Kako se Nin vješto igra s najjačom emocijom – ljubavi

Raznolikim i bogatim programom u povijesnoj jezgri Nina, u subotu 19. kolovoza održava se po treći put Romantična noć u najromantičnijoj destinaciji – Ninu. Manifestaciju organizira turistička zajednica Grada...

Raznolikim i bogatim programom u povijesnoj jezgri Nina, u subotu 19. kolovoza održava se po treći put Romantična noć u najromantičnijoj destinaciji – Ninu.

Manifestaciju organizira turistička zajednica Grada Nina i poziva turiste neka dođu u staru jezgru Nina u 20.30 sati kada počinje ovaj događaj. “ Na zidu uspomena podijelite vaše najljepše životne trenutke: fotografije, crteže, poruke…Poljubite voljenu osobu na označenim mjestima za “kiss point”, zaplešite na koncertu romantike, uhvatite mjesto na romantičnoj “klupi ljubilici”. Kupite ružu kod čarobnih vila i osvojite vrijedne nagrade i još puno toga. Dođite na romantičnu noć – tu vas čekaju romantični doživljaji za pamćenje. ” pozivaju iz TZ Nina.

Ninu je ovu laskavu titulu dodijelio portal www.europeanbestdestinations.com u kolovozu 2015. proglasivši ga za tu godinu najromantičnijom destinacijom Europe od 50-ak gradova koliko ih je ušlo u konkurenciju za titulu. Tim je povodom Turistička zajednica Nin tada organizirala događanje Romantična noć, a grad je te večeri postao grad ljubavi u kojem je sve koje je dotakla “Amorova strelica”‘ čekalo niz atrakcija. Manifestacija se održala do sada i privlači sve veči  broj turista, posebno zaljubljenih parova koji žele osjetiti čari romantike u ovom starom hrvatskom gradu.

Često turistički djelatnici zaboravljaju kako svi, pa tako i turisti, pamte doživljaje i one male stvari koji su im obilježile živote. I zato je ova priča iz Nina jako važna i značajna jer se spontano i nenametljivo “igra” s najjačom emocijom, a to je ljubav. Netko je davno jednom rekao: “Ljudi se mijenjaju, ali uspomene zauvijek ostaju“. Upravo te uspomene i doživljaje moramo osigurati našim turistima, a ne prodavti formu bez sadržaja kroz klasičnu rentu smještaja te sunce i more. “Manifestacija Romantična noć u najromantičnijoj destinaciji Europe – Ninu održava se već treću godinu za redom. Godine 2014. Nin je ušao u odabir između 48 najromantičnijih gradova Europe od strane EBD – European Best Destination, a 2015. je dobio službeni logotip Najromantičnije destinacije Europe kojeg može koristiti u svojoj promidžbi. Nin se želi brendirati prije svega kao romantičan grad, a u što ulaze i postojeći brendovi: Nin prva prijestolnica Hrvata, jedan od najstarijih gradova Mediterana, Europska destinacija izvrsnosti i dr. U Ninu je sve u znaku romantike: crkva sv. Križa koja je nazvana najmanjom katedralom na svijetu, crkva sv. Nikole, zatim Grgur ninski i njegov palac kojeg mnogi dotiču za sreću, Kraljičina plaža koja pruža pogled od kojeg vam zastaje dah i mnogi drugi romantični simboli Nina“, pojašnjava direktorica TZ Nina, dr. sc. Marija Dejanović dodajući kako turisti izvrsno prihvaćaju manifestaciju i primjećuju da Nin sve više posjećuju mladi parovi.

Foto: Boris Kačan

Koliko god vam se možda Zid uspomena čini banalnim, upravo je on jedan od najznačajnijih emocija. Turisti ostavljaju kroz potpis, razglednicu, poruku… dio sebe na zidu. A to je najbolji marketing mogući, pogotovo ako napravimo remarketing i podsjetimo ih na taj trenutak. Turisti su doslovno ostavili dio sebe, a to se ne zaboravlja. Zar ne? E sad zamislite da imaju tu sliku na svojem frižideru koju gledaju svaki dan… pametnom dosta.

Kako Nin nosi službenu oznaku “European Best romantic destinations”, a pisao sam već par puta kako je titula EBD vjerodostojna koliko ju destinacija napravi vjerodostojnom, Nin se vješto i zanimljivo igra i komunicira upravo kao grad za romantičare kroz 3. Romantične noći u Ninu.  Zagreb i Nin su iskositi spomenutu titulu da naprave i ispričaju novu priču, dok Zadar nije, s tim da treba naglasiti kako u TZ Ninu raspolažu s puno manje resursa, kako financijskih tako i ljudskih u omjeru na spomenute gradove. No bore se, ne kukaju kako je nemoguće i sukladno svojim resursima, čak i van svojih mogućnosti pričaju odlične turističke priče. Daju tu emociju i energiju više, a to se svakako osjeti. A osjete je i turisti.

A da Nin priča svoju priču kvalitetno i dugoročno, dokaz je i sve veći broj dolaska i noćenja. Tako je Nin jedan od dva hrvatska rekordera po povećanju broja stanovnika tijekom ljeta. Prema procjenama HGK, stanovništvo Nina, grada s oko 3000 stanovnika,zbog turista se tijekom ljetne sezone poveća za gotovo pet i pol puta. “Prošle godine na Romantičnoj noći u Ninu jedan par je dobio kao nagradu romantičnu večeru gdje je mladić Nino zaprosio svoju djevojku. Nedavno je u Ninu zaručeno još dva mlada para, a često se ulicama i pješčanim plažama romantičnog Nina mogu vidjeti parovi kako se fotografiraju. Sve ovo utječe na porast posjećenosti Nina kao turističke destinacije za romantične duše“, kaže Marija Dejanović.

Romantična noć u Ninu / Foto: Boris Kačan

Ono što obilježava ovu manifestaciju kao i Nin općenito, što je sve spontano, bez nekog klasičnog pretjerivanja i napuhavanja tj. komercijalizacije. I upravo je tu najveća čar Nina, što se čovjek pa tako i gost osjeća prirodno i ležerno. Zamislite popiti čašu autohtonog vina sa svojim dragom/dragim na pješčanoj plaži, dvije stolice, jedan stol i Vaš trenutak. Neprocjenjiv doživljaj, zar ne? To se pamti, to je doživaljaj, a ne smještaj.

Kada bi Nin imao sam mali vjetar leđa od turističkih institucija, siguran sam kako bi cijela Europa znala za Nin. Iskreno ne znam zašto Zadar ne promovira Nin, čak Zadar sam ima veći vlastiti interes zbog prodaje kvalitetnog i autentičnog sadržaja. Također, kao i HTZ koji bi morao biti puno proaktivniji, pogotovo kada pričamo o manjim turističkim sredinama, a da ne pričam o značaju, potencijalima te važnosti koje Nin nosi i predstavlja. Treba malo i izaći van i sigurnosti svojih ureda u Zagrebu, dapače, puno češće ako je HTZ-u stalo do razvoja turizma.

Nin je tako mali, a tako veliki, važan i značajan za našu kulturu, turizam, identitet… te definitivno turistička destinacija koja ima najviše jedinstvenih, nevjerojatnih, raznolikih i autentičnih turističkih priča u Hrvatskoj. Nin tek treba otkriti jer svakako zaslužuju puno veću pažnju zbog svoje nevjerojatne raznolikost, autentičnosti i značaja. Iskreno se nadam kako će Nin kroz strateški i održivi razvoj zauvijek ostati takav kakav je, s dušom i s pričom. Također, nadam se kako neće u budućnosti pasti pod pritiskom masovnog turizma, nego raditi na povećanju kvalitete, a ne kvantitete, kao cjelogodišnja turistička destinacija jer svakako to može i mora bi biti.

Povezana vijest: NINSKA ŠOKOLIJADA KAO ODLIČNA AUTENTIČNA TURISTIČKA PRIČA

Vijesti: