Istraživanje o kretanjima aktualnih trendova bookinga hotela i kampova

Foto: Pexels

Početkom godine tvrtka HD Consulting u suradnji s HGK, izradila je analizu koja je uključivala procjenu izravnih ekonomskih i fiskalnih učinaka različitih stopa PDV-a na kumulativno razdoblje od pet godina, uz usporedbu stope u Hrvatskoj s konkurentskim zemljama Mediterana te ostatkom Europske unije, a koje je digla puno prašine u struci.

Prema rezultatima studije i procjenama fiskalnog učinka postojeće stope, država će već od 2019. prema novim stopama prihodovati manje nego prema onima iz 2016. godine. Također, studija stope PDV-a u turizmu previđa 41% manje investicija i 71% manje novozaposlenih do 2021.godine.

Istraživanje: Kretanje aktualnih trendova bookinga hotela i kampova

Potaknuti upitima iz turističkog sektora, ove godine su u HD Consultingu odlučili pokrenuti novo tržišno istraživanje, a posebno je po tome što je to jedino istraživanje u turizmu koje se bavi budućnošću – kretanjem aktualnih trendova bookinga hotela i kampova, a ne prošlošću – bilježenjem ostvarenih rezultata poslovanja.

U cilju uvida u aktualne informacije s turističkog tržišta, HD Consulting je početkom svibnja 2018.g. obavio primarno istraživanje o aktualnom kretanju i stanju bookinga hotela i kampova po regijama Hrvatske za 2018.g. Obavljena je serija intervjua s voditeljima prodaje u većem broju uspješnih hotelijersko-turističkih poduzeća s portfeljem hotela i kampova. Istraživanjem su bile obuhvaćene obalne regije-Istra, Kvarner, Dalmacija te Dubrovnik.

Istraživanje je pokazalo kako je generalno, booking u hotelima i kampovima u obalnom području Hrvatske za 2018.god. u cjelini bolji nego prošle godine u ovo doba. Također, stope rasta cijena za 2018. u odnosu na prošlu godinu u objektima u kojima se investiralo, su više i kreću se u prosjeku od7-10%

Vodeće turističke kompanije u hotelima i kampovima za 2018.godinu imaju 10% do 15% bolji prihod u knjigama početkom svibnja 2018. nego u istom razdoblju prošle godine. Zamjetno je da se booking sa njemačkog tržišta ove godine kreće sporije nego prošle godine, s obzirom da se tržišna situacija u Turskoj popravlja i velik dio njemačkog tržišta se vraća Turskoj.

Sanja Čižmar, Senior partner tvrtke HD Consulting: Tržišta poput Turske, Egipta i Tunisa u prvom kvartalu bilježe stope rasta bookinga koji se kreću od 40% do čak 90%  

Procjenjujemo naime da će tekuća godina na turističkom tržištu u prodajnom smislu biti vrlo zahtjevna zbog povratka na turističku scenu konkurenata na istočnom Mediteranu, koji u ponovnom osvajanju tržišta nude znatne popuste i poboljšavaju svoje avio veze, ističe Sanja Čižmar, Senior partner tvrtke HD Consulting te dodaje kako s takvim akcijama se tradicionalne mediteranske destinacije, pa i Hrvatska, teško mogu ravnopravno boriti. „Tržišta poput Turske, Egipta i Tunisa, koja su proteklih godina imala znatno smanjen volumen turističkih dolazaka, na velika se vrata vraćaju i u prvom kvartalu bilježe stope rasta bookinga koji se kreću od 40% do čak 90%  više u usporedbi s prošlom godinom. Neke od zapadnih mediteranskih destinacija, poput npr. Španjolske, već signaliziraju pad bookinga u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, pa nas je zanimalo kakav je trend prisutan u Hrvatskoj. Stoga smo u istraživanje trendova bookinga uključili voditelje prodaje u brojnim hotelsko-turističkim poduzećima, fokusirajući naš interes na aktualno stanje i trendove u rezervacijama hotela i kampova“ ističe Čižmar.

Rezultati istraživanja su pokazali da je generalno booking u hotelima i kampovima u obalnom području Hrvatske za 2018. god. u cjelini bolji nego prošle godine u ovo doba, što je ohrabrujući podatak s obzirom na aktualna dešavanja na Mediteranu. „Zanimljivo je da je takav pozitivni trend bookinga ostvaren u situaciji kada su, očekivano, hoteli i kampovi s konkurentnim proizvodima za 2018. godine u prosjeku podigli cijene za 4-5% u odnosu na proteklu godinu. To je nastalo kao posljedica prošlogodišnje visoke razine potražnje, a što je znatan iskorak jer su prethodnih godina podizali cijene inflatorno (oko 1,5-2%). Naravno, hoteli i kampovi koji su ovisni o njemačkom ili britanskom tržištu, osjećaju relativno sniženje bookinga sa ovih tržišta, koja se ponovno okreću Turskoj, Egiptu i Tunisu. Isto tako, raspored praznika u nama značajnim emitivnim tržištima, ove godine donosi nešto slabiji booking za lipanj i donekle za srpanj“ istaknula je Čižmar te dodala kako je zamjetan trend namjernog usporavanja prodaje prema velikim partnerima za glavnu sezonu, ostavljajući tako više kapaciteta za individualne goste koji su za hotelijere lukrativniji segment zbog viših cijena koje ostvaruju u usporedbi s touroperatorskim gostima.

Za kraj Sanja Čižmar zaključuje kako je stanje bookinga za ovu sezonu u ovom trenutku ohrabrujuće, ali utakmica još nije riješena za sam vrh sezone u kojem se generira većina businessa (srpanj i kolovoz) s obzirom da je još dobar dio kapaciteta nepopunjen, a krajnji rezultat će ovisiti o potražnji individualnih gostiju koji još nisu izvršili rezervaciju.

PRILOG:  STANJE I TRENDOVI U BOOKINGU HOTELA I KAMPOVA U HRVATSKOJ 2018.

Povezana vijest: STUDIJA STOPE PDV-A U TURIZMU PREDVIĐA 41% MANJE INVESTICIJA I 71% MANJE NOVOZAPOSLENIH DO 2021. GODINE

Vijesti: