Hoćemo li napokon sportski turizam od potencijala pretvoriti u resurs?

Da je u sportski turizam prilika i lijek za sezonalnost našeg turizma tj. način kako popuniti  pred i posezonu znamo već godinama,koji inače godišnje u svijetu bilježi stopu rasta...

Da je u sportski turizam prilika i lijek za sezonalnost našeg turizma tj. način kako popuniti  pred i posezonu znamo već godinama,koji inače godišnje u svijetu bilježi stopu rasta od čak 14%, a najbojli dokaz toj tezi je najavljeni sportski događaj u Umagu.

Tako će u Umagu od 29.6. do 8.7. ove godine preko 3000 sudionika, prije svega sportaša, delegata, sudaca i njihovih pratitelja iz više od 100 zemalja ostvariti 18 do 20 tisuća noćenja u objektima Plave lagune tijekom niza događanja Svjetske karate federacije (WKF) u organizaciji Unilinea kao službene turističke agencije i partnera WKF-a i Hrvatskog karate saveza u ovom projektu.

Ponosni smo što smo petu godinu zaredom partner WKF-a i Hrvatskog karate saveza u Umagu. Po broju sudionika i ostvarenih noćenja ovo je, nakon rukometnog prvenstva EURO 2018, drugo po veličini sportsko događanje u Hrvatskoj ove godine”, izjavio je Goran Šprem, izvršni direktor Unilinea za sportski i korporativni turizam.

Organizacijom europskog rukometnog prvenstva EURO 2018 u Zagrebu i ovogodišnjeg karate događanja u Umagu te mnogih drugih, Uniline, vodeći hrvatski turoperator, koji je službena agencija niza hrvatskih sportskih saveza i klubova, potvrdio je svoju poziciju market leadera na području sportskog turizma.

Desetljećima pričamo o potencijalu sportskog turizma, kako imamo pogodnu klimu, imamo smještajne kapacitete, odličan turistički proizvod, no padamo na ulaganju i razvoju infrastrukture, sinergiji i zaokruženom turističkom proizvodu. Tu tezu potvrđuje i Šprem te ističe kako se slaže da imamo sve preduvjete ali kako je najveći problem sportska infrastruktura.”Ono što nam nedostaje je razvoj i ulaganje u sportsku infrastrukturu, te organizacija kompleksnijih  sportskih događanja gdje bi razni sportski Savezi trebali uči malo više u rizik tj. biti proaktivniji. S druge strane, gdje postoji interes, postoji i inicijativa. Tako gradovi sve više vide kako je sport smjer koji donosi ogromno povećanje broja noćenja van turističke sezone. Upravo primjer Umaga i ovog događanja koji je generirao oko 20.000 noćenja je najbolji primjer. Također, ovo je odličan pokazatelj sinergije i suradnje između grada Umaga, karate saveza, Plave Lagune i Uniline-a.” naglašava Šprem te dodaje kako sportski turizam kao jedan od optimalnih oblika cjelogodišnjeg poslovanja može značajno doprinijeti daljnjoj diverzifikaciji i održivosti hrvatskog turizma.

U Uniline-u su si za cilj postavili da postanu ”one stop sport travel company” aktivna po 24/7 principu tj. klijentima dostupni svaki dan i u svako vrijeme.” Budućnost ovog poslovanja vidimo u sustavnom i trajnom širenju usluga i stvaranju novih poslovnih modela u kojima tražimo racionalna i isplativa rješenja za sportaše, saveze i klubove te njihove navijače i goste kroz naš specifični know-how koji smo razvili – od organizacije sportskih razvojnih kampova za sve uzraste do sportskog pripremnog dijela i po potrebi pripremnih i natjecateljskih segmenata s pratećim uslugama” ističe Šprem te zaključuje kako su se u Uniline-u već prije 6-7 godina odlučili specijalizirati za sportski turizam koji se apsolutno pokazuje kao dobar smjer razvoja.

Tri važne lekcije 

Iz ove priče možemo izvući tri važna zaključka. Prvi je već u uvodu spomenut ogroman potencijal sportskog turizma, koji sa svoje tri sastavnice – turizmom sportskih događanja, turizmom sportskih uspomena i aktivnim sportskim turizmom te godišnjim obujmom od 660 do 700 milijardi dolara koji sudjeluje s 14% u svjetskom turističkom kolaču, stručnjaci predviđaju izuzetno dinamičan rast u narednih desetak godina.

Druga lekcija je smjer razvoju putničkih agencija. Svakako kako bazična prodaja smještaja više nije u trendu niti dovoljna kada pričamo o radu putničkih agencija. Fokus je na prodaji doživljaja i turističkih sadržaja, te specijalizaciji i razvoju nišnih vještina za posebne projekte, kao što je Uniline krenuo u specijalizaciju kao “one stop travel company”.

I zadnja lekcija, doduše i najvažnija, da se cijela priča ne okreće oko glavnih sportova, kao što je nogomet i velikih klubova. Dapače, puno veći potencijal je u “malim” sportovima. Naravno kako ne mogu svi privući najpoznatije nogometne klubove na Svijetu, ako i uspijemo to je samo šlag na torti i dodana vrijednost, no baza moraju biti svi drugi sportovi. 

Tko bi rekao da će karate generirati kroz jedno događanje generirati 20.000 noćenja.  No upravu tu leži najveći potencijal – u razvoju raznih kampova i priprema za sve sportove kao i događanja, da budni sanjajte neke velike klubove, ali prvo posložimo i pozicionirajmo održivu bazu. Evo samo još jedan plastičan primjer…Trenutno u Europi ima preko 50 milijuna trkača, a broj trkača raste iz dana u dan. Pričamo o amaterima, ne profesionalcima, koji trče maratone, a najčešće su to poslovni ljudi koji svake godine generiraju preko 9 milijardi Eura prihoda hotelima, prijevoznicima i organizatorima utrka.

Također, skloni smo velikim brojkama, no i 100 ili 500 noćenja je odlična brojka u kolovozu. Naravno moramo imati više manjih događanja, ustvari napraviti najbolji mix malih, srednjih i par velikih u destinaciji, kako bi zaokružili cijelu priču. Da, potrebno je investirati novac i vrijeme, ali to je prvi preduvjet ako pričamo o strateškom pozicioniranju u razvoju sportskog turizma.

Hoćemo li napokon sportski turizam od potencijala pretvoriti u resurs?

Sportski turizam je puno više od svega navedenog, a dotaknuo sam se samo vrha sante leda i par ključnih segmenata. Sve je na nama, konkurencija ne spava, dapače, dok mi pričamo o potencijalima, drugi su sportski turizam pretvorili u izvrsne resurse te ubiru veliki dio kolača, dok smo mi “počeli” tek uzimati mrvice. 

Probudimo se, već u startu kasnimo desetak godina od konkurencije, te ako želimo moramo krenuti hrabro, odlučno i proaktivno prema naprijed ka tržišnom i strateškom razvoju sportskog turizma.

 

Vijesti: