Esencija turizma na Roškome slapu

Da Vam ispričam jednu priču…

Ovo ljeto, kao što sam već pisao, bio sam u Dalmatinskoj zagori, te posjetio Nacionalni park Krku. Ovaj put nisam bio na slapovima Krke, inače prve asocijacije kada spomenemo Nacionalni park Krku kao i zasigurno najljepši i najposjećeniji dio Nacionalnog park, nego sam bio na gornjem toku predivne rijeke Krke, točnije na Roškome slapu.

Što reći o NP Krka? Fascinantna rijeka, kristalno čista koja buja životom kojeg doslovno možete vidjeti zbog bistrine rijeke. Šetati po jezerima i puteljcima oko rijeke Krke je jednostavno predivno, fascinantno i nezaboravno, a slušat zvuk rijeke kako se probija kroz kanjon je posebna melodija za uši. Svakako riječima neopisivo, jednostavno to morate doživjeti.

No, to je dokaz kako cijeli NP Krka svakako ima još mnogo više za doživjeti osim slavnih slapova Krke. Od vožnje brodom jezerima, magičnog otoka Visovca, šetati kilometrima poučnim stazama kroz šumski hlad, Skradinskog buka te doživjeti esenciju turizma. Kod Roškog slapa, kojeg čini 22,5 metra visoki glavni slapovi i bezbroj rukavaca, kaskada i sedrenih otoka, nalaze se obnovljeni mlinovi koji stoljećima koriste snagu vodenog toka, mali muzej gdje možete vidjeti kako su živjeli nekad naši stari kao i stari obnovljeni mlin koji je u funkciji. No, ono što je mene oduševilo i što svakako nikad neću zaboraviti je sljedeće. Odmah iznad mlina i muzeja, nalaze se dvije domaće i autohtone konobe. Konobe koje dišu tradiciju i svojom poviješću na prvi pogled. Ništa ekskluzivno niti moderno, nego baš onako kako i treba biti – autohtono.

Sjeli smo na terasu u jednu konobu tj. seosko domaćinstvo obitelji Skelin, te još pod dojmom cijele priče gledam rijeku Krku kako huči i teče doslovno kroz konobu. Oduševljenje je blaga riječ za taj trenutak i mislim si: Može li ova turistička priča biti bolja?  Nisam ni bio svjestan kako najbolje tek dolazi.
Nakon što smo se ugodno smjestili u konobi do nas dolazi vlasnik, inače stariji gospodin, s drvenom „tacnom“ na kojoj se nalazi četiri ili pet domaćih rakija kojom nas nudi kao aperitiv. Sve je po domaći, kao da smo doma, bez ikakvog restoranskog protokola pa tako i domaćin koji je sa smiješkom došao do nas i ponudio nas svojim domaćim rakijama u običnim bocama, ne brendiranim. Na moje prve riječi pohvale kako je ovo sve predivno i magično, barba Skelin kao da je samo čekao znak da počne pričati svoje priče. Od priče kako se tu živjeli i kako je sve nastalo, do kako su preživljavali i na koji način – i to su sve one prave priče, priče iz prve ruke.

img_7637

img_7642

Nakon toga uslijedila je plata s domaćim pršutom, maslinama, sirom, rajčicom i kruhom. Sve domaće ekološki uzgojeno upravo rukama vlasnika. To je priča. Na moj prvi odgovor da želim popiti hladnu točenu pivu nakon cijele šetnje, domaćin me je ponudio da moram probati  njegovo domaće crno vino. Naravno kako to nisam mogao odbiti. Dolazi vino i drvena krigla. Naravno, odmah je prvo pitanje što sad u ovoj priči radi drvena krigla?

img_7649

Naravno, to nije krigla nego susak , stara autohtona drvena posuda tj. vrč za vino iz kojeg se prije pilo vino. Zašto? Kako kaže domaćin, vino bolje klizi, a i okus je pravi. Daleko od toga kako je susak samo vrč za vino, susak je sinonim za domaće vino i lokalnu tradiciju življenja. Suvenir i priča koja priča tisuće priča. I da, stvarno vino bolje klizi iz suska te je to pravi doživljaj.

img_7647

Susak – stara autohtona drvena posuda tj. vrč za vino iz kojeg se prije pilo vino

Kako sam gledao i divio se okolini, primijetim na dijelu konobe kako se u zemlji nalazi bačva u koji se ulijeva Krka. Opet upitnik i pitanje čemu služi ova bačva?
Naravno, za osvježenje hehe. Da, bačva služi da se posjetitelji mogu osvježiti, uči u bačvu i doživjeti ledenu Krku koja teče neprestano u bačvu. Ljudi moji, koji je to doživljaj. Naravno kako sam morao to doživjeti i kako sam ušao u bačvu. Osjetiti ledenu, bistru i moćnu Krku na leđima. Fenomenalno i neopisivo. To je onaj doživljaj i priča koja se na zaboravlja i zato je upravo najveća moć turizma u pričama i nezaboravnim doživljajima koji su pucaju od emocija.

img_7644

 

img_7645

Bačve u kojima možete osjetiti moć i snagu rijeke Krke

Stol pored mene bio je bračni par u mirovini iz Engleske koji putuje Europom. Trebali ste vidjeti kako su guštali u domaćem vinu i hrani, a kako i sam gospodin u našoj komunikaciji ističe: Probao sam puno vina, ali ovo je nešto posebno. Bili su oduševljeni hranom, vinom i cijelim NP Krkom. A tek kada je probao domaću rakiju na moj nagovor, nije mu bilo jasno kakvo je to piće, ali kako je rekao – neopisivo dobro.

Da, upravo domaća hrana, vino, ljudskost i naravno sama rijeka Krka je upravo doživljaj neopisiv riječima. Kao i dokaz, kako samo trebamo biti ono što jesmo i to ponuditi turistima. Da u ovom slučaju hrana i vino nisu bili iz domaće „proizvodnje“ svakako cijeli doživljaj ne bi bio na toj razini. Sve bi bilo normalno, viđeno, isto kao i drugdje, dosadno i kako bi marketing guru Seth Godin rekao  – bila bi smeđa krava koju možemo vidjeti svugdje u Europi.

No, kao da ova priča nije dovoljna i kao da ju je pisao neki filmski redatelj, u konobu dolazi grupa stranih mladih turista predvođeni turističkim vodičem. U glavni mi se odmah vrti kako bi bilo odlično da turistički vodič povede grupu i sam prvi uđe u bačvu kako bi pokazao turistima da mogu i oni. Na moje oduševljenje, upravo se to dogodilo poslije ručka.  Turistički vodič se skinuo i ušao u ledenu bačvu, na oduševljenje grupe. Naravno kako su ga slijedili i drugi te da je nastao opći „kaos“, slikanje, vikanje, borba i tenzije kako uču u ledenu vodu itd… stotine slika je podijeljeno na društvenim mrežama, ali i ono najvrjednije nezaboravno iskustvo.

img_7653

Obitelj Skelin, ambasadori hrvatskog turizma / NP Krka

Obitelj Skelin su pravi dokaz kako su ljudi ključ uspjeha u turizmu.To su pravi ambasadori hrvatskog turizma, ne naučeni niti isforsirani zbog zarade, nego su upravo ono što jesu, obični vrijedni ljudi puni topline, baš onako kako i treba biti – pravi domaćini. I upravo je to turizam – emocije, doživljaji i priče. Samo moramo biti to što jesmo i upravo naš jedinstven identitet, povijest, način življenja… lijepo upakirati i ispričati priču gostima koji su željni tih priča. To je sama esencija turizma.

Ova priča je tako jednostavna, a opet genijalna. Sadrži sve elemente esencije turizma. To je turizam i turistički proizvod kakav moramo imati. Pričajmo priče.

 

Vijesti: