eVisitor: HTZ objavio nova pojašnjenja i pokrenuo pozivni centar za upite korisnika

Hrvatska turistička zajednica pripremila je dodatna pojašnjenja namijenjena turističkim agencijama vezano za postupke prijave i odjave turista te vođenja popisa turista putem sustava eVisitor. Također, s ciljem dodatnog jačanja...

Hrvatska turistička zajednica pripremila je dodatna pojašnjenja namijenjena turističkim agencijama vezano za postupke prijave i odjave turista te vođenja popisa turista putem sustava eVisitor. Također, s ciljem dodatnog jačanja sustava korisničke podrške za sve subjekte koji koriste sustav eVisitor, utemeljen je pozivni centar za upite korisnika koji sva pitanja rješava u najkraćem mogućem roku kroz dostavu preciznih informacija. Hrvatska turistička zajednica isti je utemeljila s ciljem osiguravanja unificiranog i jednoznačnog postupanja svih sudionika u poslovima prijave i odjave turista te vođenja popisa turista.

Pozivni centar radi svakim danom od 8 do 24 sata, a korisnici svoje upite mogu poslati na adresu eVisitor@htz.hr ili telefonskom putem na broj 01/5494-477. Na ovaj će način korisnici dobiti precizne informacije vezane uz sustav eVisitor, a osobe koje postave upite koji nisu u domeni sustava bit će upućene na nadležne institucije.

Vezano za dodatna pojašnjenja za turističke agencije, ona detaljno opisuju ulogu agencija u slučajevima kada iznajmljivači prijavu ili odjavu turista žele povjeriti agenciji kao stručnom subjektu, odnosno detaljnije se opisuje mogućnost da turistička agencija vrši prijavu ili odjavu turista u ime i za račun pojedinog iznajmljivača. Naime, turističke agencije su i do sada, sukladno važećim propisima, mogle vršiti uslugu prijave ili odjave turista te vođenja popisa turista za pojedinog iznajmljivača. Sukladno tome, sustav eVisitor i dalje pruža istu mogućnost turističkim agencijama,  ali se sama prijava ili odjava turista više ne vrši putem pojedinačnih sustava kojima su upravljale turističke zajednice, nego na jednom mjestu, odnosno u online pristupom sustavu eVisitor.

evisitornovi

S obzirom da su iznajmljivači zakonom određeni kao obveznici prijave i odjave turista, agencije u svim takvim slučajevima nastupaju na temelju ugovornog odnosa s iznajmljivačem te se zaduženje i uplata boravišne pristojbe evidentiraju upravo na ime iznajmljivača i njegov objekt na kojeg se prijava ili odjava turista kao i popis turista odnosi. Posebno je bitno za istaknuti kako je prilikom sklapanja takvih ugovora potrebno uzeti u obzir i propise o zaštiti osobnih podataka, a upravo iz razloga što prijava odnosno odjava turista sadrži takvu vrstu podataka.

Vjerujem kako smo ovim pojašnjenjima dodatno pomogli turističkim agencijama da se što kvalitetnije pripreme za predstojeći glavni dio sezone te da iznajmljivačima ponude i uslugu prijave i odjave turista koju kao registrirani specijalisti mogu obavljati u okviru pružanja usluga u turizmu. Navedena pojašnjenja ćemo distribuirati putem strukovnih udruženja turističkih agencija, a javno su objavljena i na internetskim stranicama. S obzirom da je ovo prva godina primjene sustava eVisitor, cijelom sektoru želimo omogućiti kvalitetnu podršku u primjeni sustava“, izjavio je direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić.

Također, ostavljena je i mogućnost da iznajmljivač agenciju opunomoći da kod turističke zajednice u ime i za račun tog iznajmljivača preuzme njegove pristupne podatke u sustav eVisitor, bez potrebe da takva punomoć bude ovjerena kod javnog bilježnika, te samostalno na temelju takvih podataka izvrši sve potrebne radnje za prijavu ili odjavu turista u ime i za račun tog iznajmljivača. Uz navedeno, sustav eVisitor podržava i mogućnost da agencije svoje postojeće recepcijske programe prilagode automatiziranoj prijavi ili odjave turista putem API-a, elektroničkom razmjenom podataka.

Vijesti: