Moglu su biti smeđa, ali postali su plava krava našeg turizma

„U svijetu marketinga stvar je jednostavna: morate biti posebni, drugačiji, osobiti. Morate imati ono što drugi nemaju. Morate znati nadahnuti, a to ćete moći samo ukoliko ste i sami...

U svijetu marketinga stvar je jednostavna: morate biti posebni, drugačiji, osobiti. Morate imati ono što drugi nemaju. Morate znati nadahnuti, a to ćete moći samo ukoliko ste i sami nadahnuti. Nešto što je osobito zaslužuje da se o tome govori, da bude zamijećeno. To je nešto izvanredno. Novo. Zanimljivo. To je plava krava. Dosadno je pak nevidljivo. Dosadno je smeđa krava“ napisao je Seth Godin, marketing guru i autor svjetskog bestsellera Plava Krava.

Jedna od plavih krava u našem turizmu svakako se nalazi u Šibensko-kninskoj županiji. Doduše, imali su sve preduvjete da budu samo dosadna smeđa krava, ali
isključivo zbog ljudi koje vode i razvijaju ovu odličnu turističku priču, odabrali su teži, ali pravi put, te svojim primjerom postali su pravi case study ili pozitivan primjer na globalnoj razini kao revitalizirati mrtvi kapital i pretvoriti ga u vrhunski turistički sadržaj.

A mogli su biti klasična institucija na teret proračuna.

Mogli su se držati statusa quo.
Mogli su “čekati” novac. Mogli su i bez EU fondova i čekati Državu da ih se revitalizira tko zna kada, ako i ikada.
Mogli su biti samo “mrtvi” eksponat.
Moglu su pratiti trendove, a ne stvarati ih.
Mogli su samo prodavati sammo pogled, a ne i cijelu priču.
Mogli su prodavati Montana sendviče i kineske plastične suvenire.
Mogli su i bez proširene stvarnosti i novih tehnologija.
Mogli su i bez koncerata, konferencija, promocija…
Mogi su raditi do 16.00 sati i ne raditi vikendom.
Mogli su odraditi, a ne raditi.
Mogli su biti smeđa krava.

Mogli su, ali nisu.

Upravo sve suprotno od navedenog. Šibenske tvrđave su samoodržive, generiraju dodanu vrijednost, koriste namirnice i suvenire od lokalnih proizvođača, imaju svoj klub prijatelja Šibenskih tvrđava koji broji preko 4000 članova, a samo ove godine su organizirali oko 50 razno raznih zabavnih i kulturnih događanja. Postali su i pozornica za razne europske promocije. Misle globalno, a djeluju lokalno, razvijaju kulturnu zajednicu te su mjesto susreta, edukacije, kulture, interakcije, plača i smijeha, jakih emocija i doživljaja… no njihova priča nije stala, dapače, i dalje hrabro i vizionarski rastu i guraju naprijed kao uzdanice kulturnog turizma.

Nakon revitalizacije tvrđava Sv. Mihovila i Barone, na red će doći i preostale dvije tvrđave kao jedinstvena kulturno-povijesna priča i zaokružen turistički proizvod.U prvih deset mjeseci šibenske tvrđave posjetilo je oko 180.000 posjetitelja, te podatak koji je sam po sebi vijest za naslovnice je da su šibenske tvrđave financijski samoodržive.

I zato su šibenske tvrđave tu gdje jesu. Sve zahvaljujući proaktivnosti, rušenju statusa quo, potrebi da daju dodatnu vrijednost i da postanu prava turistička atrakcija. Još jedan dokaz kako se može i kako je sve do ljudi.Ne samo da su šibenske tvrđave postale sastavni dio turističke ponude grada Šibenika, nego su predvodnice razvoja turizma.

A kako je sve izgledalo u ovoj turističkoj sezoni pogledajte u prilogu.

P.S. Mogli su i bez “troška” izrade ovog videa, ali su jako dobro svjesni kako će im upravo ovaj video biti samo još jedan dio slagalice za privlačenje novih sponzora za sljedeću godinu.

Izvor: Foto / Video : JAVNA USTANOVA U KULTURI TVRĐAVA KULTURE ŠIBENIK

Vijesti: