Hoće li Pula opet dobiti tramvaj? Bio bi to pun pogodak

Foto: Grad Pula

Odlična je to ideja i projekt inženjera Livio Nefat i Ivan Skol koji upravo dovršavaju projekt o uvođenju električnog tramvaja u Puli reaktiviranjem napuštenih željezničkih kolosijeka u gradu, piše Glas Istre.

Uvođenje električnog tramvaja uzduž rive znatno bi smanjilo prometne ljetne gužve i eliminiralo kolaps na pulskim ulicama. Kako se toga nitko nije prije sjetio i zašto projekt nije realiziran već odavno, postavlja se pitanje, jer su prednosti višestruke.

Izračun pokazuje da gotovo milijun ljudi godišnje prođe rivom u Puli, a najveća je koncentracija logično u ljetnim mjesecima. Svi su oni potencijalni korisnici budućeg tramvaja. Umjesto da automobilima ulaze u grad i preuske prometnice, mogli bi se na velikim parkiralištima ukrcati na tramvaj.

U konačnici korist bi bila višestruka. Grad bi iskoristio svoje napuštene resurse – željezničku prugu i rješavao na ekološki prihvatljiv način dio prometnih gužvi.”Tisuće turista dnevno iz prigradskih turističkih zona, iz naselja, kampova, hotela iz raznih mjesta Istre dolaze ljeti u centar Pule automobilima i autobusima da bi razgledali njene znamenitosti, da bi se ukrcali na brodice za turističke ture ili otišli na večernje predstave u Areni. Oni parkiraju gdje god stignu u centru grada, a sve više na ponuđenim velikim parkiralištima na ulazu u grad – na Mandraču, nasutom dijelu Rive na sjevernom, a na Marsovom polju i bivšem Industrokemu na južnom dijelu grada. Adekvatnih ciljanih prijevoznih sredstava sada nema. Hodanje ljeti na 35 stupnjeva svima predstavlja problem. Uostalom žele biti komotni, naprosto im se ne da hodati, već bi se rado vozili” ističe Livio Nefat za Glas Istre.

Prema njegovoj zamisli ekološki bi tramvaj za početak prometovao po tzv. sjevernom dijelu trase tramvajske simetrale od parkirališta na Mandraču nedaleko željezničke postaje pa zatim uzduž rive sve do Foruma. Ukoliko bi se pruga produžila kako je zamišljeno i realizirao i južni dio te simetrale, tramvaj bi vozio turiste i ostale putnike od Foruma do buduće garažne kuće na Marsovom polju gdje su i druga veća parkirališta. Turisti bi dakle na spomenutim parkiralištima, Mandraču i Marsovom polju ostavili svoja vozila kako bi u grad krenuli javnim prijevozom – električnim tramvajem.

Prema poslovnom planu kojeg su izradili, prva faza investicije vrijedna je oko pet milijuna kuna, a mogla bi se isplatiti u roku od tri godine. Izračun pokazuje da gotovo milijun ljudi godišnje prođe rivom kako bi razgledali grad i kulturne znamenitosti grada , ukrcali se na brodove, izletničke brodice, autobuse na rivi ili otišli na koncert i druga događanja u Arenu. Svi su oni potencijalni korisnici budućeg tramvaja.

Osim povezivanja cijelog grada, kako vertikalno tako i horizontalno, autori projekta razmišljaju puno šire, te tako navode kako se tim putem može povezati i zračna luka prema gradu i budući terminal za kruzere.

Želja autora je Projekt “Tw” po dovršetku predočiti gradu Puli. Upravo Grad odlučuje želi li se uključiti i oživotvoriti ga ili ne želi. Bez njih nije moguća realizacija između ostalog i zbog dostupnosti kanala financiranja putem europskog novca. Na taj bi se način cjelokupni projekt lakše započeo, a kasnije i razradio.

Foto: Grad Pula

Pulski je tramvaj počeo voziti prije 114 godina, pa pao u zaborav

Inače, zanimljivo je kako je 1904. godine u promet Grada Pule svečano je pušten električni tramvaj čime je obilježen sami početak gradskog prometovanja u 20. stoljeću. No, završetkom Prvog svjetskog rata dolazi do stagnacije tramvaja te, nakon 30 godina služenja, “stari dobri tramvaj” prestaje djelovati 16.travnja 1934. godine, a na njegovo mjesto dolaze autobusi kakve poznajemo i danas.

Izvor: Glas Istre

Vijesti: