Kada padne kiša, život stane u našim destinacijama

Od prvog dana pišem kako je naša najveća turistička prednost autentičnost i naša nevjerojatna raznolikost u načinu i kulturi življenja, te kako upravo moramo to što jesmo – Hrvati...

Od prvog dana pišem kako je naša najveća turistička prednost autentičnost i naša nevjerojatna raznolikost u načinu i kulturi življenja, te kako upravo moramo to što jesmo – Hrvati te pričati našu priču, a ne biti loše kopije drugih.

S druge strane, osim sunce i mora, kronično nam nedostaje kvalitetna ponuda i kvalitetnih sadržaja, jer sunce i more kao jedina ponuda nije dovoljna. Sunce i more uvijek će biti motiv dolaska, no samo to svakako nije dovoljno da dignemo turizam na višu razinu, produžimo sezonu te povećamo turističku potrošnju.

Stvar je vrlo jednostavna, motiv dolaska nije smještaj, nego raznolik, kvalitetan i autentičan sadržaj turističke destinacije.
Kvalitetni sadržaj je upravo rješenje kako produžiti turističku sezonu, direktno podiže turističku potrošnju te ono najvažnije utječe na ukupni doživljaj gosta.

Sveti gral u turizmu je oduševiti gosta.

Najvažnije je da li je gost nakon 7/14 dana zadovoljan destinacijom tj. svojim godišnjim. Ako je, vratit će se i biti naš ambasador, ako nije, onda imamo kontra efekt. A znamo da je nezadovoljnog gosta tri puta skuplje vratiti. I tu leži cijela filozofija.

Naravno kako moramo imati kvalitetnu uslugu, kvaliteti i raznolik smještaj, no ono najvažnije je kvalitetni sadržaj i ponuda, jer današnji kvalitetni gosti neće se izležavati sedam dana na plaži i ne raditi ništa. Oni žele doživljaje i priče. Također, u cijeloj priči važna je sinergija svih turističkih sudionika jer svi oni čine ukupni mozaik turističke destinacije.

Kiša – raspad sistema

Osim gore navedenog, kvalitetni sadržaj dolazi do izražaja kada je loše vrijeme i kiša. Što raditi kada pada kiša, kada je tmurno i vjetrovito i kada nema sunca i mora? To je pitanje koji su svi moraju postaviti u turizmu.

Nažalost u našim destinacijama kako zbog manjka kvalitetnog sadržaja, tako i zbog loše promocije, komunikacije i što nema sinergije, gosti su prepušteni sobi ili lobiju hotela.

Ukoliko u turističkoj destinaciji imamo kvalitetne sadržaje, tada oni dolaze do izražaja. Jedan takav odličan je primjer je u Puli na Verudeli.

Početkom ovog tjedna bila je kiša i hladno vrijeme, te ta dva dana nikako nije moglo kupati i izležavati na plaži. A potvrda gore navedene hipoteze o važnosti kvalitetnog sadržaja najbolje oslikava ova slika.

Radi se o Aquarium Pula koji izvrstan zabavan i edukativan sadržaj, ono pravi aquarium, a ne onaj “fake” s par riba i akvarija. Proteže se na tri etaže s preko 250 vrsta riba, s jednim ogromnim akvarijem koji se proteže kroz sredinu i kroz sve tri razine.

Kao što vidite na slici, ispred ulaza stvorio se veliki red turista, koji čekaju da kupe kartu i da izađu posjetitelji jer je u tom trenutku aquarium popunio svoj maksimum posjetitelja. Turisti su željni kvalitetnog sadržaja.

“Svaki” turist koji dolazi s djecom u Puli bi trebao doživjeti Aquarium Pula, bez obzira radi li se o lijepom ili kišnom danu, jer upravo je to sadržaj koji će ih oduševiti i direktno povećati zadovoljstvo gosta destinacijom.

Sinergija na turističkoj destinaciji je ključna

Hotelima, domaćinima u obiteljskom smještaju kao i lokalnom stanovništvu mora biti stalo do ukupnog doživljaja turista u turističkoj destinaciji. Kao što sam gore naveo, motiv dolaska nije smještaj, nego turistička destinacija, a kvaliteta smještaja i usluge se podrazumijeva sukladno kategorizaciji.

Sigurno se neće gost vratiti u destinaciju zbog hotela, ako destinacija nije zadovoljila njegove potrebe i očekivanja. I zato je izrazito važno da sami hotelijeri kao i domaćini u obiteljskom smještaju poznaju svoje goste, preporučuju im odlične sadržaje u destinaciji sukladno njihovim potrebama i željama, bez obzira imati li financijsku korist od toga. Dugoročno svakako imate, jer ćete produžiti turističku sezonu, imate lojalne goste koji su besplatni ( nema troška marketinga ), te dobiti kvalitetnije goste koji generiraju i veću turističku potrošnju. Win- win za sve.

Ako gost doživi što više sadržaja i godišnji odmor mu bude ispunjen, konačna ocjena će biti pozitivna i vratit će se. A vratit će se u Vaš smještaj. Dakle, promovirajte i potičite ponudu sadržaja u destinaciji, jer ste međusobno ovisi jedni o drugima. Morate biti sretni jer imate mogućnost ponuditi kvalitetni sadržaj svojim gostima. Jedni bez drugog ne možete. Naravno, samo ako želimo kvalitetniji turizam.

Hrvatska – zemlja s „tisuću„ muzeja

Kvalitetnih sadržaja kao što je Aquarium Pula nam treba što više… Zemlja s 1000 tematskih muzeja i interpretacijskih centara, to mora biti dio strategije razvoja, jer nam upravo kvalitetnog sadržaja i ponude najviše nedostaje.

Pitam se, zašto nemamo na stotine privatnih i državnih tematskih muzeja za sve naše nevjerojatne turističke, povijesne, kulturne, autentične… priče?

Od Muzeja Iluzija, Muzeja prekinutih veza, Muzeja Antičkog stakla itd… pa do Muzeja betinske drvene brodogradnje, Muzeja Sinjske alke, Istralandia, Fun Park Mirnovec, Aquatika  slatkovodni akvarij Karlovac, Muzej Vučedolske kulture … – sve su to odlični i kvalitetni sadržaji.

Moramo pričati naša autentične priče i ponositi se njima, muzeji daju dodanu vrijednost, nude kvalitetan sadržaj te pričaju tisuće priča o našoj povijesti, kulturi, baštini, inovacijama, identitetu. A u konačnici, po stoti put u ovom članku, kvalitetni sadržaj čine kvalitetnu turističku destinaciju.

Vijesti: