ITB: Tehnologija i najam smještaja mijenjaju turizam

Iako se je ovaj panel održao kao posljednji pred samo zatvaranje burze prvoga dana, bio je moda i jedan od intrigantnijih pa tako i dobro posjećenih. Panel je vodio...

Iako se je ovaj panel održao kao posljednji pred samo zatvaranje burze prvoga dana, bio je moda i jedan od intrigantnijih pa tako i dobro posjećenih. Panel je vodio Pete Comeau, stariji podpredsjednik Phocuswright konzultantske kuće, specijalist za istraživanje prodaje. U diskusiji su sudjelovali James Burrows, COO Rentals United, jednog od najvećih „upravljača nekretnina“, Marcello Mastioni, podpredsjednik i direktor operacija sektora Europe, Srednjeg Istoka i Afrike „Home Awaya“ i Bernd Muckenschnabel, Managing direktor „Novasola“.

Od početnog „alternativnog smještaja“, smještaj u domaćinstvu postao je jedan od vodećih smještaja. U USA se naziva „privatnim smještajem“. 2007. Godine u USA je tek svako 10-o noćenje bilo ostvareno u „privatnom smještaju“, danas je svako treće noćenje u „privatnom smještaju“. U početku se ovaj smještaj angažirao uglavnom na morskim i planinskim destinacijama za duži odmor, danas su hit veliki gradovi i kraći boravak. Urbane destinacije su u „privatnom smještaju“ 2012. Bilježile 13% noćenja a 2016. 34 %. Kod dužih putovanja „privatni se smještaj“ 2012. Koristio 52% a 2016. 62%. Gosti koji su koristili hotelski smještaj 2013. Izjasnilo su se da to čine zadnji put u 35% slučajeva a već 2016. Čak 75% korisnika hotela se izjasnilo da to im je to zadnji booking hotela. „Privatni smještaj“ godišnje u USA generira promet od 29 milijardi Us dolara. „Privatni se smještaj po cijenama svrstava između jeftinih (budget) hotela i hotela višeg cjenovnog razreda (4****), diferencira se kao usluga odmah ispod luksuznih hotela (iznad višeg razreda hotela 4****), po čistoći i komforu pozicionira se odmah ispod luksuznih hotela a iznad hotela višeg razreda (4****). U urbanim destinacijama poput New Yorka, Los Angelesa, San Francisca, Chicaga, Washingtona, najviše posreduje AirBnB, na drugom je mjestu HomeAway a na trećem Booking.com. U Orlandu,na Floridi,u Aspenu i Miyrtle Beachu više posreduje Home Away, slijedi Air BnB i Booking.com.

Očito je „privatni smještaj“ u USA od niše postao „glavna solucija“, pretekao je hotele po prometu. Mogućnost rasta je velika,još uvijek znatan do kapaciteta nije moguće bukirati online. U Europi je situacija nešto drukčija ali čak i tradicionalni touroperator, „Novasol“ sve više svojih kuća za odmor prodaje putem digitalnih platformi a kupili su i platformu WiMDU prko koje rade više kratkih boravaka osobito u urbanim središtima. Kod korištenja kuć za odmor „Novasol“ bilježi lojalnost 35% dok je kod WIMDUa sitacija vrlo volatilna i s manjim povratom istih gostiju. Gradovi su inače „vrlo teško tržište“ a posebno u Europi otežavajuću okolnost čine zaoštravanja zabrana građanima vlasnicima nekretnina da se uključe u ovaj posao. Svaka država ali i svaki veliki grad donosi svoja pravila. Najteža situacija je u Berlinu koji ima „tajnu policiju“ sa zadatkom uhođenja građana koji iznajmljuju svoje stanove turistima. To je jedan od razloga zašto se je Air BnB povukao iz Berlina. Posljedica je usporavanje rasta dolazaka i Berlin sada ima najnižu stopu u Europi 2,5%. U segmentu kuća za odmor raste potražnja za većim kućama s većim kapacitetom jer se ujedinjuju prijatelji koji zajedno putuju sa svojim obiteljima i uzimaju veće kuće. Veće kuće koriste i proširene obitelji za godišnje obiteljsko okupljanje. Tri generacije jedne obitelji se sa svih strana svijeta okupljaju u nekoj trećoj zemlji i koriste kuću za odmor.

Ono što treba stalno činiti je unapređenje usluge kroz treninge domaćina i uvođenje profesionalnih servisa za prijem gostiju,održavanje različite opreme u objektu, nuđenje novih usluga i slično. Također je jako važno snažiti utjecaj prema vlastima da se zakonski uvjeti za poslovanje reguliraju prema primjerima najbolje prakse. Ova vrsta turizma kreira nove poslove,otvara nova radna mjesta. Neovisni hoteli se trebaju ugledati na način ponude „privatnog smještaja“ i prilagoditi svoje kapacitete takvoj potražnji. Konačno, manji i neovisni hoteli mogu biti središnji servis za upravljanje „privatnim smještajem“ u svojoj neposrednoj okolini. Tada „privatni smještaj“ postaje „depedansa“ hotelu, profesionalci iz hotela brinu o smještaju u privatnim kućama a gosti iz „privatnog smještaja“ koriste usluge hotela.

Bernd Muckenschnabel, managing director „Novasola“ najavio je stručni skup EHHAe kojemu će nazočiti i predstavnici Hrvatske i pozvao sve zainteresirane da se priključe ovom skupu i podrže EHHAu u njenom nastojanju da se izbore za što bolje uvjete poslovanja u svim zemljama Europske unije.

Iz Berlina: Nedo Pinezić

Vijesti: