[GDPR KUHARICA] Kako „skuhati“ uspješnu newsletter kampanju za ponovljenu privolu

Opća uredba o zaštiti osobnih podataka (GDPR) stupa na snagu za manje od dvadeset dana i većina marketingaša još nije načisto što to znači u smislu kontaktiranja pretplatnika za...

Opća uredba o zaštiti osobnih podataka (GDPR) stupa na snagu za manje od dvadeset dana i većina marketingaša još nije načisto što to znači u smislu kontaktiranja pretplatnika za newsletter za koje nemaju jasno izraženu i arhiviranu privolu za newsletter. Ukoliko ste u situaciji da nemate suglasnost od pretplatnika da mu šaljete svoje promotivne poruke putem emaila, tada ste na taj dio vaše liste e-mailova dužni poslati email kojim tražite ponovni pristanak za kontaktiranje.

Kako pripremiti što „ukusniju“ kampanju za ponovno traženje privole (re-consent) od svojih pretplatnika prije 25. svibnja? Ne brinite, u nastavku donosimo provjereni recept sastavljen uz pomoć vrsnih chefova (stučnjaka za email marketing).

Svjesni kako postoji opravdan strah da će ponovno traženje privole rezultirati gubitkom i do 80% postojeće mailing liste, uz dobre omjere „sastojaka“ i „začina“, ovo je jedinstvena prilika da nakon 25. svibnja imate mailing listu koja možda jest manja, ali je prava „gurmanska“ jer će na istoj ostati ljudi koji zaista žele i vole konzumirati vaš sadržaj. To u prijevodu znači veće stope otvaranja newslettera, više konverzija, bolju dostavljenost newslettera i manje troškove slanja jer se newsletter šalje na manji broj (aktivnih) pretplatnika. Bitno je samo ne izgubiti aktivne pretplatnike zbog lošeg recepta ili krivog tajminga. Zato nemojte čekati zadnji tren za serviranje (slanje ove kampanje), da se vaša delicija ne bi ohladila i završila na istom stolu (inboxu) sa mnogobrojnim drugim delicijama. Požurite i poslužite ju prvi!

Priprema

Prije nego što krenemo s pripremom kampanje, moramo napraviti neke predradnje:

  • „Made in EU“ – proanalizirajte izvore vaših pretplatnika. Jesu li sve EU građani i šaljete li newslettere prema trećim zemljama? Je li izvor web forma, web korisnički profil ili web trgovina, offline kanal, CRM i dr. Koji su sve načini na koji su vaši pretplatnici došli na samu mailing listu. Vjerojatno je da će ljudi koji su došli preko npr. web forme za prijavu, umjesto kroz neki oblik soft opt-ina, biti generalno aktivniji u konzumaciji vaših newsletter sadržaja
  • Analiza samih sastojaka – ako newslettere šaljete već neko vrijeme odvojite aktivne pretplatnike od onih koji minimalno 3 mjeseca nisu otvorili Vaš newsletter. Zašto? Jer će vam ovi aktivni bez problem dati ponovljenu privolu, dok ćete se za ove neaktivne trebati više potruditi
  • Kuhajmo s privolom – ne šaljite kampanju na ljude koji su se već odjavili ili koji nemaju barem nekakav oblik privole za primanje vašeg newslettera
  • Uskladite postojeće recepte za prikupljanje pretplatnika: web forme za prijavu uskladite sa strogo propisanim „mjericama“ iz GDPR-a: u trenutku prijave navedite svrhu/e obrade, omogućite novom pretplatniku slobodan izbor – unos e-mail adrese i klik na potvrdni call-to-action (CTA), navedite kako se može odjaviti te stavite link na vaše politike privatnosti
  • Pripazite na vrijeme! – 25. svibnja stići će prije nego što mislite, stoga što prije krenite sa pripremom i slanjem kampanje za ponovljenu privolu

 Glavni recept

  1. O ukusima se ipak raspravlja – sjednite s vašim timom i prilagodite sam recept s obzirom na tip ljudi za koje „kuhate“ i njihovim ukusima. Prilagodite kampanju aktivnim pretplatnicima za koje je veća šansa da će htjeti i dalje primati vaše newslettere kao i manje aktivnim ili neaktivnim pretplatnicima za koje ćete morati osmisliti primamljiv sadržaj i naslov newslettera koji će ih uvjeriti da vam daju pristanak za slanje newslettera jer će od toga imati određeni benefit. Također, za razliku od B2B korisnika, spominjanje potrebe za usklađivanjem s novim zakonom možda nije način na koji ćete pridobiti B2C listu, već treba biti malo kreativniji u tom smislu, tj. više orijentiran na koristi vašeg newslettera.
  2. Zašto baš vaša newsletter kuharica? – nemojte zaboraviti da se u idućih mjesec dana natječete za pozornost i potvrdu privole i s drugim tvrtkama. Stoga, sama kampanja treba komunicirati koristi vašeg newslettera: što vas izdvaja od ostalih, koje koristi imaju pretplatnici, spomenuti (ne uvjetovati) popuste i eksluzivne ponude ako ih nudite, itd.
  3. Ponudite vaše jelo više puta – uz alate koje vam pružaju softveri za praćenje otvaranja i klikanja unutar newslettera, lako možete izdvojiti kontakte koji nisu otvorili ili kliknuli na vaš newsletter. Tim kontaktima možete još „servirati“ 1-2 kampanje unutar 2 tjedna i na taj način povećati konačan broj ljudi na listi s jasno dobivenom privolom. Ideja za poseban „začin“: razmislite o tome da „začinite“ postojeće, standardne newsletter kampanje koje šaljete na „staru“ bazu s jednim call-to-action gumbom/ vizualom u kojoj ih pozivate da potvrde svoju privolu usklađenu s novim zahtjevima. Neka to bude dio anatomije vašeg newsletter dizajna do 25.5., neovisno o vrsti maila koji šaljete
  4. Poslužite ovo „jelo“ i kroz druge kanale – ne trebate se ogranačiti na e-mail kao jedini kanal preko kojeg ćete tražiti ponovno newsletter privolu. Iskoristite vaše društvene mreže i web stranicu kako biste postojeće pretplatnike zamolili da obnove privolu.
  5. Kušajte prije serviranja – kao i u stvarnom kuhanju, prije serviranja jela na stol, kušat ćete jelo nekoliko puta prije nego što budete sigurni. Isto je i s kampanjom ponovne privole – osim testiranja unutar tima, koristite i A/B testiranje naslova i samog sadržaja newslettera kako biste na manjem uzorku mailing liste (npr. 20 ili 30%) vidjeli koje verzije naslova ili sadržaja „otvaraju apetit“ (rezultiraju boljim otvaranjima i klikovima).

Vrijeme potrebno za pripremu i serviranje: 17 dana (do 25.5.)

Jelo je spremno za serviranje

Voilà! Vaše „jelo“ je spremno za serviranje. Za kraj, ne zaboravite voditi evidenciju svih ljudi koje ste prikupili, a poželjno bi bilo posložiti automatski mail koji bi se slao svim dobrim dušama koji potvrde privole… za svaki slučaj. I to je to! Preporučili bismo vam i žlicu vegete, ali u nedostatku prave metafore, želimo vam „dobar tek“ i što kvalitetniju listu!

Nakon 25.05. ovaj recept za traženje ponovljene privole se više ne smije servirati. Zato smo za sve prave kuhare pripremili  check listu za privolu koje se treba pridržavati, naročito nakon 25.05.2018.

Povezana vijest:

MARTINA ŠEPIĆ RUMIN, MAILPLUS ADRIA: GDPR JE PRILIKA DA POBOLJŠAMO KVALITETU BAZA PRETPLATNIKA ŠTO ĆE U KONAČNICI REZULTIRATI VEĆIM USPJEHOM EMAIL MARKETING KAMPANJA

 

Vijesti: