Kineski turisti od Hrvatske očekuju tradicionalnu kuhinju, parkove prirode te kulturne i povijesne spomenike

Kinesko emitivno turističko tržište u Hrvatskoj postalo je jedno od najvažnijih u posljednjih nekoliko godina. Tome u prilog najviše idu same brojke. Procjenjuje se kako je u 2018. godini...

Kinesko emitivno turističko tržište u Hrvatskoj postalo je jedno od najvažnijih u posljednjih nekoliko godina. Tome u prilog najviše idu same brojke. Procjenjuje se kako je u 2018. godini Hrvatsku posjetilo više od 200.000 kineskih turista, odnosno u posljednjih par godina broj posjeta porastao je za nekih 55 do 60 posto, a broj noćenja za 50 posto.

Kineski turisti su danas, po veličini, četvrta skupina turista koja posjećuje Zagreb. Također, lokalno šangajsko izdanje svjetski poznatog časopisa Travel + Leisure prošle je godine Hrvatsku proglasilo najpoželjnijom europskom turističkom destinacijom kroz nagradu „Najbolje na svijetu“.

Upravo zbog tih činjenica, u zagrebačkom hotelu Academia održana je „Prva regionalna B2B konferencija o kineskom turističkom tržištu“ u organizaciji ProConcepta i IPPWORLD-a. Konferenciji su prisustvovali brojni stručnjaci iz turističkog, ali i povezanih sektora.

Konferenciju su otvorili urednik portala HrTurizam, Goran Rihelj, i osnivačica i direktorica ProConcepta, Andreja Gazdek. Prilikom uvoda u konferenciju ukratko je objašnjena važnost održavanja ovakvog tipa konferencije kako bi se struka bolje pripremila i uskladila svoje ponude kineskom turističkom tržištu.

14.03.2019., Hotel Academija, Zagreb – Prva regionalna konferencija o kineskom turistickom trzistu raspravlja o mogucnosti turisticke suradnje Hrvatske i regije jugoistocne Europe i Kine, kao najjaceg emitivnog turistickog trzista. Andreja Gazdek Photo: Marko Lukunic/PIXSELL

Kratki pregled o hrvatsko-kineskim odnosima okupljenima je predstavio Siniša Malus, menadžer za komunikacije Poslovne udruge Kine i Jugoistočne Europe (CSEBA) kroz prezentaciju „Hrvatsko-kineski odnosi – jučer, danas i sutra“.

Izlaganje je nastavila Andreja Gazdek s prezentacijom na temu „Značaj kineskog emitivnog tržišta na globalnoj razini“ u kojoj je istaknula iznimnu ekspanziju kineskih turista u svijetu zadnjih godina. Prema COTRI-ju, ove godine očekuje se čak 180 milijuna turističkih posjeta kineskih putnika. Također, u perspektivu je stavila i važnost Hrvatske s obzirom na to da smo jedna od top destinacija kineskih turista. Gazdek je istaknula i kako samo 6 posto stanovnika Kine ima putovnicu, no do 2020. godine se očekuje porast na 14 posto, odnosno s 80 milijuna na 200 milijuna. „Potencijal kineskog tržišta je ogroman i neprestano raste, no kako bismo poboljšali kvalitetu naše ponudu potrebno je uvesti direktne avionske linije, pojednostaviti izdavanje viza, kreirati proizvode koje žele kupiti i konzumirati, postati vidljivi te se promovirati na kineskom tržištu“, zaključila je Gazdek.

Ivan Puškar, osnivač i direktor tvrtke za turističko savjetovanje Coned turizam, u svojoj je prezentaciji, između ostalog, istaknuo važnost prilagodbe hrvatske turističke ponude kineskim gostima. Tako je naglasio kako bi pružatelji turističkih usluga morali uvesti mandarinski kao jezik komunikacije kroz pisane i elektronske materijale, uvesti istočnjačku kuhinju u svoju ponudu, unaprijediti hotelsku uslugu (čajnici i kuhala u sobama), prilagoditi razmještaj u sobama (feng shui) i slično.

14.03.2019., Hotel Academija, Zagreb – Prva regionalna konferencija o kineskom turistickom trzistu raspravlja o mogucnosti turisticke suradnje Hrvatske i regije jugoistocne Europe i Kine, kao najjaceg emitivnog turistickog trzista. Jessie Jiang, Joanne Chan, Andreja Gazdek. Photo: Marko Lukunic/PIXSELL

Glavna prezentacija pripala je direktorici razvoja IPPWORLD, Joanne Chan. U svojem izlaganju, Chan se usredotočila na profil kineskog tržišta, ali i ključne strategije za prodaju na kineskom tržištu. Istaknula je kako kineski turisti često putuju van sezone europskih turista. Drugim riječima, kineski turisti najčešće putuju između studenog i veljače te rujna i listopada.

Upravo bi taj potencijal trebalo iskoristiti kako bi se produljila sezona hrvatskog turizma na većinu godine. Također, istaknula je kako kineski turisti od Hrvatske očekuju tradicionalnu kuhinju, parkove prirode te kulturne i povijesne spomenike. Kao posebnu skupinu kineskih turista kojoj bi se morali prilagoditi, Chan je navela takozvane FIT-ovce (Free Independent Travellers). Naime riječ je o turistima koji su pretežno stari između 18 i 44 godine, srednje i više platežne moći, vole si sami organizirati putovanje te u prosjeku potroše preko 20.000 kuna po putovanju. Njima se domaći turistički ponuđači trebaju prilagoditi primarno u tehnološkom pogledu. „FIT-ovci skoro sve rade putem mobilnih telefona. Od plaćanja, šopinga, naručivanja hrane i taksija, preko razgovora i društvenih mreža i slično. Oni su potpuno ovisni o svojim mobilnim telefonima prilikom planiranja putovanja“, ističe Chan. Također, osvrnula se i na važnost takozvane transkreacije, to jest kreativnog prevođenja.

Takav tip prevođenja izaziva emotivnu povezanost, za razliku od standardnog prevođenja. Što više materijala bi trebalo biti transkreirano na kineski jezik.

Božidar Antolec, direktor Turističke zajednice Općine Lekenik, u svojoj je prezentaciji naziva „Kako umrežiti lokalne zajednice i poduzetnika“, naglasio važnost suradnje i strateškog okrupnjavanja gospodarskih subjekata unutar slabije razvijenih županija u klastere. „Strateški ciljevi osnivanja klastera su konkurentan i održiv proizvod, restrukturiranje svih oblika turizma u smjeru visoko dohodovnih proizvoda, stvaranje boljih uvjeta poslovanja i potpore malim i srednjim poduzetnicima, kao i jačanje lokalne zajednice kao pokretača razvoja te viša stopa zaposlenosti koja ultimativno dovodi i do smanjenja iseljavanja“, istaknuo je Antolec. Također, kao dobar primjer naveo je projekt Turističke zajednice Općine Lekenik „Filmska ruta Anatevka“ u kojoj se obilaze lokacije snimanja filmskog klasika „Guslač na krovu“, ali i „Šegrta Hlapića“, koji su snimani na području Lekenika.

14.03.2019., Hotel Academija, Zagreb – Prva regionalna konferencija o kineskom turistickom trzistu raspravlja o mogucnosti turisticke suradnje Hrvatske i regije jugoistocne Europe i Kine, kao najjaceg emitivnog turistickog trzista. Sinisa Malus. Photo: Marko Lukunic/PIXSELL

Predstavnica ureda u Mađarskoj za UnionPay International, Jessie Jiang, prezentirala je najkorišteniji sustav elektronskog plaćanja u Kini – UnionPay. Tu tvrdnju podupire činjenica kako svaka odrasla osoba u Kini ima barem jednu UnionPay karticu. Upravo iz tog razloga, što više turističkih poduzetnika u Hrvatskoj trebalo bi prihvaćati tu vrstu plaćanja, ali i bankomati nuditi isplate s računa.

Zadnja prezentacija predstavila je dosadašnja iskustva Turističke zajednice grada Zagreba u radu s kineskim tržištem. Prema njihovim podacima, broj dolazaka kineskih turista u Zagreb je u 2018. godini porastao za 9 posto, a broj noćenja za 10 posto, u usporedbi s prethodnom godinom. Jednako tako se i u 2019. godini očekuje određen porast. Ističu kako prosječna dužina boravaka kineskih turista u Zagrebu iznosi 1,98 dana. Također, prezentirali su i kineske mikro web stranice Turističke zajednice na kojima su nalaze mnoge informacije na kineskom jeziku, ali i promotivni materijali.

Konferencija je zaključena panel diskusijom o dosadašnjem iskustvu u radu s kineskim tržištem u kojoj su sudjelovali Iva Bahunek, direktorica Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH), Tomislav Fain, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) i Ernest Svažić, načelnik općine Krapinske Toplice, te moderator Goran Rihelj.

Konferencija koja se bavi pitanjima kineskog emitivnog tržišta vrlo je bitna za turistički sektor, s obzirom na kontinuiran rast dolazaka i noćenja kineskih turista u Hrvatskoj. Nadamo se da će se i ubuduće prepoznati važnost diskusije, ali primarno napretka, u prilagodbi tržišta za kineske turiste.

POVEZANE VIJESTI:

JOANNE CHAN, IPPWORLD: KINESKIM TURISTIMA JE NAJBITNIJE AUTENTIČNO ISKUSTVO. ŽELE VIDJETI KAKO LOKALNI LJUDI ŽIVE, RADE I KAKO SE ZABAVLJAJU

ANDREJA GAZDEK, PROCONCEPT: HRVATSKA MOŽE OČEKIVATI ZNAČAJAN PORAST BROJA KINESKIH TURISTA U 2019.

Vijesti: