Iznajmljivači, koristite agencijske usluge i osigurajte svoje apartmane

Ljudi su često uvjereni da je iznajmljivanje jednostavno pa ne pitaju za savjet. Tako najčešće zapnu na pogrešno formiranoj cijeni jer se nisu dobro oglasili i napravili kalkulaciju. Tada...

Ljudi su često uvjereni da je iznajmljivanje jednostavno pa ne pitaju za savjet. Tako najčešće zapnu na pogrešno formiranoj cijeni jer se nisu dobro oglasili i napravili kalkulaciju. Tada kreću u rušenje cijena kako bi bar donekle popunili kapacitete i time trpe štetu, upozorava Iva Bencun.

Iva Bencun je vlasnica turističke agencije „Feral Tours” iz Zadra kojoj je Turistička zajednica Zadarske županije svojevremeno dodijelila posebno priznanje za inovativnost i doprinos novim turističkim programima. Jedan od tih doprinosa je i Ivino sudjelovanje u nastanku Zadar Outdoor Festivala kojim se želi brendirati zadarska regija kao idealna destinacija za aktivni odmor.

Temeljem njenog bogatog iskustva u turizmu, upitali smo je gdje bi se sve privatni iznajmljivači trebali oglasiti i na koji im je način najbolje iskoračiti na tržište?

Kao vlasnica putničke agencije koja s privatnim iznajmljivačima radi još od 2008. godine, vlasnicima objekata za iznajmljivanje uvijek kažem da postoje dva načina na koji svoje kapacitete mogu ponuditi gostima. Mogu to učiniti u suradnji s nekom hrvatskom turističkom agencijom koja se bavi iznajmljivanjem privatnog smještaja ili se u cijeli posao upustiti samostalno. Oba načina imaju svoje prednosti i mane. Ako imate apartman registriran za iznajmljivanje, agencija će za Vas obavljati sljedeće: oglašavanje, primanje gostiju (check in/out), naplatu, prijavu, a neke čak nude i usluge čišćenja. U tom slučaju vlasnik ima minimalne obaveze i može se u potpunosti posvetiti svom poslu” objašnjava Bencun.

Fiksni cjenik ne postoji

Ako vlasnik ima dovoljno slobodnog vremena, može se i sam baviti manje više svime čime se bave djelatnici agencije, što mu je, dakako, isplativije, ali zahtijeva kudikamo više vremena, truda, znanja i iskustva u turizmu. “Ako se vlasnik odluči samostalno iznajmljivati svoje smještajne kapacitete, moja mu je preporuka da se oglašava na brojnim internetskim portalima, od kojih su svakako najjači i nezaobilazni Booking.com i Airbnb” govori Bencun.  

Kako formirati cijene?

Cijene su javna stvar. Dovoljno je na internetu malo pogledati kako su cijene postavili vlasnici sličnih apartmana u Vašem okruženju, a kako biste znali kako ćete otprilike Vi formirati svoje. Ono što je veoma različito u odnosu na poslovanje otprije sedam, osam godina, to je da više ne možete odrediti cijenu koja će biti nepromjenjiva, odnosno, teško je stalno imati fiksni cjenik. Cijena se mijenja svakodnevno, nekada i više puta tijekom dana, ovisno o ponudi i potražnji. To je nešto što vlasnici svakako moraju imati na umu kada se odluče upustiti u iznajmljivanje”

Koji savjet najčešće dajete iznajmljivačima koji tek pokreću posao s iznajmljivanjem apartmana?

Bitno je na neki način se razlikovati u moru ponude. Apartmana je zaista mnogo i najbolje je već kod uređenja biti barem malo drugačiji od drugih. Druga bitna stvar je, potpuna posvećenost gostu, jer su njihove recenzije glavna preporuka. Smatram da ljudi trebaju napraviti ozbiljne kalkulacije kako bi vidjeli isplati li im se uopće započinjati ovaj posao.

 U DOMOS RENTU JE SPAS

Koje su česte početničke greške koje se uvijek pojavljuju i kako ih izbjeći? S druge strane na koji način se može unaprijediti iznajmljivački posao?

Ljudi su često uvjereni da je iznajmljivanje jednostavno i da se ono samo po sebi podrazumijeva. Iz tog razloga ne pitaju za savjet, pa onda zapnu najčešće na pogrešno formiranoj cijeni jer se nisu dobro pripremili, oglasili i napravili kalkulaciju. Tada kreću u rušenje cijena kako bi bar donekle popunili svoje kapacitete, a na taj način štetu trpi i  vlasnik i cijelo tržište.

Koliko su važni servisi poput Booking.com, a koliko društvene mreže?

Booking.com je dovoljno jak da Vam društvene mreže ne trebaju, ali naravno da ih je uvijek dobro koristiti, pogotovo ako imate više apartmana.

Što je s osiguranjem apartmana i gostiju?

Svakako ga preporučam. Osigurajte svoje apartmane na godišnjoj razini jer to ne košta previše, a ako Vam se nešto i dogodi, bit će drago i Vama i gostima da ga imate jer nećete pretrpjeti veliku štetu.

Iznos godišnje premije može varirati ovisno o mjestu osiguranja, a u njega su uključena navedena pokrića. 

Primjerice, Domos Rent, paket osiguravajuće kuće Euroherc, štiti imovinu od deset najčešćih rizika, šteta koje mogu počiniti gosti, ali i izgubljene zarade kada zbog nastale štete ne možete primati goste. Uz Domos Rent imovina gostiju je također osigurana, a dogode im li se, slučajno, bilo kakve ozljede za vrijeme boravka u Vašem apartmanu, i to pokriva Domos Rent.

Godišnji iznos premije za kuću od 150 metara kvadratnih iznosi 1510 kuna, a za stan ili apartman od 45 metara kvadratnih 862 kune. Za taj se novac ne isplati riskirati i opterećivati mišlju hoće li Vam se nešto dogoditi. 

Uspješni su iznajmljivači svjesni činjenice da je osiguranje građevinskog objekta i stvari u njemu pametna investicija, jednaka kao ona u marketing ili uređenje objekta.

Više informacija o ugovaranju turističkog paketa osiguranja za iznajmljivače u turzimu – DOMOS RENT, saznajte OVDJE

Vijesti: