Krešimir Dobrilović, CARWIZ: Danas nije dovoljno prodati proizvod već korisniku morate osigurati doživljaj

Prošle godine ostvarena je rekorda turistička sezona, a kako turizam nije jedna industrija, nego vertikalno i horizontalno veže razne industrije, tako direktnu korist od turizma imaju razne industrije. Jedna...

Prošle godine ostvarena je rekorda turistička sezona, a kako turizam nije jedna industrija, nego vertikalno i horizontalno veže razne industrije, tako direktnu korist od turizma imaju razne industrije. Jedna od njih je svakako i rent a car tržište koje u nazad par godina raste iz godine u godinu.

Glavni faktor koji se veže uz turizam kada pričamo o rent a car usluzi je svakako što bolji zračni promet tj. direktna zrakoplovna povezanost s emitivnim tržištima. Upravo je taj segment prošle godine ostvario veliki rast te Hrvatska nikada bolje i kvalitetnije nije bila povezana.

Najave za ovu turističku sezonu su pozitivne te se iz dana u dan šire i otvaraju nove zračne linije. A toj vijesti se svakako vesele i tvrtke u rent a car segmentu gdje su avio gosti jedan je od glavnih generatora potražnje za rent-a-car uslugama u turizmu.

Upravo na temu povezanosti s turizmom kao i je li se rekordna turistička sezona osjetila i na rast rent a car usluga u Hrvatskoj, razgovarao sam s Krešimirom Dobrilovićem, vlasnikom rent a car tvrtke Carwiz, koji ističe kako su im upravo avio gosti glavni korisnici rent a car usluga i generatori rast kroz sektor turizma.

Gledajući na razini ukupnog poslovnog ostvarenja u protekloj 2018. godini, ostvaren je rast poslovanja, odnosno broja najmova u rent a car segmentu. Takav poslovni rezultat primarno se odnosi na povećanja avio gostiju koji su i protekle godine bili glavni korisnici naših usluga. Treba naglasiti da ukupan rast broja turista nije ujedno i pokazatelj rasta u samom rent a car poslovanju. Poznato je da je Hrvatska u većoj mjeri auto destinacija, a takvi gosti ne koriste usluge našeg sektora. No, kako iz godine u godinu raste broj avio gostiju, taj trend se preslikava i na naše poslovanje. Očekujemo da će i narednim godinama trend rasti dok je na nama da širinom i inovativnošću ponude osiguramo povjerenje korisnicima koji će se odlučivati upravo za naše usluge” ističe Dobrilović.

Krešimir Dobrilović, CARWIZ

Carwiz je relativno mlada tvrtka, osnovana početkom 2017.godine, no u kratkom vremenu uspjela se pozicionirati i proširiti po Hrvatskoj kao lider u pružanju rent a car usluge. Otvaranjem početnih šest poslovnica, danas je Carwiz prisutan putem 13 poslovnica u svim većim gradovima i turistički značajnijim središtima u Hrvatskoj. Od Zagreba na sjeveru, Dubrovnika na jugu te Pule i Osijeka na zapadu i istoku. Poslovnice se osim navedenih gradova nalaze i u Poreču, Rijeci te Splitu, a u uskoro se šire i na globalno tržište.

Naš cilj nije samo širenje na regiju. Ovim putem ću Vam dati malu ekskluzivu vezano uz naše poslovne planove. Riječ je o poslovnom ostvarenju kojim ćemo krajem mjeseca uspostaviti ugovorne relacije plasmana našeg branda na globalno tržište. Naše ambicije nisu male i u skladu s tim razmišljamo veliko. Želimo biti jedan od vodećih pokretača integriranja broja turističkih dolazaka u Hrvatsku. Na lokalnoj razini ćemo i dalje sustavno raditi na stabilnosti poslovanja, tehnološkim inovacijama, jačanju tržišta i svijesti o dostupnosti rent a car usluga. Uz sustavno unapređenje svih kanala prodaje s naglaskom na jačanje web platforme, naši prioriteti biti će i kvalitetno kadroviranje i edukacija naših zaposlenika.” ističe Dobrilović, te naglašava kako samo kroz zadovoljne i stručne kadrove možemo doći do željenih ostvarenja.

Prošle godine Rent-a-car tvrtke lobirale su da se rent a car usluga uvrsti u nove izmjene Zakona o pružanju usluga u turizmu, a kampanja je urodila plodom. Na pitanje što to znači za danji razvoj rent a car usluge, Dobrilović ističe kako svaki zakon koji opterećuje poslovanje nije dobar za sektor, pa tako i ovom slučaju. “Tako su i do nedavno određeni zakonski aspekti bili nedovoljno u skladu s uvjetima koji omogućavaju poboljšano poslovanje. Kvalitetnom komunikacijom i suradnjom s nadležnim tijelima rent a car branša je uspjela naći zajednički jezik koji je rezultirao prilagođavanjem i promjenom zakonskih okvira. Da je ta odluka ispravna biti će jasno u vrlo kratkom vremenskom roku prilikom analize ostvarenih brojčanih i financijskih pokazatelja. Osobno pozdravljam spremnost institucija na dijalog i uvažavanje potrebe sektora za korekcijama. Samo takvom dvosmjernom komunikacijom je moguće ostvariti poboljšane uvjete poslovanja koji će rezultirati pozitivnim utjecajem na naš sektor, a posljedično i na domaće gospodarstvo” istaknuo je Dobrilović.

Carwiz na turističkom sajmu WTM u Londonu

Tehnologija i turizam oduvijek idu zajedno, a razvojem iste simbioza je sve veće i veća. Ono što je svakako diferencijacija Carwiza spram konkurencije su upravo dodane usluge koje nude svojim klijentima.Tako su u svoje automobile u Carwiz-u uveli nove usluge i korist za klijente, a radi se o GoPro kameri kao i WiFi uslugu u automobilu, što je svakako dodana vrijednost.

Rasplet u kojem drugi prate nas, a ne mi druge pokazatelj snage i tržišnog položaja Carwiz-a, ističe Dobrilović te dodaje: “Od samog početka poslovanja naš je temelj bila tendencija kreiranja kvalitetnije i sadržajnije ponude. Danas nije dovoljno prodati proizvod već korisniku morate osigurati doživljaj. Tako i mi svakodnevno radimo na unapređenju naše ponude. Temeljimo je na novim tehnologijama i globalnim trendovima koji postaju neizostavan dio života, kako mlađih tako i svih ostalih generacija. Naša ponuda je, usudio bih se reći, pokretač trendova na tržištu. Tome svjedoči činjenica da konkurencija nerijetko prati prodajne i sadržajne trendove koje mi postavljamo i u velikom broju implementiraju naše ideje i inovacije u svoje poslovanje. Mi smo zbog toga prvenstveno ponosni jer smatramo da je rasplet u kojem drugi prate nas, a ne mi druge pokazatelj snage i tržišnog položaja Carwiz-a.”

Stalno ističem kako motiv dolaska nije smještaj, nego turistička destinacija. Zato je izrazito važno da svi u turističkom lancu shvate važnost promocije turističke destinacije, a ne primarno samih sebe i svojih usluga i proizvoda. Imperativ je “prodati” destinaciju tj. dati dovoljan dobar motiv da gost i dođe u istu, a tek onda dolazi do potrošnje i konzumiranja svih drugih usluga i proizvoda koja nudi destinacija. Pa tako i u slučaju ren a car usluge.

Upravo važnosti promocije destinacije su svjesni u Carwizu, te me je istražujući tvrtku za potrebe intervjua, oduševilo što sam pod kategorijom Inspiracije u Carwizu promoviraju naše destinacije i događanja, te su se tako aktivno uključili u segment turističke promocije. Također, kroz istu prizmu, svoj obol u razvoj turističke destinacije u Carwizu vide i kroz suradnju s raznim turističkim manifestacijama koje su motiv dolaska. Tako je jedan od prvih koraka ostvareno i sponzorstvo nedavno završene Snow Queen u Zagrebu.

Svakako. Moderni turizam je baziran na kvalitetnom DMC-u kojem rent a car mora dati svoj obol u pravom smislu riječi. Tako i mi svakodnevno analiziramo i uključujemo se u događanja koja osiguravaju povećanje broja turističkih dolazaka, a posljedično i promocije naše turističke ponude. Osim Snow Queen-a, u ovoj sezoni imamo u planu još desetak drugih događanja diljem Lijepe naše kojima ćemo svojim suportom, znanjem i ponudom nastojati pripomoći da ostvare zacrtane rezultate. Naša je tendencija da se turistički rezultat i ponuda kvalitetno razvijaju i na manje razvijenim područjima poput primjerice Slavonije. Upravo smo iz tog razloga otvorili poslovnicu u Osijeku koja će kroz poslovanje davati svoj doprinos želji da kontinentalni turizam jednog dana postane jedna od glavnih pokretačkih snaga ove regije.

Također, kroz prizmu važnosti promocije turističke destinacije, važna je i toliko potrebna sinergija između svih turističkih subjekata u destinaciji. Opet, zajedno smo jači i radimo na boljoj promociji. Rastom broja noćenja svi imaju korist, zato je sinergija ključna. Kada pričamo o rent a car usluzi, upravo je osoblje rent a car kompanija jedno od prvih kontakata s lokalnim ljudima, pa samim time su i ambasadori našeg turizma, alat za preporuku i prodaju, sugestiju itd…

A prostor za suradnju na tom polju vidi i Dobrilović, koji suradnja svih subjekata na razini turističkog sektora jedini je pravi put k ostvarenju pozitivnog rezultata. “Tako i mi kvalitetno surađujemo i u stalnoj smo razvojnoj komunikaciji s hotelskim kućama i grupacijama te domaćim i stranim tour operaterima koji dovode goste u Hrvatsku. Zajedničkim strateškim pristupom osiguravamo da svaki gost nakon odlaska iz Lijepe naše odlazi prepun dojmova koji će mu stvoriti želju za ponovnim dolaskom, ali i osigurati da svojim poznanicima prenose pozitivna iskustva i tako stvaraju nove korisnike željne posjeta našoj zemlji” ističe Dobrilović.

Hrvatska je danas u povoljnom položaju zbog pozitivne percepcije i trenda koji ukazuje da je Hrvatska poželjna destinacija, smatra Dobrilović, te dodaje kako takav trend treba graditi i nadopunjavati iz sezone u sezonu. “Ako se uljuljamo u samozadovoljstvu, neće biti dobro. Stoga ćemo mi u Carwizu, a poučeni spoznajama s vodećih turističkih sajmova poput WTM-a nastaviti nadopunjavati našu ponudu i stalnim razvojem zadržati trend koji spominjem. Ako takav pristup zadrže i ostali subjekti turističkog sektora, onda nema straha za turizam. Bitno je naglasiti da takav pristup moraju pratiti i nadležne institucije koje svojim mjerama, poticajima i zakonskim korekcijama ne smiju biti opterećenje već kvalitetan partner poslovno turističkog sektora.”

Krajem godine kao “proof of concept” došao je i od strane najveće svjetske web stranice za rezervaciju vozila  rentalcars.com,  gdje je prema osvrtima korisnika Carwiz rent a car najbolje ocijenjena rent a car tvrtka u Hrvatskoj.

Za kraj, budućnost rent a car usluge je svjetla smatra Dobrilović, ponajviše u segmentu prebacivanju na električna vozila kao i share platformi.

U vrlo kratkom roku očekujemo transformaciju rent a car usluge potencirane prebacivanjem na električna vozila. U malo daljnjoj budućnosti nas čeka transformacija sektora zahvaljujući autonomnim vozilima. Čeka nas i razvoj najmova putem raznih share platformi, koji će utjecati na stvaranje novih vidova ponude u rent a car industriji. Time će korisnici imati priliku realizirati najam vozila kroz taj vid poslovanja. U današnje vrijeme modernih tehnologija, krajnji korisnici postaju sve zahtjevniji. Svjesni su i znaju što žele. Kako bi ispunili njihova očekivanja potrebno je stvarati visoku razinu kvalitete usluge paketiranjem proizvoda, sustavno raditi na tehnološkom razvoju poslovanja i poslovnih procesa, ali i kontinuirano pratiti tehnološki razvoj i kvalitetno ga znati implementirati u svoje poslovanje.” zaključuje Dobrilović.

Inače, iz avio kompanije Ryanair potvrdili su da će u novoj sezoni otvoriti osam novih linija prema Zračnoj luci Zadar, i to iz Češke, Poljske, Italije i Njemačke i dvije nove konekcije prema Zračnoj luci Rijeka, iz Londona i Manchestera.  Također, najavljeni su letovi prema Dubrovniku i Splitu iz Dublina, četiri puta tjedno od mjeseca lipnja.

Direktna zrakoplovna povezanost

Kao info vezano uz direktnu zračnu povezanost Hrvatske s emitivnim tržištima, Odjel za istraživanje tržišta i strateško planiranje Hrvatske turističke zajednice redovito dva puta godišnje izradi pregled direktnih letova i direktne zračne povezanosti hrvatskih zračnih luka s 12 značajnijih emitivnih tržišta, a koji se redovito osvježava s novim informacijama.

Više saznajte u prilogu.

Vijesti: