Hrvatsko hotelsko tržište stagnira u razvoju ponude, pokazuje globalno izvješće Horwath HTL-a

Godišnje globalno izvješće konzultantske kompanije Horwath HTL o hotelskim lancima „European Chains & Hotels Report 2019“ obuhvaća 22 europske zemlje, pa tako i Hrvatsku. Izvješće je pokazalo kako hrvatsko...

Godišnje globalno izvješće konzultantske kompanije Horwath HTL o hotelskim lancima „European Chains & Hotels Report 2019“ obuhvaća 22 europske zemlje, pa tako i Hrvatsku.

Izvješće je pokazalo kako hrvatsko hotelsko tržište stagnira u razvoju ponude ponajviše zbog toga što je trenutno tržište povoljno za razvoj privatnog smještaja (niski porezi, regulatorno okruženje), ali i zbog niskih poticaja za razvoj hotela, što je ključni razlog dominacije domaćih hotelskih lanaca – 9 posto hotelskih kompanije ostvaruje 85 posto ukupnih prihoda industrije.

Ključni statistički podaci za Hrvatsku / Horwath HTL

Visoka sezonalnost i trenutna razina poslovanja u Hrvatskoj (koja zauzima 58. mjesto te 159. po pitanju izdavanja građevinskih dozvola) i dalje je glavna prepreka za međunarodne investitore, osobito u pogledu preuzimanja rizika razvoja i vlasništva. No, ipak postoje pozitivni primjeri na tržištu što može pojačati povjerenje ulagača.

U 2018. godini zabilježen je rast, međutim, s rizikom usporavanja koji se javlja zbog oporavka mediteranske regije, ali i strategijama razvoja s ciljem zarade bez značajnog povećanja ponude s dodanom vrijednošću, počinje se gubiti konkurentnost. S druge strane, pred i posezona nudi značajan potencijal rasta koji se može obuhvatiti pametnim inicijativama i upravljanjem. U Zagrebu, kao jedinoj kontinentalnoj destinaciji u porastu, su 2018. otvorena tri nova hotelska lanca, a tri su u planu.

Rangiranje prema stupnjevima i veličini / Horwath HTL

Domaći lanci kao glavni pokretači rasta

Domaći lanci bili su aktivni na investicijskom tržištu gdje su najveći hotelski lanci otvorili po barem jednu novu nekretninu u 2018. godini. Top pet hotelskih lanaca je otvorilo jedanaest nekretnina, odnosno 2,5 tisuća novih soba na tržištu. Ostali su se primarno bazirali na razvoj malih hotela.

Novi brendovi domaćih lanaca

Većina vodećih domaćih lanaca uključila se u proces brendiranja portfelja povećavajući ukupan broj domaćih brendova na tržištu. Ovaj trend usklađen je s razvojima na europskom tržištu, no motivi navedenih procesa nisu još posve jasni (na primjer, prodaja portfelja ili regionalna ekspanzija).

Hotelsko tržište se i dalje oslanja na ljetnu sezonu

Iako je Zagreb u porastu (s nova tri međunarodno brendirana projekta u planu), glavnina projekata su bazirana na obalnim područjima (čak 75 posto) i poznatim destinacijama (Hvar, Dubrovnik, Rovinj, Poreč).

Rangiranje prema destinacijama / Horwath HTL

Izvješće je pokazalo kako glavni potencijal predstavljaju izvansezonske ponude. U Crnoj Gori je prepoznat velik potencijal zbog povoljnih uvjeta koje nudi ulagačima te poticanja luksuznog turističkog proizvoda. Grčka se vratila u top 15 svjetskih turističkih destinacija. U 2018. godini otvorili su 150 novih luksuznih hotela što je doprinijelo podatku da jedan na pet grčkih hotela spada u kategoriju od četiri ili pet zvjezdica. A, iako je na klimavim nogama zbog Brexita, Ujedinjeno Kraljevstvo uložilo je skoro 4 milijarde eura u svoj hotelski sektor.

Omjer međunarodnih i domaćih brendova / Horwath HTL

Horwathovo izvješće na 22 zemlje navodi informaciju kako je u 2018. godini na tržištu bilo ukupno 146.600 hotela, odnosno preko šest milijuna soba. Najviše hotela unutar hotelskog lanca imala je Francuska, njih čak 3885, dok je najmanje brendiranih hotela imala Albanija.

PRILOG: HORWATH HTL / European Chains & Hotels Report 2019

Vijesti: