Hrvoje Prpić: Slika hrvatskog turizma u svijetu je izuzetno pozitivna

“Sve što se moglo izumiti, izumljeno je” izrekao je Charles H. Duell, ravnatelj Američkog ureda za patente davne 1899 godine. Smiješno iz današnje perspektive, zar ne? Vezano uz brzi...

“Sve što se moglo izumiti, izumljeno je” izrekao je Charles H. Duell, ravnatelj Američkog ureda za patente davne 1899 godine.

Smiješno iz današnje perspektive, zar ne? Vezano uz brzi razvoj tehnologije i trendova u današnjem svijetu, prije par dana imao sam jedno neobično iskustvo na Facebooku-u koji je još samo jedan dokaz kako se svijet novinarstva kao i medija mijenja, te kako je Charles H.Duell bio apsolutno u krivu.

Na poznatom Facebook Wall-u pojavila se zanimljiv članak o virtualnoj stvarnosti  tj. o projektu Trillenium koji donosi jedno totalno novo iskustvo shoppinga – online shoppinga. Spomenuta vijest je u meni probudila maštu te sam komentarom postavio pitanje, pa drugo i treće pitanje i tako se spontano rodio prvi Facebook intervju.

Imao sam čast pričati s jednim od najpoznatijih poslovnih anđela i uspješnih poduzetnika u Hrvatskoj – Hrvojem Prpićem. Oni koji ne znaju, Hrvoje Prpić jedan je od osnivača CRANE-a, osnivač HGspota, idejni začetnik spomenutog projekta Trillenium, te investitor u još nekoliko projekata.

Inače, Hrvoje Prpić trenutno je nakon šest godina ulaganja i razvoja u projekt Trilenium pokrenuo, mogu slobodno reći, novu evoluciju shoppinga koja je do sad bila moguća samo u mašti. Cijelo iskustvo i doživljaj shoppinga usmjeren je na internet tj. virtualnu kupnju. Da je na pravom putu Prpić je dobio i „proof of concept„ ulaskom u projekt najveće svjetske online modne trgovine ASOS, a nedugo nakon toga uspješno je završio i crowdfunding kampanju na Seedersu sakupivši više od 2 milijuna kuna – što je najveći uspjeh crowdfundinga u Hrvatskoj.

Više o Trilleniumu možete pogledati na http://www.trillenium.com/

E sad, kakve to veze ima s turizmom?

Kao što sam spomenuo na početku, članak mi je pokrenuo maštu i pitao sam se može li virtualna stvarnost dugoročno ugroziti turizam ili upravo suprotno, poboljšati i pomoći turizmu. Iako ne smatram kako će ljudi zamijeniti odlazak u turističke destinacije s virtualnim iskustvom, ipak me zanimalo razmišljanje i viđenje Hrvoja na tu temu. Na prvo pitanje dobio sam jasan i kratak odgovor nakon kojeg mi je ipak laknulo 🙂

Hrvoje što misliš, može li VR ( virtualna stvarnost ) ugroziti ili poboljšati turizam?

Samo poboljšati. Kad probaš vožnju kartingom u virtualnoj stvarnosti onda poželiš stvarno voziti karting ili avion ili nešto treće.

Postoji li potencijal u Trilleniumu osim online VR trgovine imati i recimo “dućan”, poslovni prostor Hrvatske turističke zajednice ili neke druge turističke destinacije kao i u stvarnim trgovačkim centrima?

Možemo reći da mi uplovljavamo u *blue ocean. Hrane ima svuda, ali našeg tipa ribe ima i previše da je možemo sami pojesti. Nema potrebe mijenjati prehrambene navike ili jesti dva tipa ribe.

*Strategija plavog oceana temelji se na posve novom pristupu strategiji poduzeća, na ideji napuštanja “crvenog oceana”, tradicionalne strategije bespoštedne konkurencije, i stvaranja “plavog oceana”, odnosno prostora koji će konkurenciju učiniti sporednom. Više o strategiji plavog oceana pogledajte od samih autora iste na https://www.blueoceanstrategy.com/what-is-blue-ocean-strategy/

Svakako kako to nije primarni cilj i smjer razvoja Trilleniuma, ali osobno smatram kako tu postoji veliki potencijal. U konačnici, pruža ti personaliziranu promociju i prezentaciju turističke destinacije prema gostu uz svu blagodat tehnologije. Od personaliziranih video i foto poruka, reklama do direktne interakcije i povezivanje s društvenim mrežama u realnom vremenu. Kako po prirodi posla poduzetnik Prpić provodi dosta vremena u Londonu te je u komunikaciji s poslovnim partnerima iz cijelog svijeta, zanimalo me je kakva je slika hrvatskog  turizma u svijetu iz njegovog osobnog iskustva.

U poslovnoj ili privatnoj komunikaciji sa strancima imaš li upite o našem turizmu u kontekstu da te traže da im preporučiš određeni grad za ljetovanje u Hrvatskoj?

Imam stalne upite da preporučim gdje ljetovati u Hrvatskoj. Dubrovnik je ono sto svi žele i po čemu smo poznati i koliko god ih uvjeravao da idu u Zadar ili Split svi zapnu za Dubrovnik i idu tamo.

Kakva je slika hrvatskog turizma u svijetu iz tvojeg iskustva i komunikacije?

Slika je izuzetno pozitivna, svi pričaju o Hrvatskoj i ljepotama i priča se jako brzo siri. Svi kažu ili bio sam ili moram ići i svi kažu da se isplati.

Prošli tjedan Hrvatska turistička zajednica predstavila je u Londonu novi koncept promocije hrvatskog turizma za strana tržišta sloganom “Croatia, Full of life” (Hrvatska, puna života) koji se kao destinacija želimo prezentirati kao energična mediteranska destinacija koja nudi izniman broj različitih životnih stilova. “Nije samo riječ o novom sloganu nego kompletnoj platformi kojom se želi postići promjena percepcije Hrvatske većine stranih turista da nije samo zemlja sunca i mora nego da im može ponuditi puno više tijekom cijele godine” poručio je iz Londona ministar turizma Darko Lorencin

Inače, sjedište tvrtke Trillenuim  je upravo u Londonu koji je poslovno središte Europe te poduzetnik i poslovni anđeo Hrvoje Prpić iz prve ruke može reći kako je prihvaćen novi slogan te kako diše englesko tržište. Na pitanje kako je prihvaćen naš novi slogan „ Full of life „ u Londonu, Prpić ističe :

“Za slogan ne znam i ne zna nitko u Londonu, glas o Hrvatskoj ne ide kroz reklame nego se prenosi od zadovoljnih posjetitelja„ zaključio je Prpić

S obzirom na to kako je od svjetske promocije našeg novog slogana kao i cijele promotivne platforme prošlo tek sedam dana, uspješnost iste još ne možemo mjeriti. No, svakako kako je najbitnije da hrvatski turizam ima pozitivnu sliku u svijetu i da su gosti koji su bili u Hrvatskoj zadovoljni, ako ne i oduševljeni. Najbolji marketing je uvijek bio i uvijek će biti „ od usta do usta“, a priča koje se širi o Hrvatskoj u Svijetu je više nego odlična.

Novi promotivni video Hrvatskog turizma možete pogledati u nastavku.

Hvala Hrvoju Prpiću na vremenu te na ovom neobičnom i spontanom Facebook intervjuu

 

Goran Rihelj @ Večenjakova blogosfera

Vijesti: