Istraživanje o zadovoljstvu posjetitelja Adventa u Zagrebu: Posjetitelji žele više autohtonih proizvoda i raznovrsnost ponude

U prosincu u Zagrebu je boravilo 10% više gostiju (122.489), a ostvareno je 15% više noćenja (232.057) u odnosu na prosinac 2017. godine. Odlični su to statistički pokazatelji, a...

U prosincu u Zagrebu je boravilo 10% više gostiju (122.489), a ostvareno je 15% više noćenja (232.057) u odnosu na prosinac 2017. godine. Odlični su to statistički pokazatelji, a sve zahvaljujući Adventu u Zagrebu koji je i ove godine generirao rast te potvrdio još jednom status top manifestacije.

Prema podacima Turističke zajednice grada Zagreba, za razdoblje adventskih i novogodišnjih događanja (30.11.2018. – 06.01.2019.) broj dolazaka je veći za 11% (140.663), a broj noćenja za 15% (271.244) u odnosu na adventska i novogodišnja događanja 2017. godine (01.12.2017. – 07.01.2018.).

Naime, u navedenom razdoblju ostvarenih dolazaka domaćih turista je bilo 45.349 (rast 10%) te stranih 95.314 (rast 12%), a, od ukupno zabilježenih noćenja, domaći gosti su ostvarili 82.402 (rast 14%) i strani 188.842 (rast od 16%). Najviše dolazaka je bilo iz Bosne i Hercegovine, Italije, Slovenije, Austrije i Njemačke; dok je najviše noćenja zabilježeno iz: Italije, Bosne i Hercegovine, Njemačke, Austrije i Slovenije.

Prema procjenama prošle godine potrošnja generirana Adventom iznosila je više od pola milijarde kuna, a ove godine je sukladno rastu dolazka i noćenja također sasvim sigurno ostvaren i rast u potrošnji.

Istraživanje o zadovoljstvu posjetitelja Adventa u Zagrebu: Posjetitelji žele više autohtonih proizvoda i raznovrsnost ponude

Foto: TZGZ / Klovićevi dvori / Autor: I. Alerić

Zagrebačka agencija za istraživanje tržišta MSA Adria, koja posluje u sklopu Newton Media grupe, provela je terensku anketu s ciljem uvida u zadovoljstvo domaćih i stranih posjetitelja s uslugom i ponudom Adventa u Zagrebu.

Anketa je provedena od 3. do 4. siječnja, na stranim i domaćim ispitanicima reprezentativnih općoj populaciji prema spolu i dobi. Paralelno s anketom provedena je analiza društvenih mreža preko Metricoma, alata koji omogućuje praćenje komunikacije na internetskim portalima i društvenim mrežama.

Istraživanje je pokazalo da 77,6 % ispitanika smatra da je Advent u Zagrebu (prijašnjih godina) zasluženo proglašen najboljim Adventom u Europi.

80,9 % ispitanika smatra da se nudi raznovrsna ponuda, no ostatak ukupnog postotka raspoređen je na ispitanike koji smatraju da skoro svaka adventska kućica nudi skoro istu ponudu kao što su na primjer uvijek fritule, kuhano vino i kobasice. Ovaj rezultat ispitanici su potkrijepili komentarima poput toga da na Adventu nedostaje autohtonih odnosno domaćih proizvoda te da nema previše raznovrsnosti u ponudi.

Želju da se Advent iz centra grada proširi i na ostale kvartove u gradu iskazalo je 69,7 %  ispitanika. Ispitanici su komentirali kako je centar grada uvijek pun te je promet vrlo spor (pogotovo vikendima), no kada se udalje od centra, skoro sve je prazno te se u nekim dijelovima grada zapravo i ne osjeti božićni duh kao što je to u užem centru. Također kao jedan od problema ističu se cijene na adventskim kućicama koje su prema izjavama ispitanika preskupe, a posebno Ledeni park na Trgu kralja Tomislava.

Izvor: TZGZ / Autor: S.Kaštelan

Kako je zagrebačka policija odradila sjajan posao potvrdilo je 86,2 % ispitanika koji su  izjavili da su se osjećali se sigurno tijekom boravka na Adventu u Zagrebu. Nitko od ispitanika nije spomenuo da je doživio neko negativno iskustvo tijekom posjeta Adventu.

Korisnici diljem Hrvatske dijelili su svoje trenutke i spominjali #AdventZagreb u čak 15.000 objava koje su ukupno izazvale 20 milijuna impresija.

Zanimljivo je da su u velikom broju komentara posjetitelji izrazili želju za autohtonim sadržajem programa i ponudom hrvatskih tradicionalnih proizvoda. Prema komentarima posjetitelja nedostatak javnih WC-a na Adventu navodi se kao jedan od većih problema.

Kao prijedloge za poboljšanje za predstojeće godine Adventa u Zagrebu navodili su kako žele više domaćih proizvoda, više starogradske glazbe, manje fritula – više domaćih kolača i da se Adventom ujedno promovira hrvatska glazba i predstavi bogata tradicija.

Prijedlozi za poboljšanje za predstojeće godine Adventa u Zagrebu
  • Proširiti na Sljeme, bilo bi super da je na Medvednici
  • Manje fritula, više domaćih kolača i više glazbe
  • Više autohtonih proizvoda i više starogradske muzike
  • Raznovrsnija hrana na štandovima
  • Duže da traje i više glazbe 
  • Više duhovnih događaja
  • Bolja glazba
  • Više zahoda, grijalica, dekica i da duže traje
  • Više grijalica, da duže traje foliranje
  • Povećati klizalište
  • Neka naprave bolje vino
  • Više javnih wc-a
  • Više božićnih motiva
  • Više domaće glazbe
  • Manje komercijalizacije
  • Treba biti više tradicionalnih slastica
Negativna iskustva tijekom boravka na Adventu u Zagrebu
  • Preskup ledeni park
  • Tomislavac ledeni park je preskup s obzirom na druga u gradu
  • Općenito je preskupo 
  • Preglasno je
  • Došli na fuliranje i ne radi
  • Završilo rano foliranje
  • Neljubazni ljudi
  • Isprljaju se cipele od bijelih kamenčića na Tomislavcu
  • Loše kuhano vino
  • Nema dovoljno umaka za hot dog
  • Previše azilanta
  • Nedovoljno domaćih proizvoda
  • Gužva na klizalištima
  • Preglasna muzika
  • Tramvaji ne voze

Naslovna fotografija / Izvor:TZGZ / Autor: Julien Duval

Vijesti: