Colours od Istria kao odličan primjer brendiranja regije

Dođite u Umag! Dođite u Novigrad! Dođite u Buje! Dođite u Brtoniglu! Četiri grada, četiri budžeta, četiri različite priče i četiri samostalna i nepovezana razvojna koncepta. Na sreću u...

Dođite u Umag! Dođite u Novigrad! Dođite u Buje! Dođite u Brtoniglu!

Četiri grada, četiri budžeta, četiri različite priče i četiri samostalna i nepovezana razvojna koncepta. Na sreću u sjeverozapadnoj Istri to nije tako, no u svim drugim dijelovima Hrvatske nažalost to je klasična slika našeg turizma.

Svaki grad samostalno se brendira, razvija i komunicira prema stranim turistima. Zamislite koliko je to različitih poruka i kampanja, a sve s jednog malog tržišta. Sve to dovodi do šuma u komunikaciji, loše prezentacije Hrvatske turističke ponude i zbunjuje turiste. Jedan od velikih problema našeg turizma je što se ne brendiramo po regijama , nego se svaki grad sam brendira za sebe. Zato je važno brendirati jednu priču – kao jednu cjelinu, a ne da se svaki grad tj. turistička zajednica samostalno razvija i promovira, ne gledajući širu sliku. Gosti ne vide granice koje smo si sami postavili, nego vide Dalmaciju kao jednu destinaciju, kao i Istru, Slavoniju i sve druge destinacije.

Niti jedan grad u Hrvatskoj nema dovoljno kvalitetnog sadržaja da zadrži goste više od dva-tri dana, ali kao regija svakako ima. Upravo u Istri kroz projekt Colours of Istria možemo vidjeti kako odlično funkcionira cijeli koncept koji je i potvrda moje teze – Hrvatski turizam se mora razvijati i brendirati kao regije, a ne svaki grad zasebno i neovisno od drugih. U sklopu projekta Colours of Istria Turističke zajednice gradova Umag, Novigrad, Brtonigla i Buje, te turističke kompanije Istraturist Umag d.d. i Aminess hotels & campsites (Laguna Novigrad d.d.) zajednički rade na razvoju i brendiranju sjeverozapadne Istre, a projektom se želi unaprijediti kvaliteta ponude i učvrstiti poziciju destinacije idealne za odmor.

Kako je zamišljen koncept i kako to funkcionira na terenu razgovarao sam s Ivanom Maros Lakotom, specijalistom destinacijskog marketinga u Colours of Istria. “Turističke zajednice gradova Umag, Novigrad, Brtonigla i Buje, te turističke kompanije Istraturist Umag i Aminess hotels & campsites davno su prepoznale važnost zajedničke suradnje, promocije i nastupa na tržištu, te su se ujedinile u klaster kako bi unaprijedili kvalitetu svoje ponude i učvrstili poziciju destinacije idealne za odmor” – ističe Maros Lakota i dodaje kako se zajedničkom suradnjom svih sudionika klastera nastoji općenito podići kvaliteta usluge u destinaciji i zadovoljiti interese svih gostiju.

onama-COI

Pod markom Colours of Istria – U svim bojama Istre objedinjena su četiri spomenuta grada i stvoreno je jedinstveno turističko područje s bogatom i raznolikom ponudom. Slikoviti logo brenda, karakteristična je lepeza u četiri boje, a svaka od boja predstavlja neku od specifičnosti sjeverozapadne Istre. “Colours of Istria – U svim bojama Istre je zajednička marka destinacije koja je nastala prije šest godina, kada je i definiran zajednički marketinški pristup. Logo marke čini lepeza u četiri boje: plava, narančasta, zelena i ljubičasta, a svaka od boja predstavlja neku od specifičnosti sjeverozapadne Istre. Klaster sjeverozapadne Istre posebno je usmjeren na razvoj pet glavnih proizvoda: tenis, biciklizam, nogomet,  gourmet i wellness, a jedan od glavnih ciljeva je produljenje turističke sezone” – istaknula je Maros Lakota, te dodala kako sama činjenica da projekt traje već šest godina i da su svi dionici klastera željni nastaviti ulagati u zajedničke projekte i promociju, govori o uspješnosti projekta.

U današnjem poslovnom svijetu, a pogotovo u turizmu, ako niste online jednostavno Vas nema i dugoročno ne možete uspjeti. Zanimalo me je koji su se kanali promocije i marketinških aktivnosti pokazali kao najuspješniji u promociji destinacije sjeverozapadne Istre, a Maros Lakota ističe kako je kombinacija raznih online kanala i društvenih mreža dobitna formula. “Najveću učinkovitost pokazali su online kanali, zbog brzine objava u smislu davanja informacija, različitih mogućnosti kreativnosti koje su nam na raspolaganju, jednostavnim upravljanjem i pristupom prema targetiranim skupinama. Tijekom ove godine najveće smo napore uložili u društvene mreže i komunikaciju s postojećim korisnicima bez obzira radi li se o gostima koji su posjetili destinaciju ili su za nju pokazali interes i od tada nas prate. Uvidjeli smo da je to najbolji način ne samo za poticanje gostiju na dolazak već i za stvaranje ambasadora koji našim angažmanom u poticanju na komunikaciju pozitivno reagiraju i pozivaju svoje prijatelje na upoznavanje naše destinacije i praćenje onog što radimo.”

colours3

Cijela komunikacija i promocija sjeverozapadne Istre objedinjena je u najvećoj mjeri kroz web stranicu klastera istog naziva –  www.coloursofistria.com, koja na jednom mjestu nudi sve što je potrebno gostu prilikom donošenja odluke o odabiru destinacije, a za one koji su već u destinaciji osmišljena je besplatna mobilna aplikacija NW Istria koja je dostupna za iPhone i Android korisnike. “Standardna promocija, kampanje i PR aktivnosti uobičajene u turizmu kao i bilo kojoj drugoj industriji samo su dio klasterskog marketinga. E-marketing obuhvaća, osim web stranice, blog stranicu blog.coloursofistria.com, stranicu – agregator društvenih mreža discover.coloursofistria.com, sve društvene kanale (Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, G+), brojne nagradne natječaje, gostovanja blogera, novinara i fotografa iz čitavog svijeta, kombinaciju potreba i rješenja između načina poslovanja turističkih zajednica i hotelijerskih kuća u destinaciji, te sustavno praćenje uspješnosti rada na temelju različitih izvora analitičkih podataka. Osim toga, projektni timovi svakog strateškog projekta/proizvoda od ranije spomenutih se sastaju svakoga mjeseca zbog objedinjavanja informacija s terena i praćenja zadanih ciljeva s glavnom zadaćom rasta broja uzvanika i bolje prepoznatljivosti kako na domaćim, tako i na stranim, ciljnim tržištima.” – ističe Maros Lakota, te dodaje kako nastoje prepoznati interese i potrebe gostiju,  domaće i svjetske trendove, kako bi gostima mogli pružiti nove sadržaje i što kvalitetniju uslugu. “Želimo im na jednom mjestu ponuditi više nego su očekivali, te one koji su već bili, iznova oduševljavati sa svim zanimljivostima i mnogobrojnim sadržajima koje nudimo. Cilj nam je da svi koji jednom dođu u sjeverozapadnu Istru postanu naši ambasadori koji će prenošenjem svojih iskustva o ovoj izuzetnoj destinaciji potaknuti prijatelje, poznanike  i rodbinu da nas posjete i iskuse sve čari ovog prekrasnog dijela Istre.

Kada pričamo o društvenim mrežama, uvijek je pitanje odrediti pravu strategiju  komuniciranja kao i ciljnu skupinu. Sukladno jasno definiranom strategijom možemo postići uspjeh, a u Colours od Istria nakon šest godina pronašli su dobitnu kombinaciju. “Vjerujemo kako vjernost i lojalnost uvijek treba nagrađivati, pa naše korisnike često znamo razveseliti bogatim nagradnim  natječajima, ali isto tako ih volimo iznenaditi poklonom iz nekog povoda koji nije javno objavljen i tako im se zahvaliti. Naša online komunikacija je prijateljska i neslužbena, a odnos koji njegujemo s postojećim i potencijalnim gostima je vrlo ležeran. Pokazalo se da je to pravi put u stilu i odnosu u ovoj tematici koju promoviramo, a to je putovanje, odnosno pretraga, prepoznavanje kvalitete ponude i konačno – odabir destinacije za odmor.”

proba

Prema statističkim podacima posjeta na web stranici www.coloursofistria.com iz Colours od Istria ističu kako je zabilježen konstantan porast klikova na dio gdje se nalaze eventi te određeni proizvodi. Podatak je to koji ne čudi previše, jer motiv dolaska u destinaciju nije hotel, nego kvalitetan sadržaj u destinaciji. “Uz najprepoznatljiviji događaj destinacije Konzum Croatia Open Umag  koji će održati od 15. do 24. 07. 2016. godine svakako treba spomenuti posebnu gourmet priču evenata u Novigradu – Gnam Gnam fest, zatim Tematske gurmanske dane koji u svako godišnje doba nude uvijek nove i raznovrsne jelovnike, te veliki broj sportskih evenata kao što su Istria Granfondo, Istria Winter Cup, razne biciklijade i teniski turniri. Prema velikom broju downloada menu-a za vrijeme Tematskih gurmanskih dana (dani školjaka, dani šparuga, dani švoja i dani liganja) vidimo da je našim posjetiteljima ova gourmet  priča vrlo interesantna. Iz hotela dobivamo informacije da se sve više gostiju prije rezervacije smještaja informiraju o smještaju za bicikle, biciklističkim stazama, te ostalim uslugama za bicikliste. Brojne nogometne i sportske ekipe dolaze na pripreme u našu destinaciju, a nerijetko se obitelji, parovi i društva tijekom jesenskih i proljetnih dana odlučuju za specijalne wellness pakete.”

Kako bi se dugoročno kvalitetno razvijali, važno se strateški baviti razvojem destinacije, a u Colours of Istria ništa nisu prepustili slučaju. Dapače, otvoreno komuniciraju s gostima preko raznih kanala i nerijetko su sami gosti uključeni u donošenje odluka o pojedinim proizvodima. Logično, jer sve se vrti upravo oko gostiju i potrebno je zadovoljiti njihove želje i potrebe. “S obzirom na to da su strateški proizvodi definirani, razvoj se planira na godišnjoj bazi za narednu godinu, s ciljevima postavljenim na temelju analize trenutne godine, a prema zaključcima i odlukama projektnih timova sastavljenih od niza stručnjaka za pojedini proizvod te Cluster Boarda koji ima po jednog predstavnika od strane svakog dionika. O svim novostima u destinaciji uvijek na vrijeme informiramo posjetitelje, a nerijetko ih uključujemo u donošenje odluka za pojedini proizvod ili događanje kroz anketiranje, newsletter i komunikaciju na društvenim kanalima” – rekla je Maros Lakota.

10300206_799900470082854_9119250298779131752_n

U projekt je uključeno više partnera koji svaki ima svoj turistički proizvod te je svakako imperativ što kvalitetnije balansirati između pojedinačnih želja i potreba, a opet gledati širu sliku i u konačnici smisao cijelog projekta – turistički razvoj sjeverozapadne Istre. “Kada postoji razumijevanje i kompromis nije teško uskladiti sve želje i zahtjeve, posebno kada svi imaju zajednički cilj. Svaki grad sjeverozapadne Istre je poseban sam po sebi i posjetiteljima može pružiti nebrojeno iskustava. Ako ste naprimjer u Umagu, domaćini će vam sigurno preporučiti da posjetite i obližnje gradove destinacije sjeverozapadne Istre, koji su svi u krugu od desetak kilometara i svaki od njih nosi neku svoju priču koju morate doživjeti. Isto je tako i s domaćinima ostalih gradova u destinaciji. Konačan cilj je zadovoljiti potrebe i očekivanja gostiju, a to nije teško s obzirom što sve ova destinacija nudi” – poručila je Ivana Maros Lakota i naglasila kako je konačni imperativ zajedničkog rada, prepoznatljivost destinacije u cjelini po zajednički definiranim strateškim proizvodima na čijoj se kvaliteti i unapređenju konstantno radi.

Za kraj Ivana Malos Lakota ističe kako je u planu nastaviti raditi još više i bolje na razvoju i jačanju destinacije kako bi se goste ne samo potaknulo da dođu, već i da se vrate u ovaj poseban kraj koji nudi mnogo više od sunca i mora tijekom cijele godine.

Svakako posjetite web stranicu www.coloursofistria.com i pogledajte kako i koje turističke priče pričaju u sjeverozapadnoj Istri.

Vijesti: