Goste sve više privlači kontinentalni turizam

Predsezona je mnogim jadranskim općinama već u punom jeku, no sve više gostiju dolazi i u dalmatinsko zaleđe, ali i u Slavoniju i Baranju. Vlasnici se hvale kako su...

Predsezona je mnogim jadranskim općinama već u punom jeku, no sve više gostiju dolazi i u dalmatinsko zaleđe, ali i u Slavoniju i Baranju. Vlasnici se hvale kako su popunjeni više dana u godini nego iznajmljivači na moru, a njihovi gosti uživaju u seoskoj idili i domaćoj hrani, prenosi HRT.

U emisiji Tema dana na Hrvatskoj televiziji pričalo se o popunjenosti smještajnih kapaciteta u usporedbi s prošlom godini, a gosti su bili Željana Šikić, direktorica Turističke zajednice Šibensko-kninske županije, i Matej Perkušić, direktor Turističke zajednice Baranje.

Prošle je godine Uskrs bio nešto ranije, no unatoč tome naše su brojke na razini prošlogodišnjih što je za nas najava jedne kvalitetne sezone“, izjavila je Šikić. Ističe kako je njihovo najvjernije tržište Njemačko. „Nekako sve do nas je tako jer smo mi njima još uvijek auto destinacija, sve južnije od nas je nešto drugačiji sastav gostiju. Sam udio tih tržišta se razlikuje od mikrodestinacije do mikrodestinacije, ovisno o vrsti turističkog proizvoda koji nude. Ako govorimo o priobalnim mjestima onda su tu najzastupljeniji Nijemci, Poljaci, Česi, Austrijanci. Međutim, ako govorimo o npr. gradu Šibeniku gdje imamo kulturni turizam tu se brojke mijenjaju pa onda imamo poprilično i Britanaca i Francuza, a u svakom slučaju i veliki broj gostiju s dalekoistočnih tržišta.

Željana Šikić, direktorica Turističke zajednice Šibensko-kninske županije

Matej Perkušić objašnjava kako je ono što je u Dalmaciji glavna sezona u Baranji je slabiji dio sezone. „Mi u Baranji volimo reći da naša turistička godina traje 365 dana. Brojke za ovu godinu su u porastu, kao uostalom i zadnjih 5-6 godina. Imamo 5-6 posto više dolazaka i nekih 8-9 postio više noćenja u odnosu na prošlu godinu, što je dobro s obzirom na to da je i Uskrs kasnije ove godine. Zato vjerujemo kako će ova godina biti značajno bolja od prošle, s kojom smo također bili zadovoljni.

Zanimljivo je istaknuti kako je u Baranji sve više i više kineskih turista s dobrom platežnom moći. Na pitanje što im Baranja može ponuditi Perkušić je odgovorio kako „mi Kinezima možemo ponuditi upravo ono što oni traže – čistu prirodu, jako dobru hranu, čistu vodu, čisto nebo… No, tu ne možemo govoriti samo o Baranji jer Kinezi su gosti koji u 10-15 dana prođu nekoliko tisuća kilometara. Mi moramo uzeti 2-3 dana od tog njihovog puta. Kinezi nisu turisti koje previše zanimaju sunce i more već ono što kontinentalna Hrvatska, ali i dalmatinska zagora, mogu ponuditi.

Matej Perkušić, direktor Turističke zajednice Baranje

Također, ističe se i Drniš kao popularna destinacija koja puno može ponuditi turistima, čemu u prilog ide i činjenica da se našao među finalistima top 100 održivih destinacija svijeta. „Drnišani su izuzetno vrijedni ljudi i na njihovom se području nalazi velik broj kvalitetnih agroturizama i ostalih smještajnih kapaciteta, tako da ova nominacija ne čudi. Ova županija intenzivno radi na razvijanju i drugih oblika turističke ponude – cikloturizma, hikinga, agroturizama što generira turističke dolaske tijekom cijele godine“, izjavila je Željana Šikić.

Matej Perkušić se, za kraj, osvrnuo i na mišljenje kako je Baranja danas ono što je Kvarner bio prije dvadesetak godina. „Baranja će s ovim radom i trudom koji sada ulažemo za desetak godina sigurno doći na puno veće brojke nego što ih imamo sada. Međutim, ima još puno potencijala i prostora za napredovanje, prostora za izgradnju urbanih vila tako da će Baranja napredovati i dalje. Nadam se da ćemo za desetak godina završiti ondje gdje su Istra i Kvarner danas“, zaključio je.

Izvor / foto: HRT

Vijesti: