Kinezi preuzimaju primat u globalnom turizmu

Na prošlogodišnjem ITB-u se po prvi puta u „prime time“ rasporedu kongresa predstavila kineska OTA platforma ctrip.com. Ove godine na istome mjestu u istom „prime timeu“ svoje globalne ambicije...

Na prošlogodišnjem ITB-u se po prvi puta u „prime time“ rasporedu kongresa predstavila kineska OTA platforma ctrip.com. Ove godine na istome mjestu u istom „prime timeu“ svoje globalne ambicije predstavile su tri velike kineske korporacije .

CTRIP.COM

Zapošljava 33.000 ljudi, ima 8.000 inžinjera (4 puta više od booking.coma), ima 300 milijuna korisnika, posjeduje najmoderniju digitalnu tehnologiju, surađuje sa svim bankama u Kini, ima mrežu od 6.500 predstavništava po cijeloj Kini.  Kao test svoje snage ponudili su u online prodaji 20 najskupljih paket aranžmana u vrijednosti od 200.000 dolara. Uspjeli su ih prodati su za 17 sekundi.

ALIBABA TRAVEL, FOSUN TOURISM GROUP, TRIP.COM 

Alibaba Group Holding je kineski multinacionalni konglomerat specijaliziran za e trgovinu, internet i tehnologiju. Vrijednost konglomerata se procjenjuje na 114 milijardi dolara, a iskazana operativna dobit u 2018. iznosila je 11 milijardi dolara.

Fosun International limited je također kineski multinacionalni konglomerat. Vrijednost Fosuna se procjenjuje na 80 milijardi dolara. Fosun funkcionira kao veliki investicijski fond. Posebno su aktivni na zapadu, osbito u Europi.

Ctrip.com je OTA platforma, najveća u Kini. Godišnji prihod joj iznosi oko 3 milijarde us dolara. Trip.com je „tvrtka kćer“ Ctripa zadužena za organziranje usluga na zapadu.

Ova tri diva su osnovala, kako sam već naveo, posebne tvrtke koje imaju zadatak uspješan dalekoistočni model poslovanja primijeniti na zapadu. Alibaba travel, Fosun tourism i trip.com su na ITBu predstavili svoje globalne ambicije.

ALIBABA TRAVEL

Svojim digitalnim rješenjima Alibaba travel želi svojim putnicima osigurati potpunu uslugu na putovanju od kreiranja interesa preko odluke za putovanje, kupovine aranžmana, rješavanja viza, organiziranja odlaska od kuće, putovanja, transporta do hotela, organiziranja lokalnih izleta, posjeta lokalnim restoranima, kupovinu dobara, prijevoz ljudi i robe sve do povratka kući. Za sve to nude sistem plaćanja i suradnje sa partnerima na globalnoj razini uz mogućnost koperacije i co-marketinga u svim segmentima. Već posjeduju vrlo moćne e commerce platforme, zatim tvrtke zadužene za profiliranje životnog stila putnika, vodeću cloud tehnologiju, sustav istraživanja i razvoja umjetne inteligencije, globalni sustav plaćanja. Surađuju sa vodećim hotelskim lancem Marriott kroz digitalni marketing, banku podataka, program lojalnosti i slično. Isto je sa Singapore Airlinesom, FLY Zoo hotelima i sličnim tvrtkama izvan Kine.

Izvor: atm.ventures

FOSUN TOURISM

Fosun tourism razvija globalni program Foliday koji cilja na odmor obitelji u ekološki prihvatljivom okruženju. U tome im pomažu Thomas Cook, Club Med, Kerzner, Mattel, Circuit du soleil čije su kupili udjele. Usluga se bazira na potpunom doživljaju i cjelovitom paketu usluge u resortima orjentiranim prema obiteljima s djecom.

TRIP.COM

Trip.com vrlo ozbiljno i ambiciozno ulazi u područje najjačih OTA platformi zapadne hemisfere. Do sada su, u godinu dana od osnutka, oformili 600 call centara diljem svijeta i ovladali sa 10 jezika. Južna Koreja, Japan i cijela Kina su im baza kojom su već ovladali i od tuda kreću dalje u ekspanziju. Imaju jednu podružnici i u Velikoj Britaniji a ponuda im se izlistava za emitivna tržišta Velike Britanije, Njemačke, Francuske, Italije, Kanade, Rusije itd. Za svako tržište razvijaju posebu strategiju, strategija se mijenja sa rastom uspjeha a analize tržišnih udjela i strukture se rade svakih 3 do 6 mjeseci. Princip partnerstva kojega su razvili u Kini primjenjuju i u ostatku svijeta. U Kini su ušli u vlasništvo najveće platforme za „home share“, zatim u vodeće lance hotela na sve tri razine kvalitete i cijene,zatim u vodeće zrakoplovne kompanije, platforme za bukiranje željezničkih karata, platforme za car sharing, zatim u vodeće tvrtke za razvoj hotelske tehnologije poslovanja, big data oglašavanja i promocije itd. Na isti su način priključili slične tvrtke sa sjedištima u USA, GB, Hong Kongu, Taiwanu, Indiji, koje djeluju globalno.

DOBRA BAZA OMOGUĆUJE VELIKI NAPREDAK

Sve tri kompanije imaju ogromnu bazu putnika u Kini kojih je 2018 godine bilo gotovo 500 milijuna. Kada se tim brojkama pridodaju Južna Koreja i Japan, ali i cijela daleko istočna regija, ne čudi ogromno ulaganje u „osvajanje zapada“.

Zajedno ulažu u još jednog „digitalnog kolosa“, super platformu koja bi trebala postati „Amazon za usluge“ . Preko te platforme nudi  se pretraživanje i rezerviranje mjesta u restoranima, dostava hrane, prodaja kino ulaznica, narudžba lokalnih servisnih usluga, bukiranje putovanja, najam kuća, stanova i soba, najam i kupnja softvera za male poslove, bike sharing, najam automobila i slično.

Ta platforma se zove „Meituan dianping“, ocjenjena je kao četvrta najvrijednija start up tvrtka na svijetu sa procjenjenom vrijednošću od 30 milijardi us dolara. Već je dosegla 290 milijuna mjesečnih aktivnih korisnika.

U kojim sve kompanijama turističke branše i logistike Kinezi još imaju udjela, teško je znati. Polako se otkrivaju udjeli u cruising kompanijama, hotelskim lancima, avio kompanijama, morskim i zračnim lukama …

Već sada sam znatiželjan sa čime će nas Kinezi iznenaditi za godinu dana na ITB-u u Berlinu.

Iz Berlina, Nedo Pinezić, www.nedopinezic.com

POVEZANA VIJEST:

JOANNE CHAN, IPPWORLD: KINESKIM TURISTIMA JE NAJBITNIJE AUTENTIČNO ISKUSTVO. ŽELE VIDJETI KAKO LOKALNI LJUDI ŽIVE, RADE I KAKO SE ZABAVLJAJU

Vijesti: