ITB 2017. Inovativni Google

Već drugu godinu za redom najposjećeniji događaj sa više od 600 sudionika koji su se tiskali u svakom kutku dvorane, bio je intervju sa potpredsjednikom Googlea za inžinjering, trgovinu...

Već drugu godinu za redom najposjećeniji događaj sa više od 600 sudionika koji su se tiskali u svakom kutku dvorane, bio je intervju sa potpredsjednikom Googlea za inžinjering, trgovinu i turizam Dr. Oliverom Hackmannom.

O Googleu se sve zna, i Google sve zna. Kvartalni promet tvrtke iznosi 25 milijardi dolara koje ostvaruje ukupno 60.000 zaposlenih. Google se ubraja među tri najjača industrijska subjekta u digitalnoj industriji u svijetu. Od ovakvog giganta stalno strijepe digitalne platforme za posredovanje u turizmu jer očekuju da Google preuzme i taj dio posla. Dr. Heckmann odbacuje takvu mogućnost i tvrdi da se oni i dalje vide kao najveća baza informacija koja pomaže klijentima da uz pomoć posrednika na najjednostavniji i najbrži način dođu do željene usluge ili proizvoda.

Prije 18 godina Google je lansirao na tržište svoju tražilicu i ona nakon tolikog vremena zahtjeva potpunu inovaciju. Inovacija se sastoji u tome da se skrati put do željene informacije i poveća brzina dobivanja informacije. To zahtjeva enormno ulaganje u razvoj umjetne inteligencije. Upravo je razvoj umjetne inteligencije glavni osao Googlea i po tome su prva kompanija u svijetu. To je težak i opsežan posao koji zahtjeva veliku količinu najmodernije opreme i ogromnu količinu informacija. Sada su u fazi da „uče mašinu prepoznati mačku“. Ova alegorija na učenje djece prepoznavanju mačke govori o metodi koja se sastoji o ubacivanju izuzetno velike količine podataka „bez mačke“ i iso takvu količinu „podataka sa mačkom“ u „mašine“ kako bi se one naučile „prepoznati mačku“.

Foto: ITB Berlin

Već su u opticaju neke aplikacije koje funkcioniraju na principu prepoznavanja željenih rezultata. Tako se preko aplikacije „Flight to…“ može doći do optimalnih opcija letova prilagođenih željama tražitelja informacije. Trenutačno je u testnoj fazi novi uređaj, nalik na mali odvlaživač zraka koji reagira na glasovne upite, svojevrsna „Siri“. Putem tog uređaja se može pretraživati informaciju na zahtjev i dobiti glasovnom porukom rezultat. Motiv za ovakav razvoj je dobiven podatkom da već sada 20% korisnika pametnih telefona podatke pretražuje pomoću glasovnih naredbi. Google također već sada nudi aplikaciju „My trips“ u kojoj se spremaju posebna mjesta koja smo posjetili, izleti koje smo poduzeli, restorani sa kojima smo bili zadovoljni i slično.  Aplikacija Google My bussiness je također platforma koja koja pomaže malim poslovnim subjektima da čuvaju podatke do kojih mogu jednostavno i brzo doći a potrebni su im u poslovnoj komunikaciji. Konačno Google je sklopio strateško partnerstvo sa zračnim prijevoznikom „Lufthansa“ sa kojim će na opisani način nuditi klijentima mogućnosti letova. Ovakva će usluga zasigurno približiti planiranje putovanja klijentu ali i zakomplicirati cijeli sustav rezervacija letova što predstavlja dodatni izazov za cijelu branšu.

S ITB Sajma u Berlinu piše Nedo Pinezić 

 

Vijesti: