Hrvatska vina sve su prepoznatljivija u Europi

Prepoznatljivost hrvatskih vina u Europi svakog dana je sve jača i bolja, a pravu priliku za dodatnu promociju i brendiranje naših vina prepoznali su i u HGK te aktivno...

Prepoznatljivost hrvatskih vina u Europi svakog dana je sve jača i bolja, a pravu priliku za dodatnu promociju i brendiranje naših vina prepoznali su i u HGK te aktivno u zadnjih godinu dana kroz brend Vina Croatia sudjeluju na raznim sajmovima upravo kako bi iskoristiti činjenicu kako je Hrvatska trenutno turistički hit u nazad par godina.

Siguran sam da je ova prezentacija hrvatskih vina dobar put u stvaranju imidža hrvatske kao vinske zemlja.Naša vina su prepoznata od vrhunskih vinskih stručnjaka upravo ovdje u ‘Gradu vina’, stoga je ovo jasna potvrda da se Hrvatska mora i nadalje brandirati proizvodima poput vrhunskih hrvatskih vina te daljnjim provođenjem strategije branda Vina Croatia – vina mosaica. Naši vinari su pokazali još jednom da su spremni za najzahtjevnija tržišta kroz potencijale svojih vrhunskih vina gdje se cijene vina autohtonih i internacionalnih sorti” izjavio je Igor Barbarić, tajnik Udruženja vinarstva HGK, na predstavljanju hrvatskih vina okupljenih pod brendom Vina Croatia – vina mosaica u sklopu Hrvatskog vikenda, u Bordeauxu, dodavši kako je potrebno dalje raditi na stvaranju slike Hrvatske kao zemlje upravo takvih, vrhunskih proizvoda.

Programu u Gradu vina (La Cite du Vin), tematskom parku i muzeju posvećenom vinima u Bordeauxu, počeo je u petak večerom dobrodošlice i pozdravnom riječju Veleposlanika RH u Francuskoj, Filipa Vučaka, a završio je u nedjelju vođenim kušanjem vina (Masterclass) pod vodstvom Barbare Bačić. Tijekom vikenda mogla su se degustirati naša vina, Darko Preiner, docent s Agronomskog fakulteta u Zagrebu predstavio je posjetiteljima hrvatsko vinarstvo i vinogradarstvo, a Mladen Boban s Medicinskog fakulteta u Splitu održao je prezentaciju Vino i zdravlje. Održane su i brojne druge promocije našeg vinarstva i vina, uz autohtonu hranu i glazbu.

Udruženje vinarstva pri HGK prihvatilo je partnerski odnos s Gradom vina te će se u prve tri godine predstaviti s više od tri tisuće boca najznačajnijih hrvatskih vina. U Gradu vina od ove se godine mogu naći brojna vina koja predstavljaju Hrvatsku kroz sljedeće vinarije: ATC Coronica, Krauthaker, Badel 1862, Kozlović, PZ Janjina, Vinarija Radovan, Dingač Skaramuča, PZ Vrbnik, Vina Carić, Osilovac – Feravino, Terra madre, PP Orahovica, PZ Maslina i Vino, Veralda, Stina vino, Vina Matošević, Vina Kalazić, Vinarija Iuris, Zlatan Otok , Vinarija Raak, Benvenuti i Kuća vina Ivan Katunar – Katunar estate winery.

Afirmacija hrvatske vinske scene i hrvatskih vinara radi se upravo na destinacijama poput ove. Francuska je lider na vinskoj sceni i sudjelovanje uz bok najvećih imena i nas prikazuje u pravom svjetlu. Organizirana i promišljena promocija hrvatskih vinara nužna je i mislim da još veće aktivnosti tek slijede“, kazao je Vlado Krauthaker, vlasnik Vinogradarstva i podrumarstva Krauthaker, dodavši kako je Hrvatska je turistički hit te da je vrijeme da i naši vinari postanu izvozni brend. „S obzirom da je Hrvatska još uvijek slabo prepoznatljiva kao vinarska zemlja, neophodno je iskoristiti svaku priliku za njenu promociju. Bogatstvo autohtonih sorata i velika raznolikost klimatskih uvjeta daje nam prednost pred mnogim, znatno većim vinogradarskim zemljama, međutim, s druge strane predstavlja veliki izazov za samu promociju njenih vinara i vina“, izjavio je Preiner, uz napomenu da će predstavljanje Hrvatske kao vinarske zemlje u centru vinarskog svijeta, Bordeauxu, sigurno dati pozitivne rezultate.

Inače, na ovo zahtjevno i tradicionalno vinsko tržište Hrvatska je izvezla u 2016. godini svega 9,500 litara vina u vrijednosti 56 tisuća eura, najviše vina u bocama s prosječnom izvoznom cijenom od 5,12 eura i pjenušavih vina svega 365 litara, ali po prosječnoj cijeni od 25 eura. U istom razdoblju smo iz Francuske uvezli vina u vrijednosti 4,6 milijuna eura i 700 tisuća litara, uglavnom pjenušavih vina i vina u bocama.“Svakako da mi kao zemlja moramo biti prisutni na mjestu poput ovog, gdje su neka od najboljih i najpoznatijih vina u cijelom svijetu i gdje su sve zemlje koje imaju ozbiljnu proizvodnju, potrošnju i kulturu vina. Značaj za Hrvatsku je ogroman, od promocije i prepoznatljivosti hrvatskih vina i vinogradarstva, do konkretnih poslovnih dogovora za hrvatske vinarije. Potencijali u hrvatskom vinarstvu su ogromni i zajedničkim radom na boljoj i jačoj prepoznatljivosti sigurno ćemo u budućnosti biti sve konkurentniji i sve više izvoziti na svjetska tržišta“, zaključio je Barbarić

 


Vijesti: