Direktori predstavništva HTZ-a u inozemstvu prognozirali stanje bookinga za ovu sezonu

Pred nama je, u najmanju ruku, izazovna godina u kojoj ćemo se morati borati za svakog gosta. Godine velikog rasta iz godine u godinu su iza nas, a slabiji...

Pred nama je, u najmanju ruku, izazovna godina u kojoj ćemo se morati borati za svakog gosta. Godine velikog rasta iz godine u godinu su iza nas, a slabiji booking ove sezone je bio očekivan, no nekako je došao kao hladan tuš u sektoru turizma koji je navikao na rast i samo rast u nazad par godina.

Pad bukinga ove godine je rezultat više faktora. Prvenstveno situacije oko Brexita, pad gospodarske aktivnosti u Njemačkoj, recesija u Italiji te snažan povratak na scenu Turske i Grčke.

Napokon se i u javnom prostoru počelo pričati o fokusu na kvalitetu, a ne kvantitetu te se ne broji više samo broj dolazaka i noćenja. Da, napokon se počelo pričati o promijeni smjera našeg turizma. Koliko ćemo biti brzi i proaktivni vrijeme će pokazati, no jedno je sigurno, borimo se na globalnoj utakmici, a tu vrijede tržišna pravila.

Direktori predstavništva HTZ-a u inozemstvu prognozirali stanje bookinga za ovu sezonu

U sklopu Dana UHPA-e u Vinkovcima ( od 21. do 23. ožujka ) održani su B2B sastanci s direktorima/icama predstavništva HTZ-a u inozemstvu. Iako sam očekivao kako će biti stvoren red za ulazak u dvoranu za sastanke, nažalost bilo je oko osam turističkih djelatnika, po mojoj slobodnoj procijeni, koje je zanimalo kako privuči goste iz inozemstva.

Ovo je jedna od rijetkih prilika da je toliko broj HTZ predstavnika iz inozemstva na jednom mjestu, a pogotovo u Slavoniji, a koji najbolje poznaju svoja tržišta. U svakom slučaju velika propuštena prilika za slavonske turističke djelatnike te se moram zapitati žele li Slavonci razvijati turizam ili ne. No to je za neku drugu raspravu.

Susret s predstavnicima ureda HTZ-a u inozemstvu je bila prava prilika za dobiti informacije iz prve ruke o stanju bookinga na našim emitivnim tržištima.

Zaključak iz razgovora sa svim direktorima / icama ureda HTZ-a iz inozemstva je kako postoji pad ili slabiji booking za Hrvatsku, no kako se može očekivati sezona na razini prošle. Što je budimo realni, sukladno trenutnim globalnim kretanjima i situaciji na europskom tržištu više nego dobro.

No krenimo redom…

Ivana Herceg, direktorica ureda HTZ-a u Mađarskoj: Vjerujem da će rezultati biti na razini prošle godine

Mađari su prvenstveno individualni gosti, te vrlo mali postotak njih dolazi organizirano ističe Herceg te dodaje kako u kontaktu s vodećim touroperatorima u Mađarskoj ima popečene informacije. No ipak više ih je onih koji su javili da su u plusu oko stanja bookinga za Hrvatsku. “Mađarski turisti nisu poznati kao “early bookeri” tako da očekujem da će booking sve više i više rasti. Malo se više borimo s njihovim domaćim turizmom, kojeg jako potiču, pogotovo kroz njihov sistem Szep kartica. No vjerujem da će rezultati biti na razini prošle godine, koja je bila rekordna ( 600.000 dolazaka i preko 3 milijuna noćenja ) i prema svemu sudeći sada nema razloga da se to ne ostvari i ove godine

Jedan od realnih pokazatelja je svakako i veliki interes za hrvatskom na zadnjem turističkom sajmu Utazás, gdje je interes za hrvatskom bio zaista veliki, govori Herceg te zaključuje kako to govori i činjenica kako su zadnji dan sajma ostali bez svih promotivnih materijala.

Mađarski turisti jako dobro poznaju tržište, a glavni motivi dolaska su im i dalje sunce i more, dok se većina dolaska s mađarskog tržišta ostvari u srpnju i kolovozu.

Romeo Draghicchio, direktor ureda HTZ-a u Njemačkoj: Predviđanja su da će nijemci putovati kao i prošle godine

U Njemačkoj je booking malo usporeniji u odnosu na proteklu godinu, ističe direktor HTZ predstavništva u Njemačkoj, Romeo Draghicchio, te naglašava kako je na njemačkom tržištu jak utjecaj Turske i Grčke.

Turska i druge destinacije koje su imale probleme zadnjih godina, trenutno su u velikom zamahu, te je logično da se to manifestira i na tržištu, pa tako i za našu destinaciju. Tradicionalne destinacije su nešto ispod vrijednosti koje su bile prošlih godina, no predviđanja su da će nijemci putovati kao i prošle godine. Tako da se volumen njihovog putovanja neće smanjivati” istaknuo je Draghicchio.

Branimir Tončinić, direktor ureda HTZ-a u Austrija: Na austrijskom tržištu je sporiji booking, ne samo za Hrvatsku, nego za sve destinacije

Austrija je za sad u pozitivnom trendu, te prema statističkim podacima u prva tri mjeseca možemo biti zadovoljni, ističe Branimir Tončinić, direktor ureda HTZ-a u Austriji te naglašava kako trenutno na austrijskom tržištu vlada sporiji booking nego prijašnjih godina.

Hrvatska je kao turistička destinacija prepoznata u Austriji, hvale našu infrastrukturu, uslugu, vrijednost za novac, kao i sve dosadašnje investicije. Trenutno je na austrijskom tržištu situacija da je sporiji booing, ne samo za Hrvatsku, nego za sve destinacije. Razlog je vračanje konkurencije na tržište te zbog puno ponuda na “stolu”, Austrijanci su si uzeli malo više vremena da bi odabrali svoj godišnji odmor. Bit će sigurno godina s last minutom, partneri nisu za sada u nekoj velikoj panici s obzirom na usporen booking. No, ipak treba uzeti u obzir da je konkurencija tu te da ima destinacija koje nude boravak s puno povoljnijim financijskim ponudama. Međutim, kod partnera koji imaju organiziran promet booking je bio pozitivan, što znači da se nadoknađuje polako slabiji dolazak koji je bio u prva tri mjeseca” govori Tončinić.

Također, Tončinić ističe kako je Hrvatska za Austriju destinacija s cestovnim prijevozom za individualne goste, a na koje jako utječe samo vrijeme u Austriji. “Ako je loše vrijeme u Austriji oni odmah gledaju gdje mogu otiči. Najveći konkurent za našu destinaciju je njihovo domaće tržište. Praktički oko 50% Austrijanaca svoje godišnji odmor provodi u Austriji. S druge strane na austrijskom tržištu smo nakon Italije, druga destinacija za ljetnog odmora, a jazz između Italije i Hrvatske iz godine u godinu sve je manji i manji” istaknuo je Tončinić te zaključio kako od ove sezone očekuje da bude u najmanju ruku kao i prošla godina.

Rajko Ružička, direktor predstavništva HTZ-a u Rusiji: Hrvatska na ruskom tržištu ostvaruje 15 do 20% bolji booking nego prošle godine

Iz Rusije dolaze odlične vijesti. Kako ističe Rajko Ružička, očekuje se jači i bolji dolazak ruskih turista na našu obalu od prošle godine.

Rani booking je bio sjajan, nakon razgovora s našim glavnim partnerima u Rusiji, svi su vrlo optimistični i svi su nam dali podatke od 15-20% boljeg bookinga u odnosu na prošlu godinu. Po nekakvim njihovim procjenama u organiziranom prometu trebali bi bilježiti oko 20% rasta, ako ne i više. U ovom trenutku je situacija poprilično optimistična” naglašava Ružička.

U zadnjih pet godina, došlo je do promjene na ruskom tržištu. Naime, kako ističe Ružička, od uvođenja viza nešto se moralo promijeniti u profilu gostiju. “I dalje smo primarno destinacija sunca i mora tj. ljetna destinacija što je jasno s obzirom na rusku klimu i vrijeme. No predsezona je jako zanimljiva kroz nautiku, kulturu i kroz Citybreak putovanja. To je nešto novo i za sada pozitivne rezultat vidimo u Zagrebu, no intenzivno radimo i na ulasku u druge morske destinacije, a posebno kontinentalnu Hrvatsku.” zaključuje Ružička.

Agnieszka Puszczewicz, direktorica ureda HTZ-a u Poljskoj: Poljaci odlično prihvatili Hrvatsku kao city break destinaciju

Poljaci se jako dobro osjećaju u Hrvatsku, a u zadnjih godinu i pol dana Hrvatska u Poljskoj predstavlja se kao butik destinacija, koja osim sunca i mora ima jako puno za ponuditi, ističe Agnieszka Puszczewicz, direktorica ureda HTZ-a u Poljskoj te dodaje kako je stanje bookinga za sada dobro.

Sigurno treba uzeti u obzir da su se probudile destinacije kao što je Egipat, Turska i to se osjeti na tržištu. No ne sumljam kako će Poljaci opet izabrati Hrvatsku kao svoju ljetnu destinaciju kao i prošle godine. Za predsezonu i posezonu su nam jako pomogle izravne linije iz Varšave za Zagreb i Dubrovnik, gdje zaista vidimo da su Poljaci odlično prihvatili Hrvatsku kao city break destinaciju. Recimo, Advent u Zagrebu je odlično bio prihvaćen. Poljaci polako, ali sigurno nekako ponovno otkrivaju Hrvatsku, ne isključivo kao destinaciju sunca i mora, nego i kao cjelogodišnju destinaciju kroz city break” ističe Puszczewicz te zaključuje kako Poljaci jako vole aktivni turizam, gastro i kulturu. “Sada je IN biti fit u Poljskoj te su to neki motivi prema kojima moramo krenuti prema Poljskom tržištu

Daniela Mihalic Durica, direktorica ureda HTZ-a u Francuskoj: Ponosni smo što Francuske goste dovodimo u regije u kojem do sada nisu bili prisutni u toliko broju

Francuska zadnjih godina bilježi konstantan rast, na godišnjoj razni između 5-10 posto, ističe Mihalic Durica, te dodaje kako je ipak činjenica da je u ovom trenutku na svim tržišta, pa tako i na francuskom tržištu, booking nešto usporen.

Prošle sezone smo imali više od 2 milijuna noćenja iz Francuske i vjerujem da bi ova godina trebala biti u pozitivnom trendu. Pogotovo jer ove godine imamo nove letove, točnije šest novih linija, a Francuska je prije svega avio destinacija. Svakako će ova godina biti izazovna za naš turizam, no vjerujem kako ćemo uspjeti zadržati pozitivan trend dolazaka i noćenja. Podaci od naših najvažnijih francuskih operatora za Hrvatsku govore kako je booking krajem prošle godine i u prvom mjesecu bio usporen, no ipak se zadnja dva mjesec situacija popravlja i dovodi na razinu brojki kao i prošle godine. Čak neki najveći partneri bilježe dobre rezultat u zadnjem periodu” ističe Mihalic Durica.

Ponosni smo što Francuske goste dovodimo u regije u kojem do sada nisu bili prisutni u toliko broju, naglašava Mihalic Durica te dodaje kako je do sada desetljećima najpopularnija destinacija u Hrvatskoj za francuske goste bio Dubrovnik, a sada sve više primat preuzima i Split. Također, danas francuske goste možemo vidjeti u sve većem broju i na Kvarneru, Istri i Zagrebu.

Aktivni turizam, priroda, kultura te gastronomija su svakako motivi s kojima možemo zainteresirati goste iz Francuske, pogotovo u pred i posezoni. Inače, Francuzi su poznati kao prvaci na svijetu u korištenju godišnjih odmora te po broju slobodnih dana. Francuska školska djeca svakih 7 tjedana imaju dva tjedna školskih praznika. To znači da imaju dva tjedna praznika u travnju i dva u listopadu. Također, to nisu gosti koji će se zadovoljiti s ležanjem na plaži i suncem i morem, oni su izuzetno znatiželjni. Oko njih se treba malo više potruditi jer su jako dobro svjesni vrijednosti za novac” zaključuje Mihalic Durica.

Proučite profile emitivnih tržišta kako bi što bolje upoznali turiste iz spomenutih zemalja i kako bi što kvalitetnije planirati i oglašavali turističke pakete za određenu ciljnu skupinu turista. Ukoliko želite kontaktirati direktno određeno predstavništvo HTZ-a u inozemstvu kontakte možete pronaći ovdje.

Napomena: Razgovori s direktorima/icama predstavništva HTZ-a u inozemstvu održan je 22.ožujka.2019.

PRILOG:

NOVO IZDANJE “PROFILI EMITIVNIH TRŽIŠTA 2018”

POPIS DIREKTNE ZRAČNE POVEZANOSTI S 19 EMITIVNIH TRŽIŠTA

Vijesti: