Ivana Kolar: Cjelogodišnji turizam najvažniji je zadatak daljnjeg razvoja našeg turizma na svim razinama

Jučer je u  dvorani hotela Sheraton održana konferencija o cjelogodišnjem turizmu „Može li hrvatski turizam 365?“ – 2. korak, na kojoj je uz brojne regionalne i hrvatske stručnjake te...

Jučer je u  dvorani hotela Sheraton održana konferencija o cjelogodišnjem turizmu „Može li hrvatski turizam 365?“ – 2. korak, na kojoj je uz brojne regionalne i hrvatske stručnjake te vodeće osobe iz turizma, aktualizirana tema cjelogodišnjeg turizma u Hrvatskoj te ključnih izazova koje ona nosi. 

Problem visoke sezonalnosti i izazov produženja sezone te pokretanja turizma u unutrašnjosti nije svojstven samo za Hrvatsku, dijele ga sve zemlje na Mediteranu. Dijeljenjem znanja, iskustava, najboljih praksi i ideja zasigurno možemo postići više. Stoga smo prvi put na jednom konferencijskom panelu okupili ministre turizma iz regije kako bismo razgovarali o izazovima razvoja turizma, o sličnostima u turističkim potencijalima i strategijama naših zemalja te mogućnosti suradnje, istaknula je organizatorica konferencije Ivana Kolar.

 „U Sloveniji sezone inače ne predstavljaju problem. Unatoč tomu i te smo izazove neizravno naznačili u okviru nove Strategije održivog rasta slovenskog turizma za razdoblje do 2021. godine. Osnova su za razvoj turizma 365 nova vizija razvoja, nova geografska i nova proizvodna organiziranost slovenskog turizma. Počeli smo od temelja – od naše različitosti od ostalih i zadali smo si cilj kojim želimo postati zelena, aktivna, zdrava destinacija za iskustva s 5 zvjezdica. Želimo postati destinacija koja svoj identitet gradi na izuzetnoj kulturi i kulturnom naslijeđu. Kao što smo već rekli, nitko u turizmu ne uspijeva sam! Stoga se povezujemo i sa susjednim zemljama te zemljama šire regije. Zajedno možemo stvoriti turističke proizvode za goste s udaljenih, prekomorskih tržišta“, naglasio je Zdravko Počivalšek, ministar gospodarskog razvoja i tehnologije Slovenije.

Blendi Klosi, ministar turizma i zaštite okoliša Albanije, istaknuo je:  Albanija postaje traženo i pouzdano turističko odredište. Iz godine u godinu brojke pokazuju dvoznamenkasti porast broja stranih turista u Albaniji. No brojke turističkog razvoja nisu nam cilj. Naš je cilj razvoj elitnog i cjelogodišnjeg turizma. Za ispunjenje tih ciljeva, poduzeli smo niz inicijativa. Ovdje su četiri jake destinacije koje će osigurati produženi turizam tijekom cijele godine. Što nam je potrebno osim individualnih napora svake zemlje u našoj regiji? Trebamo uspostaviti zajedničku turističku ponudu. Moramo zajedno raditi na udaljenim tržištima“.

Ministar održivog razvoja i turizma Crne Gore, g Pavle Radulović naglasio je sljedeće: „Tema konferencije vrlo je aktualna, ne samo u slučaju Hrvatske nego i u slučaju drugih destinacija naše regije, uključujući i Crnu Goru. Konkurentska prednost destinacija naše regije nalazi se u bogatstvu i raznolikosti prirodnih i kulturnih resursa, koji bi mogli objedinjeni predstavljati naš integralni turistički proizvod. Svaka od naših destinacija treba kreirati integralno-selektivni turistički proizvod koji se zasniva na specifičnostima svake države pojedinačno, s ciljem zadovoljenja različitih turističkih potreba. Konferencija je ponudila kvalitetan osvrt na ovaj izazov za naše destinacije, ali i ideje u kojem bi pravcu trebalo usmjeriti buduće djelovanje“ 

Nažalost na konferenciji se nisu pojavili niti ministar turizma niti direktor HTZ-a. Da li je to neka skrivena poruka koju žele poslati vezano uz glavnu temu konferencije “Može li Hrvatski turizam 365? “ ne znamo, no svakako nije ozbiljno ne pojaviti se na spomenutoj konferenciji, pogotovo jer se radi o izrazito važnoj temi, kao i dolasku čak tri strana ministra turizma iz regije.

LUKA BURILOVIĆ, HGK: TREBAMO ZNATI U KOJOJ REGIJI CILJAMO NA KAKAV OBLIK TURIZMA I ONDA SUSTAVNO ULAGATI U NJEGA

Turizam donosi skoro 17 posto BDP-a i baš zato moramo s posebnom pažnjom pristupiti tom sektoru. Čeka nas nova strategija razvoja turizma nakon 2020. godine, Dvije godine će proletjeti za tren oka, stoga nove smjerove i niše hrvatskoga gospodarstva trebamo što prije definirati. Kako bi produžili pred i posezonu ključno je razvijati posebne oblike turizme i maksimalno prilagoditi ponudu tipu gostiju koje želimo privući. Trebamo znati u kojoj regiji ciljamo na kakav oblik turizma i onda sustavno ulagati u njega.Rad svih branši hrvatskoga turizma već je pokazao rezultate budući da su prihodi od turizma rasli u prvom kvartalu 2018. za 14 posto. Dolasci i noćenja porasli su za 19 posto, odnosno 24 posto u prvih 5 mjeseci ove godine, dok su se u visokoj sezoni stabilizirali i ostvarili manje stope rasta. No, cilj nam treba biti brendiranje naših posebnosti i sustavno podizanje kvalitete ponude, a ne samo rast broja noćenja i dolazaka. To mora biti smjer hrvatskog turizma u budućnosti kako bi se postigao održiv i ravnomjeran razvoj, smanjenje opterećenja infrastrukture i povećavanje prihoda“, istaknuo je predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović, dodavši kako upravo na tim problemima u sklopu HGK rade Zajednice zdravstvenog, kulturnog i pustolovnog turizma, 4 udruženja i zajednice nautičkog turizma te Grupacija jedinstvenih i luksuznih hotela pod brendom Stories.

Vjerujem kako je upravo cjelogodišnji turizam najvažniji zadatak daljnjeg razvoja našeg turizma na svim razinama, od strateške do operativne. Vjerujem kako ćemo jednom uspjeti povezati cijelu Hrvatsku i uvidjeti potencijal razvoja i povezivanja obale i unutrašnjosti, kako zaleđa, tako i kontinentalne Hrvatske. Turizam 365 moramo razvijati na obali, gdje smo najbolji, ali i na kontinentu, gdje za to postoje uvjeti. Mi smo jaka i uspješna turistička zemlja. Možemo biti još bolji, ali samo ako to poželimo. Za to trebamo ujedinjene destinacije sa zajedničkom vizijom razvoja, nove proizvode i kreativne doživljaje i još višu kvalitetu naših usluga i cjelokupne ponude. Snagu možemo crpiti iz brojnih potencijala koje nude priroda, kultura, sport i zdravlje. Ne ovisimo samo o lijepom vremenu. No ovisimo o našoj ugodi ili spremnosti na nove korake“ zaključila je Ivana Kolar te pozvala sve sudionike na sljedeću konferenciju vezanu za turizam 365 koja će se održati u travnju 2019. godine na temu kulturnog turizma.

 

Vijesti: