Dubravka Sinčić Ćorić: Treba nam Vladino tijelo koje će koordinirati sustavnu promociju Hrvatske

Treće izdanje međunarodne znanstvene konferencije Communication Management Forum 2019, u organizaciji Edward Bernays University Collegea održano je u Zagrebu pod nazivom „U potrazi za zajedničkim nazivnikom: komunikacija, turizam, nacionalna...

Treće izdanje međunarodne znanstvene konferencije Communication Management Forum 2019, u organizaciji Edward Bernays University Collegea održano je u Zagrebu pod nazivom „U potrazi za zajedničkim nazivnikom: komunikacija, turizam, nacionalna kultura i brend“. 

Communication Management Forum održava se s ciljem spajanja znanstveno-istraživačkog i stručnog pogleda po pitanju brendiranja. Kroz kombinaciju znanja i istraživanja iz područja antropologije, sociologije, psihologije, komunikologije, političkih znanosti, ekonomije i marketinga cilj je napraviti interdisciplinarne preporuke za unaprjeđenje procesa brendiranja o kojemu se danas puno govori u javnosti, a posebice kada je riječ o brendiranju države. Konferencija je okupila 250 sudionika među kojima 150 izlagača koji će predstaviti znanstvene radove na temu brendiranja. 

Dvoje ključnih govornika konferencije prof. dr. sc. Krishnamurthy Sriramesh, profesor odnosa s javnošću sa Sveučilišta u Coloradu, te prof. dr. sc. Dubravka Sinčić Ćorić, profesorica na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu i voditeljica radne skupine Predsjednice Republike Hrvatske za kreiranje identiteta i brenda Hrvatske, otvorili su konferenciju te su poručili da Hrvatska nije u potpunosti iskoristila svoje potencijale za brendiranje.

Odnosi s javnošću ne znače samo komunikaciju ideja, već i interpretaciju kulture. Oni su važan agent u procesu akulturacije i interpretacije. Kako bismo bili uspješni u onome što radimo, moramo podići svijest o važnosti kulture i društvene vrijednosti“, poručio je Krishnamurthy Sriramesh u uvodnom predavanju o važnosti kulture u uspostavi brenda.

Prioritet je podići svijest o hrvatskom nacionalnom identitetu prvo među hrvatskim građanima, a potom taj identitet brendirati u svijetu. Za to nam je potrebno tijelo na razini Vlade RH koje će koordinirati sustavnu promociju Hrvatske“, zaključila je Dubravka Sinčić Ćorić predstavljajući dosadašnje zaključke rada radne skupine za kreiranje identiteta i brenda Hrvatske koju je osnovala Predsjednica RH.

Može li Hrvatska postati kulturni, gospodarski i politički brend zahvaljujući predsjedanju Europskom unijom 2020

Kako će Hrvatska 1. siječnja 2020. preuzeti predsjedanje Europskom unijom, Zagreb će na pola godine, uz Bruxelles, postati prijestolnica Europe. Pozornost europske i svjetske javnosti bit će usmjerene prema Hrvatskoj koja će kreirati europske politike i postati susretište najviših europskih političkih dužnosnika.

Kako najbolje iskoristili tu priliku, bila je tema na okruglom stolu Hrvatska 2020: izazovi predsjedanja EU za međunarodno pozicioniranje koji je održan u sklopu konferencije Communication Management Forum 2019.

Hrvatska je među rijetkim zemljama koje su u najkraćoj fazi članstva u EU došle do mogućnosti presjedanja. Ta činjenica predstavlja veliki izazov za nas, ali i ogromnu mogućnost promocije. Za sedam mjeseci imat ćemo priliku svaki dan u različitim formatima komunicirati s velikim brojem ljudi. Najveći dio događanja održavat će se u Bruxellesu, ali tridesetak njih na najvišoj razini, uključujući i sastanke ministara EU, održat će se upravo u Hrvatskoj“, istaknula je ministrica vanjskih i europskih poslova Marija Pejčinović Burić.


Zvonimir Frka Petešić, predstojnik Ureda predsjednika Vlade, dodaje da je predsjedanje Europskom unijom iznimna prilika za promociju zemlje. „Da smo prije mogli krenuti u pripremu, mogli smo već jasnije brendirati naše predsjedanje, no dovoljno je vremena da učinimo sve što trebamo i kako trebamo. Odabran je vizualni identitet predsjedanja koji će se predstaviti nekoliko mjeseci prije početka predsjedanja, a slogan se trenutno odabire”, ističe Petešić.

Ivan Barbarić, potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore za međunarodne poslove i EU, istaknuo je da je Hrvatska prepoznata kao turistička destinacija. „Nažalost, tu priča kao da staje i zato moramo napraviti iskorak dalje. Imamo mnogo tvrtki, uz prepoznatljivi Rimac, koje su prve u svijetu u svojim nišama. Made in Croatia možda ne predstavlja kvalitetu poput švicarskog i njemačkog brenda, no moramo raditi da to postanemo. I Hrvati u svijetu poznati su kao stručni i vrijedni, stoga u kombinaciji sa svime mogu pomagati u podizanju svijesti o nama. Gospodarstvo mora biti šlag na toj torti jer bez kvalitetnoga gospodarstva dolazi u pitanje sve ostalo”, zaključuje Barbarić.

Dubravka Sinčić Ćorić, voditeljica Radne skupine Predsjednice Republike Hrvatske za razvoj identiteta i brenda RH, istaknula je da iako je predsjedanje EU političko događanje, ono je ujedno i prilika za komunikaciju. „Možemo prezentirati sve naše uspjehe – od karaktera, ideja, sporta, ekonomije pa do sakupljanja novca za liječenje male Mile. S drugim smo institucijama sudjelovali i generirali zajednički sadržaj koji je naišao na pozitivne ocjene. Još nam nedostaje tijelo da slika Hrvatske bude sinkronizirana s obzirom na različitost poruka koje šaljemo”, ocjenjuje Dubravka Sinčić Ćorić.

Sinčić Ćorić također je naglasila kako trebamo razviti brend koji se razlikuje od brendova zemalja koje su naši konkurenti i privlače slične investitore. „Hrvatska je već poznata po znanju, inovacijama, prirodnim ljepotama. Naš stil života, način razmišljanja i karakter naših ljudi također je nešto što nas čini različitima u odnosu na konkurentske zemlje. Ako Danci mogu promovirati svoj koncept sreće, onda mi svakako za promociju imamo puno više. Ideja je stvoriti brend koji naši ljudi zaista žive i koji će biti sastavni dio našeg identiteta.“, poručila je za kraj svojeg izlaganja prof. dr. sc. Sinčić Ćorić.

Kristjan Staničić, direktor Glavnog ureda HTZ-a,  naglasio je da su prepoznali važnost sinergija turizma i drugih sfera koje mogu pomoći brendiranju Hrvatske. „Sportske manifestacije, kao i kulturna događanja, prilike su za dodatnu promociju, a kako se 20. svibnja priprema izravno emitiranje posljednje epizode Igre prijestolja, i to će biti prilika za promociju Hrvatske u svijetu”, rekao je Staničić.

Okrugli stol: Percepciji Hrvatske u očima multinacionalnih kompanija

Na istoj konferenciji održan je i drugi okrugli stol o percepciji Hrvatske u očima multinacionalnih kompanija na kojem susudjelovali predsjednik Uprave Tele2 Viktor Pavlinić, generalni direktor Ubera za jugoistočnu Europu Davor Tremac te direktor Dukata Marek Warzywoda.Glavni zaključak koji se mogao čuti nakon okruglog stola je da taj da je Hrvatska apsolutno konkurentna na inozemnom tržištu.

Sudionici okrugloga stola složili su se da se Hrvatska ima čime pokazati pred svijetom te da je njeno tržište zanimljivo za kompanije kao što su Uber, Dukat i Tele2. „Hrvatska je apsolutni best buy. Uber je to prepoznao još prije četiri godine. Nakon toga smo odlučili napraviti jednu naizgled malu investiciju i u Hrvatskoj smo lansirali Uber Boat. Za reputaciju Hrvatske na svjetskoj razini to je značilo sve. Vijest o dolasku Uber Boata bila je u 400 članaka vodećih svjetskih medija.“, izjavio je Davor Tremac iz Ubera. 

Na pitanje kako bi predstavio Hrvatsku svijetu predsjednik Uprave Tele2 , Viktor Pavlinić odgovara: “Kroz ljude! Hrvati su odlična kombinacija kreativnosti i samoorganizacije onda kada je najvažnije“. Direktor Dukata pak smatra da hrvatska kvaliteta čini prednost za domaće proizvode u odnosu na one sa stranih tržišta. „Hrvatsku vidim kao idealno mjesto za život. Poručujem svim Hrvatima da cijene privilegije koje imaju.“, zaključio je Marek Warzywoda.

Vijesti: