Jakov Vetma, Općina Klis: U slučaju nastavka ostvarivanja izvrsnih turističkih rezultata, smanjit ćemo cijene vrtića u Klisu

Tvrđava Klis i Općina Klis u 2018. godini ostvaruju velike pomake u smjeru revitalizacije i valorizacije kulturno-povijesne baštine koji donose veoma dobre rezultate. U prva četiri mjeseca ove godine...

Tvrđava Klis i Općina Klis u 2018. godini ostvaruju velike pomake u smjeru revitalizacije i valorizacije kulturno-povijesne baštine koji donose veoma dobre rezultate. U prva četiri mjeseca ove godine tvrđava je ostvarila čak 76 posto više posjeta u odnosu na isto razdoblje 2017. godine.

Sukladno odličnim turističkim rezultatima, načelnik Općine Klis Jakov Vetma najavio je kako će se u slučaju nastavka ostvarivanja izvrsnih turističkih rezultata, koje prije svega generira Tvrđava Klis, smanjiti cijene vrtića u Klisu. “Želim da svi mještani osjete dobit koju ostvarujemo radom na našoj kulturnoj baštini” ističe načelnik Klisa, Jakov Vetma.

Ovakva najava plod je dugogodišnjih napora Općine Klis da se tvrđava i kliška kulturna baština revitaliziraju s ciljem pokretanja kulturno-povijesnog turizma na prostoru jednog od najstarijeg i najvažnijeg hrvatskog povijesnog grada. „Naš rad daje rezultate! Proteklih mjeseci svjedoci smo sjajnog turističkog uzleta Tvrđave Klis i želimo da svi mještani Klisa osjete tu dobit. Stoga, ako se rezultati nastave kretati u ovom smjeru, planiram predložiti smanjenje cijena vrtića što će pomoći svim našim obiteljima s djecom da uz manje troškove svojoj djeci pruže najbolju moguću skrb. Naravno, na ovome ne mislimo stati i plan nam je nastaviti s razvojem turizma u Općini Klis s posebnim fokusom na kulturnu i povijesnu baštinu, aktivni odmor i gastronomiju, a u prilog nam ide i sjajan prometni položaj.“ izjavio je Vetma potaknut sjajnim rezultatima Tvrđave Klis.

Inače, u svibnju 2018. godine Vlada Republike Hrvatske odlučila je Općini Klis dati na korištenje prostor Tvrđave Klis u svrhu realizacije projekata koji se odnose na revitalizaciju, skrb i očuvanje tvrđave, odnosno promicanja kulturnog razvoja RH. Nedugo nakon toga predstavljen je i novi vizualni identitet Tvrđave Klis, koji se temelji na njenoj povijesti, položaju i kulturnoj simbolici.

U skorijoj budućnosti planirano je i otvaranje Interpretacijskog centra Klis u kojem će se kroz simulirane holograme predstaviti bogata kliška povijesna i kulturna baština te gastronomske i enološke posebnosti kliškog kraja i mnogi drugi sadržaji turističke namjene. Uz sve navedeno, za vjerovati je da Tvrđavu Klis očekuje duga i uspješna sezona, na korist svih mještana Klisa, ali i brojnih posjetitelja.

Netko će reći to je populizam, ali …                                                                        

Sigurno kako će se naći puno onih koji će ovaj potez gledati kroz politički kontekst tj. populizam. No, nemojmo zaboraviti kako je upravo smisao kroz turizam generirati turističku potrošnju te istu investirati u podizanje kvalitete turističkog proizvoda, ali i na povećanje kvalitete života u gradu.

Naime, ne žive svi od turizma, niti svi imaju apartman za potrebe najma, te tako zbog turističke sezone osim gužvi, većih cijena i opterećenja na gradsku infrastrukturu , nemaju ništa od turizma osim manjak kvalitete života. Pogotovo kada pričamo o prekomjernom turizmu kao recimo u Dubrovniku, gdje građani više nemaju grad, nego je on prepušten turistima. Koja je kvaliteta života u takvom gradu? Kako građani brzo mogu doći do doktora, u vrtić, gdje mogu parkirati, ima li mjesta za dječja kolica na gradskim ulicama…ritam grada određuju kruzeri, jer kada dođe kruzer s tisuće turista nitko nije lud ići do grada obavljati svakodnevne potrebe, od dućana, posjet ljekarni itd… Što građanin Dubrovnika, ako nema te sreće da može živjeti od turizma ima od istog? Samo probleme.

Upravo zato turizam nije niti ne smije biti sam sebi svrha, on mora biti sredstvo za postizanje bolje kvalitete života. Generiranu zaradu od turizma potrebno je uložiti u poboljšanje kvalitete življenja u gradu kroz ulaganja u infrastrukturu, od gradnje cesti, kanalizacija, vrtića, škola itd… do besplatnih udžbenika, vrtića, knjižnica, gradnju dječjih igrališta… i svih drugih elemenata što grad čini gradom.

Upravo kako bi se kompenzirali lokalnom stanovništvu gužve i sve druge nedaće zbog razvoja turizma. Što jedan blagajnica ima od turizma? Ili poštar? Ili djelatnik u dječjem vrtiću? Naravno, razvoj turizma nije sporan i nekima je “slamka spasa” te odlična dodana vrijednost, ali samo ako se razvija strateški, planski i održivo.

Godinama se pitam, zašto uspješne hrvatske turističke destinacije kojima je turizam glavna poluga razvoja nemaju najbolje vrtiće, škole, besplatne udžbenike… puno bolju i veću kvalitetu života. Zarade sasvim solidno od turizma da se mogu kvalitetno razvijati i rasti, a upravo je cilj povećanje kvalitete lokalnom stanovništvu. Uostalom, tako se zadržava stanovništvo, jer ako svi isele postajemo samo kulisa. Već sada živimo praktički najviše od rente, potičemo uvoz umjesto domaću proizvodnju. Također, turizam nije jedna industrija, nego horizontalno i vertikalno veže sve druge industrije, te je imperativ uključiti što je više moguće domaću komponentu, tj. lokalno gospodarstvo kako bi od turizma mogli imati koristi šira zajednica, kroz razvoj mikro i malog poduzetništva. Treba nam tisuće OPG-a, a ne jedan Agrokog. Tako se zadržava stanovništvo.

Grad su ljudi, a ne zidovi.

Sama esencija turizma je upoznati nove načine i kulturu življenja, a ako nema lokalnog stanovništva nema niti turizma, osim onog kroz razvoja zatvorenih resorta. Također, smještaj nije motiv putovanja, nego upravo sadržaj, raznolikost i prvenstveno autentičnost destinacije.

Dakle, da zaključim, ako i je ovo populistički potez, onda se nadam kako će biti sve više ovakvih „populista“ koji grade vrtiće, dječja igrališta, daju besplatne udžbenike, vrtiće, potiču malo i srednje gospodarstvo itd… Povećanje kvaliteta života mora biti imperativ, a ne instant i kratkoročna zarada.

Vijesti: