Dragan Kovačević, HGK: Potrebna je intenzivnija promocija jačanja imidža Hrvatske kao destinacije zdravstvenog turizma

Lječilišne ustanove i usluge medicinskog wellnessa u mnogim europskim zemljama čine i do 25 posto turističkih prihoda. Također, pokretači su gospodarskog razvoja regija, zapošljavaju lokalno stanovništvo i rade cijelu...

Lječilišne ustanove i usluge medicinskog wellnessa u mnogim europskim zemljama čine i do 25 posto turističkih prihoda. Također, pokretači su gospodarskog razvoja regija, zapošljavaju lokalno stanovništvo i rade cijelu godinu, a gosti zdravstvenog i lječilišnog turizma ostvaruju iznadprosječnu potrošnju i borave duže od prosjeka.

Predstavnici ove rastuće niše turizma, s prihodima na razini EU od više od 47 milijardi eura, okupili su se u Termama Tuhelj na godišnjem kongresu organizacije European SPA Association (ESPA), a koji se održava od 8. do 10. svibnja, uz suorganizaciju HGK i partnerstvo HTZ-a.

„Zdravstveni turizam vidimo kao veliku šansu za jačanje vansezonske ponude, produljenje turističke sezone i privlačenje gostiju veće platežne moći. Za postizanje veće konkurentnosti hrvatskog zdravstvenog turizma ključno je u prvom redu intenziviranje marketinških aktivnosti radi jačanja imidža Hrvatske kao destinacije zdravstvenog turizma. Druga stvar su nove investicije, tj. izgradnja novih i obnova postojećih kapaciteta. Na taj se način približavamo mogućnosti stjecanja međunarodnih certifikata, koji su ključni za povećanje broja stranih gostiju,“ rekao je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević povodom otvorenja kongresa zdravstvenog turizma organizacije European SPAS Association (ESPA).

Cilj manifestacije je popratiti nove trendove i inovacije na polju zdravstvenog turizma, kroz predstavljanje najboljih praksi i novih nišnih tržišta u lječilišnom, spa i wellness turizmu. Događanje okuplja predstavnike 21 europske zemlje, a tijekom kongresa dodijelit će se i nagrade „ESPA Innovation Awards“ za inovativnost pružatelja medicinskog wellnessa i spa hotela, kao vrlo bitne reference u zdravstvenom turizmu. 

Zdravstveni turizam najbrže je rastući dio turističke industrije koji godišnje raste po stopi od 15 do 20 posto. U ovom segmentu Hrvatska ima izuzetno jaku resursnu osnovu i bogatu tradiciju. Riječ je o proizvodu koji nije vezan uz sunce i more i koji kao takav snažno utječe na produljenje turističke sezone, kako na obali, tako i na kontinentu. Siguran sam u pozitivne efekte ESPA konferencije koja je okupila mnoge inozemne stručnjake koji će sa svojim hrvatskim kolegama razmijeniti primjere dobre prakse kada je u pitanju ovaj vid turističke ponude“, izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić, dodavši kako

Prema istraživanju TOMAS ljeto 2017., sedam posto turista posjećuje Hrvatsku motivirano zdravstvenim razlozima, dok ih gotovo osam posto dolazi radi wellnessa. Turisti u zdravstvenom turizmu troše 20-30% više od prosječnoga gosta, a Hrvatska ima sve predispozicije za cjelogodišnji turizam upravo kroz zdravstveni turizma.

Potencijal razvoja zdravstvenoga turizma za cjelogodišnje poslovanje je izniman, stoga je i uključen kao dio Strategije razvoja hrvatskoga turizma do 2020. ,“ rekla je pomoćnica ministra turizma Olivera Šarić, istaknuvši da kroz suradnju na kongresima poput ovoga učimo o najboljima praksa budući da svaka zemlja ima nešto posebno i autohtono za ponuditi svome gostu. 


Vijesti: