskustvu rada u rent a car branši, Krešimir Dobrilović je poučen pozitivnim reakcijama tržišta stvorio ideju o pokretanju Carwiza. Okupljen je  tim stručnjaka koji su postavili temelje tvrtke koja je danas jedan od ključnih faktora domaće industrije najma automobila i od nedavno međunarodni igrač s naglašenom tendencijom rasta na globalnoj razini. 

Interes međunarodnih tržišta za poslovnim konceptom Carwiza započeo je prije godinu i pol  tijekom održavanja WTM-a – Međunarodnog sajma turizma u Londonu. ( opa. Još jedna povezanost s turizmom ). Mnoge inozemne tvrtke primijetile su jedinstveni hrvatski brand, te se nametnula ideja za širenjem poslovanja kroz franšizni koncept. Dodatna potvrda je stigla na prvom samostalnom nastupu Carwiza kao izlagača na WTM-u u Londonu prošle jeseni, kada je interes za ovim brandom i radom pod tim konceptom iskazalo 20-ak rent a car kuća iz svijeta. Između ostalog i sa tržišta poput Vijetnama, Brazila, Maroka…

A ostalo je povijest, kako se kaže, te poslovna priča za knjige i case study studentima ekonomije i turizma.  

Želja za stvaranjem iznimno pozitivnog korisničkog iskustva dovela je do današnjeg identiteta tvrtke na lokalnoj i međunarodnoj razini, ističe Krešimir Dobrilović, direktor Carwiza te dodaje „U trenutku prvih razgovora, današnji se rasplet događaja činio kao svojevrsna znanstvena fantastika. Shvativši da tržište iznimno pozitivno reagira na našu filozofiju branda i poslovanja, nismo se zadržali na zadovoljstvu dobivenim komplimentima. U kratkom roku smo okupili stručni tim čiji je jedan od glavnih ciljeva bio plasman franšiznog poslovanja, te usavršavanje svih aspekata ponude. Ekipiranjem i izradom svih modela plasmana krenuli smo u osvajanje globalnog tržišta. Lagao bih kad bi rekao da je bilo jednostavno. Ipak, uspjeli smo. U tako kratkom vremenu uspješno smo ostvarili suradnju s pet franšiznih partnera, dok smo u završnoj fazi pregovora s još tri, te u  pregovorima sa njih još desetak. I na tome ne mislimo stati. Ovime smo dokazali da i domaće tvrtke imaju mogućnost postati bitan faktor na globalnom tržištu. Informacije koje dobivamo od franšiznih partnera pokazuju kako će naš proizvod biti i te kako konkurentan na globalnoj sceni. Kvaliteta, inovativnost i iskustvo, prije ili kasnije donosi željeni rezultat. Posebno nas raduje  što smo jedan od rijetkih hrvatskih brandova – jedini iz sfere rent a cara i turizma – koji je na ovaj način uspješno pozicionirao domaći proizvod na međunarodnoj sceni“ ističe Krešimir Dobrilović.  

Tijekomkonferencije, u ime franšizera govorio je Stavros Perakakis (GELASAKIS Group, Grčka), koji je istaknuo kako ih je kod Carwiza privukao „out of box“ brand koncept koji uz ostale poslovne modele Carwiz čini tvrtkom kakve je teško naći na tržištu. „Riječ je o modelu koji je moderan, inovativan, kvalitetno kreiran. Prema svim raspoloživim informacijama koje smo prikupili analizirajući naša domaća tržišta, biti će ključan u realizaciji naših očekivanja na razini željenih poslovnih i financijskih ostvarenja. Filozofija Carwiza se u našim istraživanjima pokazala kao dobitna kombinacija koja u suradnji sa stručnom podrškom iz centrale u Zagrebu jamči da će Carwiz u vrlo kratkom roku postati ozbiljan igrač i na tržištu Grčke“ ističe Perakakis.

Carwiza danas broji više od 60 zaposlenika, tvrtka posluje putem online kanala prodaje te putem 13 poslovnica u svim većim gradovima i turistički značajnijim središtima u Hrvatskoj. Putem B2B kanala posluju s gotovo svim značajnijim međunarodnim turističkim emitivnim tržištima. Carwiz je u svega dvije godine poslovanja ostvario značajne rezultate, dok je u protekloj godini ostvareno preko 50 milijuna kuna prometa. Ukupan promet je u odnosu na 2017. godinu rastao za 100%, isto kao i broj zaposlenih kojih je te godine u Carwizu bilo 30.

Za kraj , jedan anegdota kako je upravo strast i snažna vjera u sebe jedna od vrlina uspješnih ljudi.

Upravo na mjestu gdje je održana konferencija za medije, u hotelu Sheraton, je mjesto koje ima veliku sentimentalnu, poslovnu i životnu vrijednost Dobrilovića. Naime, svoje prve korake prije 20-tak godina tj. prvo iskustvo rada u rent a car industriji Dobrilović je upravo napravio na istoj lokaciji , radeći u rent a car tvrtki koja je tada na istoj lokaciji imala svoju poslovnicu. Danas taj ista prostor ponosno nosi ime Carwiz rent a cara, te je mjesto s kojeg je Carwiz hrabro krenuo na svoj globalni put kroz model franšize.

POVEZANA VIJEST:

INTERVJU / KREŠIMIR DOBRILOVIĆ, CARWIZ: DANAS NIJE DOVOLJNO PRODATI PROIZVOD VEĆ KORISNIKU MORATE OSIGURATI DOŽIVLJAJ

Vijesti: