Jesmo li spremni za sve veći broj posjeta kineskih turista?

Hrvatska je prema izboru čitatelja kineskog izdanja američkog magazina Travel+Leisure proglašena najpoželjnijom novom europskom destinacijom za kineske turiste u 2018., za što je od tog magazina u Šangaju dobila...

Hrvatska je prema izboru čitatelja kineskog izdanja američkog magazina Travel+Leisure proglašena najpoželjnijom novom europskom destinacijom za kineske turiste u 2018., za što je od tog magazina u Šangaju dobila i nagradu »China Travel Awards-World Best Awards«, izvijestili su iz Glavnog ureda HTZ-a.

Broj kineskih turista koji dolaze u Republiku Hrvatsku u značajnom je porastu. Približava se brojci od 200 tisuća, uz 40-postotni rast (od početka godine ostvareno je 38.200 dolazaka (+40%) i 54.400 noćenja (+31%) kineskih turista ), ali prema procjeni, najveći dio kineskih turista dolazi bez ikakve značajnije uloge lokalnih turističkih agencija iz Hrvatske, već onih kineskih ili agencija iz zemalja u okruženju.

Kineze oduševljavaju obilasci kulturnih znamenitosti i prirodnih fenomena u Hrvatskoj, ali kod nas im nedostaju foto ture i specijalizirane ture koje bi kineskim turistima omogućile obilježavanje naših prirodnih bogatstava i kulturnih znamenitosti na društvenim mrežama, koje vrve digitalnim zapisima destinacija koje kineski turisti posjećuju. Kako bismo hrvatsku turističku ponudu učinili još boljom te time privukli što veći broj kineskih turista, prvo je potrebno uvidjeti tko su kineski turisti i što su njihovi motivi turističkih kretanja.

Među kineskim turistima mogu se identificirati tri segmenta, a to su: mlađi turisti koji su najčešće između 25 – 44 godine kojima je motiv turističkih kretanja prvenstveno učenje jezika i upoznavanje kulture drugoga naroda iz prve ruke. Drugu grupu kineskih turista čine osobe starije od 45 godina koje uglavnom putuju s djecom, ne zadržavaju se dugo na nekom određenom mjestu (2-3 noćenja) i veće su platežne moći od mlađih turista. Oni turističku destinaciju odabiru prema prepoznatljivosti te prema turističkoj ponudi koja se temelji na prirodnim bogatstvima i kulturnoj baštini. Za obitelji s malodobnom djecom putovanja imaju edukativnu i razvojnu ulogu, a cilj je proširiti horizonte kod djece, odnosno upoznati ih s drugim i drugačijim kulturama. I posljednji segment kineskih turista čine izrazito bogati turisti koji se na putovanja upućuju izrazito promišljeno, odnosno kako bi investirali u neku zemlju, kupili nekretnine ili pak obilazili obrazovne institucije u kojima vide priliku za školovanje svoje djece u Europi.

Razgledavanje i sigurnost su najvažniji motivi putovanja, zatim gastronomija i shopping. Stariji putnici pokazuju više interesa za razgledavanje, posjećuju plaže, muzeje i galerije te za razliku od mlađih putnika žele ići na organizirane ture. Mlađi putnici skloni su gastronomiji, shoppingu i posjetu koncertima i festivalima, a najčešće posjećuju Zagreb, Dubrovnik i Split.

Sada kad smo uvidjeli tko su kineski turisti možemo napraviti i pregled problema s kojima se može susresti Hrvatska prilikom kreiranja svoje turističke ponude. Sve mlađi turisti žele sadržaje koje mogu obilježiti na sve popularnijim i zastupljenijim društvenim mrežama, stoga je potrebno raditi na raznolikim foto rutama na kojima ćemo nuditi priliku emocionalnog zadovoljstva vizualnim identitetom nekog mjesta.

Kineskom putniku vrlo važan aspekt putovanja je i hrana. Kuhinja je treće najvažnija stvar koju Kinezi uzimaju u obzir birajući odredište. Svi bi kineske turiste, no treba znati njihov ukus. Dostupnost hrane dostojne kineskog nepca jedna je od glavnih briga Kineza, bilo da putuju poslom ili na odmor. Uvijek će ih prije privući destinacije čija je kuhinja sačinjena od namirnica sličnim onima u kineskoj kuhinji. Morska hrana i svježe voće osnova su kineske prehrane, pa prema tome odabiru i odredišna mjesta svojih putovanja. Zemlja koja misli da je njihova nacionalna kuhinja zanimljiva drugima i ne želi ulagati u industriju raznih svjetskih restorana i kuhinja slabo prolazi na globalnom marketu turizma. U velikim gradovima Europe to nije problem jer je kineska kuhinja ionako popularna među stanovništvom. Problem je u manjim mjestima gdje ne postoji razvijen ukus i kultura jedenja azijske hrane. Jednostavan primjer je i vrela voda. Većina Kineza ne pije hladna pića i nose sa sobom boce tople vode. Grijači vode nalaze se u gotovo svim hotelskim sobama u Kini, dok je kod nas to rijetkost pa čak i nemoguća pojava.

Ovih dana se intenzivno razgovara i o još jednom velikom problemu koji usporava rast posjeta kineskih turista u Hrvatskoj, a to su aviolinije i izdavanje viza. Uspostavom direktne aviolinije iz Pekinga za Zagreb dobili bismo određen broj kineskih turista na tjednoj razini, pa bismo do brojke od 800 tisuća došli puno brže. Nažalost, mi smo jedna od zemalja za koje Kinezi moraju imati osigurane vize prije nego što putuju, što u određenoj mjeri komplicira posao turističkim agencijama koje bi ih željele dovesti u Hrvatsku u što većem broju, dok je dodatni problem činjenica da u hrvatskom veleposlanstvu u Pekingu ne radi veliki broj ljudi na izdavanju viza. Potrebno je maksimalno relaksirati taj vizni režim jer na primjeru nekih drugih zemalja vidimo da je ukidanje viza dovelo do povećanja broja kineskih turista

Izvor: HTZ , Skift

Vijesti: