Level52: Turistički filmovi moraju pričati jedinstvene priče i imati emocije

Stalno ističem kako u turizmu moramo pričati priče, naše autohone priče. Jedan od odličnih kanala za pričanje priča i promociju je svakako video, koji je preuzeo primat na društvenim...

Stalno ističem kako u turizmu moramo pričati priče, naše autohone priče. Jedan od odličnih kanala za pričanje priča i promociju je svakako video, koji je preuzeo primat na društvenim mrežama. Video je trned koji raste iz dana u dan, no kao i sve, tako i kroz video segment moramo znati koji nam je cilj te svakako moramo obratiti pažnju na kvalitetnu produkciju s jedinstvenom pričom i porukom.

Vrijeme mozaičnih videa s kadrovima iz destinacije je odavno završilo, no ipak, u današene vrijeme kada pričamo o promocija destinacija kroz promotivne filmove i dalje nažalost previše vidimo klasične mozaične filmove, bez duše i doživaljaja, a opet bez toliko važne priče i stvaranja želje za dolaskom.

Svaki promotivni video u turizmu mora izazvati pažnju, zadržati ljude da ga pogledaju do kraja te mora ispričati priču i potaknuti gledatelja na reakciju tj. da se gledatelj poistovjeti s pričom i želi to doživjeti uživo. U marketingu možemo istaknuti više taktika, no ovaj put ću istaknuti AIDA model (Attention, Interest, Desire i Action – pozornost, interes, želja i akcija ) video ili oglas treba prvo privući pozornost kupca tj. treba biti toliko dobra da ga zainteresira, stvori želju za proizvodom i na kraju ga potakne na samu kupnju. Pogotovo danas kada je šum u komunikaciji nikada veći te dobiti pažnju kao i vrijeme ( ne samo sekundu,  nego 30 ili više sekundi da pogledaju video do kraja ) ciljne skupine je izrazito teško. Jednom kada dobijemo pažnju, moramo je uspjeti zadržati i tu smo napravili već pola posla.

Nakon toga moramo stvoriti osjećaj ili atmosferu da se ljudi gledajući promotivni film zamišlja u destinaciji i na kraju dati mu dovoljni dobar motiv da pokrenemo akciju – traženje konkretne informacija o destinaciji.  Naravno kao i svemu danas, tako i kod produkcije promotivnih filmova, sve mora imati svoj cilj i svrhu. Tako svaki video ima neku drugu namjenu i svrhu jer nije isto snimiti video od 15 ili 30 sekundi ili onaj od par minuta. Nakon svega, ako smo uspjeli dobiti povjerenje i želju za dolaskom, tu na scenu dolazi kvalitetna i informativna web stranica sa svim doživljajima, sadržajima, aktivnostima, ponudi  i drugim informacijama o destinaciji, kako bi predstavili svu ponudu destinacije tj. cijelu priču.

Želite kupiti autohtone proizvode ljudi iz ovog promotivnog filma?  /Bokonić vega raja – LAG Istocna Istra from level52 on Vimeo.

Ništa nije slučajno, pa tako i cijeli ovaj proces koja mora biti jako dobro planiran, strukturiran i izveden kako bi bili uspješni. Zato stalno ističem, kako na web strancima naših turističkih destinacija ne smijemo u prvom planu prodavati smještaj, nego doživljaje i priče, jer upravo je to motiv dolaska. Ovo je samo plastični primjer procesa odlučivanja, no kada bi dublje ušli u cijelu priču dolazimo do kompleksnosti cijelog procesa gdje se svaka boja, rečenica, slogan, kadar, riječ, zvuk … važe i pomno planira kako bi na kraju bili uspješni.

U zadnje vrijeme upravo kvalitetnom video produkcijom u segment turizam, privukla mi je pažnju mlada ekipa iz tvrke Level52 koju okupljaju kreativci Bianca Dagosti, Goran Načinović i Sanel Isanović, pa se onda stovrio i povod za razgovorom i pričanjem njihove uspješne priče iz kuta onih koji stvaraju odlične video materijale.

U razgovoru s Goranom Načinoviće i Sanelom Isanovićem iz tvrke Level52 iz Labina pričali smo o stanju na tržištu, u kojem smjeru se razvija i koje elemente mora imati odličan Turistički video. Pa krenimo redom, odmah u glavu. Na pitanje jesi li napokon i naš turizam tj. naše turističke destinacije počele razmišljati van starih i klasičnih okvira te krenule u ozbiljnu video produkciju svojih turističkih spotova, Sanel i Goran ističu kako je stvari polako, ali sigurno pomičnu na bolje.

Počelo se razmišljat izvan okvira jer internet nam servira kvalitetne turističke video uratke i stvorio se osjećaj da se mora pratiti trendove i to je pozitivno u cijeloj priči ističe Sanel Isanović te dodaje ”Kad kažemo ozbiljna produkcija mi se u Levelu 52 uvijek referiramo na filmove koji ostavljaju pozitivan trag negdje u našem mozgu poput filmova Indije, Švicarske i ostalih zemalja, a tu se radi o pozamašnim brojevima, naravno u dolarima Ili eurima. Po tom pitanju ozbiljne video produkcije mislim da smo još koji korak iza. Koliko se kreće u ozbiljnu video produkciju u našem turizmu to sad ovisi samo i isključivo o količini financija koje se izdvajaju. Do sada je to bio Sizifov posao, a u zadnje vrijeme mogu reći da se stvari mjenjaju i da ćemo vjerujem uskoro imati zanimljive uratke jer znanja i ideja ne fali.” ističe Sanel

Sa svojim kolegom slaže se i Goran Načinović koji ističe kako I dalje još uvijek puno zaostajemo za konkurencijom, ali da se stvari idu na bolje iz godine u godinu “Mislim da se lagano odmičemo od starih i klasičnih okvira, ali smo još uvijek dosta iza drugih zemalja. Nekako još uvijek gazimo po klasičnoj prodaji sunca, mora i gastronomije, a Hrvatska je puno više od toga… ali stvari se polako mjenjaju” istanuo Načinović.

U turizmu je važna priča i doživljaj, a video je upravo taj kanal koji mora ispričati tu priču i stvoriti motiv dolaska? Koji su sve izazovi u produkciji turističkih video filmova?

Sanel Isanović: Ideja nam nikad nije falilo u svim segmentima produkcije, a od svega najveći izazov je upravljati vremenom. Kad snimamo na otvorenome treba znat kada će biti sunce, kad je čist zalazak ili izlazak, dali će sljedeći dan nakon kiše biti kristalno čist zrak da možeš imat pogled s Učke dug 50km te koje uzvisine imaju svoju mikro klimu koja se mjenja iz minute u minutu.

Ovaj zadnji izazov nam je na jednom snimanju odnio gotovo 5 radnih dana. Statisti i kompletna produkcija krene na vrhu planine, sve izgleda čisto, stigneš na lokaciju sve namjestiš, sunce sija i onda kolaps. U 10 minuta , magla, zima, puše kao na sjevernom polu, a ti ne možeš vjerovat što se događa. Tako je bilo na početku zato sad izbjegavamo snimanja u periodima kad je zemlja topla još od ljeta, a hladan zrak i velike vremenske promjene temperature, vlage i vjetra čine povoljne uvjete za nekakav horror, a ne turistički film.

Promotivni film za promociju slobodnog penjanja u Istri / Produkcija: Level52

Goran Načinović: Priča i doživljaj su jako bitni. Danas u moru internet contenta, a pogotovo videa, vaš video mora isplivati na površinu. Bitno je da se malo zaviri u ljudske osjećaje i da gledatelje ne ostavite ravnodušnima.  Izazovi su, kao što je i Sanel spomenuo vrijeme, ali i ponekad i količina stvari koje se zahtjevaju da se promoviraju kroz jedan video uradak… mi se nekako uvijek držimo one stare izreke “less Is more” .

Danas je video kralj, a dronovi su dali jedan novi moment cijeloj priči, no često se pretjera s previše kadrova iz zraka a zaboravi na priču, koja je dobitna formula?

Sanel Isanović: Ah, da barem postoji dobitna formula. Nema je. Zbog brzine kojom putujemo danas, gdje ja kao turist mogu u 7 dana biti na 3 kontinenta bitna je dobra analiza tržišta i praćenje trendova u koje moramo implementirati da kažem “ono naše”, našu priču.

Ako su naša priča nekakve vizure koje možemo prikazati najbolje iz zraka onda se ne razmišlja o tome da treba paziti koliko čemo imati kadrova sa dronom nego kako najbolje ispričati priču. U konačnici kad napravimo video i glazbu, rekao bi cilj je da skupa plešu i da video bude svrsi shodan. Danas su nam konkurencija i Japan i Argentina, a ne više samo susjedi poput Italije i Grčke.

Goran Načinović: Dronovi su fun and games..no slažem se, nekad se nagalsak daje na dron kadrove a oni u većini slučajeva sami po sebi ne pričaju nikakvu priču. Generalne formule nema, bitno je ispričati priču koju si zacrtate.

Kako se tehnologija, a tako I trendovi brzo razvijaju koji su najnoviji trednovi u video produkciji Turistički filmova?

Sanel Isanović: Svaki film je priča za sebe. Većina pokušava naglasiti nekakav pustolovan i avanturistički duh. Nekakvu emociju otkrivanja neviđene ljepote i kulture te zemlje. Mnogi ističu humor i dobrotu naroda te lakoću putovanja bez nekih velikih prepreka da stigneš sa točke A na točku B. Kad sve sumiraš najvažnije je doživjeti nešto što nigdje na ovom svijetu nemožeš.

Goran Načinović: Trendovi se mjenjaju iz godine u godinu, jedne godine su IN timelapse-ovi, druge hyperlapse-ovi, trece nešto treće. Nova nam tehnologija omogućuje da budemo kreativniji, tako da se ti trendovi rapino mjenjaju. Ali ono što valjda nikada neće izaći iz trenda su emocije.

Za kraj Goran i Sanel izdvojili su par promotivnih turističkih videa kao pozitivne primjere koji su ostavili odlične impersije na njih osobno. Što kažete: Želite Ii posjetiti Indiju, Švicarsku i Kanadu?

Adventure Canada “James Raffan”

Adventure Canada “James Raffan” from DOT DOT DASH on Vimeo.

The road story India

The road story India from Georgy Tarasov on Vimeo.

Switzerland – Time – Visit Europe

Incredible India!

Vijesti: