Koja je budućnost hotelskih conciergea?

Ako poslovni putnici trebaju rezervirati stol u restoranu, mogu koristiti web stranice ili mobilne aplikacije. Ako žele pronaći obližnji muzej, Google pretraživanje vjerojatno će biti njihova prva stanica. A...

Ako poslovni putnici trebaju rezervirati stol u restoranu, mogu koristiti web stranice ili mobilne aplikacije. Ako žele pronaći obližnji muzej, Google pretraživanje vjerojatno će biti njihova prva stanica. A ako žele prijevoz u grad, lako mogu zatražiti Uber. S obzirom na digitalizaciju i što je toliko usluga dostupno samo jednim klikom, postoji li više potreba za hotelskim concierge više?

Sve više hotelijeri, barem u Americi,  misle da nema, navodi The Economist. Udio američkih hotela s conciergeom smanjio se s 27% u 2010. na 20% prošle godine, navodi se u izvješću American Hotel and Lodging Association.  Od 2014. broj luksuznih hotela koji zapošljavaju vratara je smanjen za 20%. Kako nema službenog prijevoda na hrvatskom jeziku za hotelskog conciergeu, najbolji prijevod je kako se radi o asistentu hotela koji rješava sve prohtjeve kao i probleme gostiju.

Iako hotelski Concierge još nisu sasvim izumrli, jer i dalje imaju tendenciju da rade u vrhunskim hotelima, pa tako u Americi 82% luksuznih hotela zapošljavaju hotelske Concierge, kao i 76%  visoke kategorije hotela. Dok u hotelima s četiri zvjezdice tj. “upscale” hotelima ipak taj postotak puno manji, od 16 posto, a hotelima s tri zvjezdice tj. „midscale“ hoteli ta brojka sada iznosi samo 3%.

Jedan od razloga zbog kojeg putnici preferiraju tehnologiju je da može iskoristiti mudrost gužve, piše The Economics. Nekoliko je hotelijera izjavilo kako je besmisleno oslanjati se na savjet jedne osobe kada preporuke tisuća ljudi budu samo nekoliko klikova. Drugi razlog je to što bi mnogi ljudi radije komunicirali sa svojim pametnim telefonima od hotelskog osoblja. U srpnju je isto istraživanje pokazalo da polovica poslovnih putnika kaže kako više vole izbjegavati ljudski kontakt kada je na putu. No, ovaj trend su prepoznali i sami conciergei, jer tvrde kako ljudi i dalje vole ljudski kontakt te bez obzira na tehnologiju, preko interenta se ne mogu riješiti neki specifični zahtjevi i problemi. Također, neki su conciergei prigrlili tehnologiju, te sa tabletom u ruci se približavaju gostima, nudeći im da ih vode svojim istraživanjima na internetu kako bi ih što bolje uputili.

Foto: http://hospitalitystudy.eu/

Kako god bilo, turizam je uvijek bio na prvoj crti kada pričamo o dolasku novih tehnologija i trendova, no osobno smatram kako malo previše idemo u digitalizaciju i kako se gubi onaj ljudsku kontakt.

Trebali bi naći najbolji balans između uvođenja novih tehnologija. Čak postoje hoteli u Japanu bez zaposlenika na recepciji, no pitanje je kako će to gosti prihvatiti. Za sada je još rano pričati o tome, no pitam se trebaju li nam u hotelima u budućnosti raditi robiti kao konobari, recepcioneri itd.. ? Mislim da to nije pravi put, bezobzira što hotelska industrija je sklona tome, naravno zbog što manjih troškova tj. kako bi povećali prihode.

No, je li to budućnost turizma? Iskreno se nadam kako nije.

Osobno smatram kao su concierge izrazito važna osoba hotela, pogotovo u kontekstu brendiranja hotela, pa čak i dodatni motiv dolaska i konkurentska prednost ako pričamo o istoj turističkoj destinaciji. To su osobe koje moraju sve znati o destinaciji, biti na izvoru informacija, te biti u stanju ispuniti i na prvu „nemoguće“ zahtjeve gostiju. Bez obzira koje mogućnosti danas pruža internet, danas imamo problem se šumom u komunikaciji kao i činjenicom da je sve teže naći ono što tražimo, a tu opet pričamo o toliko vrijednom vremenu jer vrijeme je novac. Opet, bez obzira na sve mogućnosti interneta, ipak i dalje vrijedi ono zlatno nepisano pravilo da pitamo lokalce gdje se najbolje jede u destinaciji jer oni najbolje znaju itd…

Ipak smo mi ljudi te po samoj prirodi smo društvena i interaktivna bića. Nije slučajno, samica u zatvorima najgora kazna hehe a opet svi znamo kako je čovjek ključ uspjeha u turizmu. Ne svakako roboti. Tehnologija je tu da nam pomogne i treba je prigrliti, ali ne svakako i zamjeni svaki aspekt života. Dapače, danas se sve više razvija trend u turizmu bez mobitela i tehnologije, odlazak u prirodu, van gužvi i stresa.

U kojem smjeru će cijela priči ići vidjet ćemo uskoro, a glavnu riječ će svakako imati potrošači tj. gosti koji diktiraju smjer razvoja.

Vijesti: