Hrvatska privlači turiste, ali i strana ulaganja

Predviđa se da će do 2022. godine ulaganja u hrvatsko hotelijerstvo narasti na 1.2 milijarde eura, a do tada će se otvoriti i 6.000 novih smještajnih jedinica

Nije tajna da Hrvatska odvajkada privlači posjetitelje sa svih krajeva svijeta. Prema HD Consultingu, rejting hrvatskih hotela skočio je s 4 na 5 posto prethodnog svibnja, dok u isto vrijeme sve veći priljev turista, stvara od Hrvatske prepoznatljivu Meku za ulaganja stranih investitora i brendova, piše Hotelmanagement.net.

Ernst & Young u svom su izvješću predvidjeli da će do 2022. godine ulaganja u hrvatski sektor hotelijerstva skočiti na impozantnih 1.2 milijarde eura. Do tada su predvidjeli i otvaranje čak 6.000 novih smještajnih jedinica, kao i renovaciju postojećih 3.700.

Također, ove je godine u svibnju, ističe HD Consulting, interes za smještajem, podjednako hotelskim, ali i kampiralištima, porastao za 5 posto više nego u istom mjesecu prethodne godine.

Unatoč povratku jake turističke konkurencije poput Turske, Egipta i Tunisa koji su svoj povratak označili visokom stopom iznajmljivanja smještajnih jedinica, Hrvatska u 2018. svejedno bilježi porast u broju noćenja. Hoteli se renoviraju, kvaliteta smještaja i ponude raste svake godine, a tome u prilog ide i sigurnost Hrvatske kao zemlje. Bez obzira na porast cijena, predviđa se rast u području turizma za 10 posto nasuprot prethodnoj godini.

Predviđa se da će do 2022. godine ulaganja u hrvatsko hotelijerstvo narasti na 1.2 milijarde eura, a do tada će se otvoriti i 6.000 novih smještajnih jedinica

U području hotelijerstva Hrvatskom dominiraju velike domaće hotelske kuće, od čega njih samo pet najvećih, posjeduje 60 posto ukupnog potencijala zemlje. Ipak, ti veliki vlasnici i dalje ulažu u svoje kapacitete, kupovinom novih jedinica, ali i podizanjem sveopće kvalitete ponude. Ulaganje u turizam u Hrvatskoj, naročito u području hotelijerstva, jamči dugoročnu financijsku stabilnost što ga čini atraktivnim za tuzemna i inozemna ulaganja. Na udaru stranih investitora, trenutno se nalaze postojeće hotelske kuće s posebnim interesom za Zagreb i veće gradove uzduž obale Jadrana.

U Hrvatskoj je 24 posto ukupnog smještajnog kapaciteta međunarodno brendirano kroz uzoran hotelijerski menadžment, kroz franšizne ugovore ili kao dio znatno većeg međunarodnog hotelskog udruženja. Od 10 svjetski poznatih hotelskih kuća, njih čak 5 trenutno posluje na hrvatskom tržištu. Strani investitori itekako su zainteresirani za ulazak na izdašno hrvatsko tržište, no međutim, izbor odgovarajućeg mjesta u koje će kanalizirati kapital je znatno sužen, upravo iz prethodno spomenutog razloga, da je većina tržišta u vlasništvu velikih domaćih hotelskih kuća.

Hrvatsko tržište naočigled funkcionira prema principu “plati-pa-igraj”, dok nam u isto vrijeme strana ulaganja kucaju na vrata. Postavlja se pitanje, postoji li u globalnom svijetu uopće prostora za takav oblik turističkog etnocentrizma?

Poveznae vijesti:

ISTRAŽIVANJE O KRETANJIMA AKTUALNIH TRENDOVA BOOKINGA HOTELA I KAMPOVA

STUDIJA STOPE PDV-A U TURIZMU PREDVIĐA 41% MANJE INVESTICIJA I 71% MANJE NOVOZAPOSLENIH DO 2021. GODINE

Vijesti: