Kako emocije i doživljaji prodaju turizam pokazao je SAS sa storytelling konceptom #WeAreTravelers

Ova priča govori o brendiranju i marketingu u turizmu te o profilima skandinavskih turista, a sve zajedno u jednu priču veže skandinavska zrakoplovna tvrtka SAS. No krenimo redom, prva...

Ova priča govori o brendiranju i marketingu u turizmu te o profilima skandinavskih turista, a sve zajedno u jednu priču veže skandinavska zrakoplovna tvrtka SAS. No krenimo redom, prva priča je o promociji.

Potrošači su danas “bombardirani” reklamnim porukama kao nikada do sada u povijesti, a konkurencija je tolika da je stvarno teško naći razlog po čemu smo drugačiji od drugih. Marketing je prisutan na svakom koraku u našoj svakodnevici, čak i više nego smo svijesti istog. Od jumbo plakata, poruka s vozila, zgrada, novina, radija, televizije, interneta, društvenih mreža, pa sve do naših frižidera i televizora u našim domovima i na naših mobitela koji su postali daleko najjači mediji. Kupi me, kupi me, kupi me … vrišti s raznih kanala i medija od trenutka kada otvorimo oči i pogledamo koliko je sati na našem digitalnom satu, do kada idemo spavati pa zadnji put pogledamo mobitel.

Iako je pojavom digitalnog marketinga i društvenih mreža, nikada lakše i jeftinije doći do velike publike, i to na globalnoj razini, zbog prevelikog šuma u komunikaciji, sve je teže i teže doći pažnje kupaca, a još teže do “svetog grala” a to je akcija tj. kupnja proizvoda ili usluge. Tu u priču već odavno dolazi storytelling koncept koji ne prodaje proizvode, nego emocije i doživljaje. Proizvodi i usluge se poistovjećuju s ljudskim osobinama, te šalju poruke na svjesnoj i nesvjesnoj razini upravo kroz emocije.

Apple ne prodaje mobilne telefone, Coca.cola ne prodaje gazirano piće, Nike ne prodaje tenisice, oni svi prodaji emocije i doživljaje.

Tako su i SAS-u svjesni činjenice da je let avionom puno više od pukog prijevoza.

SAS, skandinavska zrakoplovna tvrtka, još 2014.godine shvatila je kako putovanja tj. turizam generira snažne emocije, kao i da se današnji marketing upravo mora fokusirati na storytelling koncept, a ne na klasične oglase. #WeAreTravelers ( “Mi smo putnici” ) dugoročni je koncept kojem je cilj pozicionirati SAS kao prvi izbor zračnog prijevoznika Skandinavcima prema inozemstvu. Koncept se temelji na dubokom razumijevanju pozitivnih emocija vezanih uz letenje i kako im SAS ustvari poboljšava radost putovanja.

Foto: SAS / Kampanja: The Arrivals

Tako su u SAS-u pokrenuli dugoročnu kampanju #WeAreTravelers kojoj je su upravo emocije i doživljaji bili glavni fokus. Kroz par godina kampanje su učili, gledali reakcije, istraživali ili bolje rečeno rasli i razvijali se uz kampanju, a u 2018. godini napravili su istraživanje tržišta u Danskoj, Švedskoj i Norveškoj ( o istraživanju tržišta u drugom djelu članka ) koje bio temelj na novu ekstenziju kampanje u ovoj godini. “Putovanje je način života za mnoge Skandinavce; volimo putovati i to puno. To je važan dio onoga tko smo. Ovdje u SAS-u dobro poznajemo ovaj stil života, jer to je i naš način života “, istaknuo je Stefan Hedelius, potpredsjednik Brand & Marketing na SAS-u.

Nova ekstenzija kampanje “The Arrivals” ( Dolasci ), prateći koncept We Are Travelers, krenula je krajem listopada ove godine, je odlična primjer storytellinga, a zanimljivo u video niti jednom ne pokazuju zrakoplovnu kompaniju, nego je upravo fokus na to da ustvari oni avioprijevoznik nego da “prodaju” snažne emocije i doživljaje.

Nova kampanja “The Arrivals” ( HR “Dolasci” ) bilježi trenutak dolaska u zračne luke, u ovom slučaju na Kastrup International zračnu luku u Kopenhagenu, a glavna poruka je kako putovanja mijenjaju ljude. A u SAS-u smatraju kako putovanja mijenjaju ljude na bolje.

Mi u SAS-u, zajedno s našim putnicima, donosimo mnogo natrag s naših putovanja. Donosimo inspiraciju i hrabrost, perspektivu i ljubav. Putovanje nas mijenja, a kad nas promijeni, mi promijenimo svijet. S našom novom kampanjom “Dolasci” želimo pokazati da se putnici vraćaju bogatijima. “ izjavila je Annelle Nassen, voditeljica marketinga SAS-a, rekla je o novootvorenoj kampanji, te dodala se kampanja odvija na raznim kanalima u Skandinaviji, SAD-u, Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Francuskoj, Kini i Japanu.

Kampanja 2014 / WEARETRAVELERS

Kampanja 2018 / THE ARRIVALS /

NOVI VIDEO KAO NAJBOLJI OPIS STORYTELLING KONCEPTA

Ako pogledamo prvi promotivni video iz 2014. godine i najnoviji iz ove godine, jasno se može vidjeti upravo taj rast i razvoj u shvaćanju storytelling koncepta tj. fokusu na emocije i doživljaje.

ISTRAŽIVANJE SAS-A / Lokalna iskustva kao glavni motiv putovanja Skandinavaca

Putovanja nas mijenjaju, a u skandinavskoj zrakoplovnoj tvrtki SAS vjeruju da nas mijenjaju na bolje.

Sas je u Švedskoj, Danskoj i Norveškoj proveo istraživanje da istraži kako nas putovanja mijenjaju, a koje donosi zanimljive podatke o profilu tržišta.

Putnici su otvorenije novim ljudima, drugim kulturama i više su znatiželjni da nauče nove stvari. Putnici su kreativniji, inovativniji i zainteresirani za doprinos društvu. Što više putujete, sve više gore navedeno dolazi do izražaja. Nalazi istraživanja koreliraju s općom percepcijom putnika kao inspirativnim i prilagodljivim. Općenito govoreći, putovanje se smatra važnim dijelom zadovoljavajućeg života u Skandinaviji, ali možemo zaključiti kako je to univerzalno, te težnja ljudi da mogu što više putovati. Putovanja nas čine i da razmišljamo o našim voljenima i našem privatnom životu, a isto tako postajemo sve više svjesni svega što svijet ima za ponuditi, kao i dobrih i loših stvari koje imamo kod kuće.

Rezultati istraživanja ukazali su da šest od 10 (61%) smatra da putovanje daje uvid u nove kulture i donosi nove ideje osobnom životu osobe. Rezultati su također pokazali da više od polovice ispitanika (62%) smatra da putovanje nudi novo znanje koje se donosi kući, dok sedam od 10 (72%) smatra da putovanje povećava znanje o međunarodnim odnosima i situacijama.

Čak 65% Skandinavaca u zadnjih godinu putovalo je barem jednom na inozemno putovanje, a 44% je putovalo dva puta u zadnjih godinu dana, dok je 27% tri puta godišnje putovalo, a 16% četiri puta godišnje u inozemstvu. S druge strane 35% Skandinavaca u zadnjih godinu dana nije putovalo u inozemstvo, nego lokalno.

TOP 5 motiva putovanja / Lokalna iskustva kao glavni motiv putovanja

Stalno ističem kako je jedan od glavnih motiva putovanja upoznati nove način i kulturu življenja, te je autentičnost glavni sastojak turizma.

Tako je i prema istraživanju na prvom mjestu motiva putovanja upravo zauzima lokalna iskustva (npr. Lokalni ljudi, lokalna kultura i atmosfera, lokalna tržišta), na drugom mjestu je iskustvo lokalne / autentične hrane (npr. Gastronomija, ulična hrana, posjeti restoranima) a na trećem mjestu iskustvo prirode (npr. Nacionalni parkovi, izleti brodom, plaža, šuma) , nakon kojih slijedi umjetnička i kulturna iskustva (npr. Muzeji, izložbe, koncerti) te fizičke aktivnosti ili aktivni odmor (npr. Planinarenje, vožnja biciklom, trčanje, surfanje, skijanje, golf).

Istraživanja pokazuju kako se turisti iz Skandinavskih zemalja ne razlikuju od drugih turista, te ovih pet motiva svakako se nalaze na vrhu svih drugih turista iz cijelog svijeta kao glavni motivi putovanja. Naravno tu ne pričamo o poslovnim putovanjima ili posjeti obitelji u inozemstvo.

Foto: SAS

UPOZNAJTE SVOJE GOSTE

Također, ovo istraživanje je odličan uvid u profile putnika u Švedskoj, Danskoj i Norveškoj, ukoliko upravo tu ciljnu skupinu želimo motivirati da posjete Hrvatsku. Dodatno, u prilogu se nalaze i profili tržišta koje je izradio HTZ, a također donosi koristan uvid u spomenuta tržišta.

Važno je za kraj spomenuti i kako HTZ ima predstavništvo u Švedskoj koje je zaduženo za cijelo tržište Skandinavije ( Norveška, Danska, Švedska ). Ove godine na natječaju HTZ-a na radno mjesto Direktora predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Švedskoj sa sjedištem u Stockholmu ( Jungfrugatan 24, 111 44 Stockholm, Sweden) imenovan je  Vedran Sušić ( TEL+46 8 5348 2080 MAIL croinfo@telia.com WEB https://croatia.hr/sv-SE ) koji vam stoji na raspolaganju za sve informacije i pomoć oko skandinavskog tržišta.

Prema istraživanju TOMAS Ljeto 2017 prosječna potrošnja skandinavskih turista iznosi 119 eura prosječne potrošnje, a prema udjelu tržišta u ukupnom broju noćenja u prvih 10 mjeseci turisti iz Skandinavije čine ukupno 3.6% noćenja ( Švedska 1,6% , Danska 0.9 %, Norveška 1.1 %). Tako je prema podacima eVisitora sustava iz Skandinavskih zemlja u prvih 10 mjeseci ostvareno 635.321 dolazaka i 3.775.888 noćenja, što čini rast od oko 1,5 % više noćenja nego prošle godine. ( Švedska 309.770 dolazaka i 1.717.979 noćenja, Norveška 187.904 i 1.166.737, Danska 137.647 i 891.172 )

Dakle, prostora za rast svakako ima, a pogotovo u pred i posezoni.

Upoznajte vaše goste, to je prvi preduvjet ne samo da ispunite njihova očekivanja, nego da ih nadmašite. Jer zadovoljan gost je uvijek bila u uvijek će biti najbolja moguća reklama.

PRILOG:

  1. ISTRAŽIVANJE SAS-A / A survey conducted by Epinion in Sweden, Denmark and Norway examines how travel changes us.
  2. SKANDINAVIJA / PROFIL EMITIVNOG TRŽIŠTA – IZDANJE 2017.

Vijesti: