Najnoviji turistički i tehnološki trendovi koji će znatno utjecati na razvoj turizma u budućnosti

Vodeći svjetski sajam turističke industrije 51. ITB Berlin  je iza nas, dojmovi su se slegli te je vrijeme za analizu i implementaciju novih trendova u turizmu. U suradnji s tvrtkom StarDigital,...

Vodeći svjetski sajam turističke industrije 51. ITB Berlin  je iza nas, dojmovi su se slegli te je vrijeme za analizu i implementaciju novih trendova u turizmu.

U suradnji s tvrtkom StarDigital, koja se specijalizirala za pružanje tehnoloških usluga i rješenja na području digitalnog marketinga sa specifičnim fokusom na području digitalne promocije i marketinga u funkciji razvoja turizma i boljeg pozicioniranja destinacija, donosimo Vam zaključke o najnovijim trendovima iz svijeta turizma kao i tehnoloških trendova koji će znatno utjecati na razvoj turizma u budućnosti.

OPĆENITI TURISTIČKI TRENDOVI  – TURIZAM U PORASTU

Na ITB Berlinu predstavljeni su i neki od najnovijih općih trendova u turizmu. Prema ITB Travel Trend Reportu pokazalo se tako da je prvih osam mjeseci 2016. godine konzumacija turističkih usluga rasla unatoč terorističkim napadima koji su obilježili prošlu godinu. Bilježi se tako globalno porast izlaznih turističkih putovanja za 3.9 posto, koje predvode turisti iz Azije (+11 posto), s naglaskom da na snažan rast izlaznih azijskih gostiju značajno utječe Kina (+18 posto) te SAD sa +7 posto.  Što se tiče izlaznih turističkih putovanja iz Europe na globalnoj slici oni također bilježe rast za 2,5 posto, u kojem najviše participiraju gosti iz UK (+6 posto) i Njemačke (+4 posto).

ULAZNI TURIZAM U PORASTU

Globalno ulazna turistička putovanja su rasla za 4 posto prvih 9 mjeseci prema UNWTO globalnom turističkom barometru. Što se tiče Europe, destinacije koje se percipiraju sigurnima ostvarile su značajan rast za razliku od destinacija koje su bile pogođene terorističkim napadima. Azija i Amerika generirale su značajan doprinos ovim brojkama. Tako je u Aziji regija Mekog naglašena kao jedna od globalno najbrže rastućih destinacija. Predviđanja na 2017. godinu također daju pozitivnu sliku, očekuje se rast ulaznog turizma za 4 do 5 posto, pri čemu Azija i SAD ostvarjuju najveći rast, jači od Europe.

POZITIVNI POKAZATELJI ZA BUDUĆNOST. SIGURNOST KAO VAŽNA TEMA

Očekuje se da će turisti iz Kine snažnije putovati u budućnosti, s nešto racionalnijom potrošnjom. Također, World Travel Monitor je pokrio i teme rizika turističke industrije, koji se uglavnom svode na problem terorističkih napada, no prema prikazanim podacima u Monitoru stvarni rizik je znatno manji od zdravstvenih problema ili kriminala. Unatoč tome, mnogo ljudi (45 posto) brine problem sigurnosti, posebno za određene zemlje i destinacije. Dvije trećine ispitanih planira putovati samo na internacionalne destinacije koje se percipira kao sigurne, tako da je tema sigurnosti i osiguranja postala važna a mnogo se govori o metodama i pristupima koje terorizmom pogođene destinacije mogu upotrijebiti kako bi poboljšale svoj turistički imidž kao i o važnosti mira i stabilizacije za općenito razvoj turističke industrije. Što uključuje proaktivan pristup komunikacijama, odašiljanje pozitivnih destinacijskih priča, krizno komuniciranje, investiranje u promociju sigurnosti i sl.

MILENIJCI KAO ZANIMLJIVA CILJANA SKUPINA

Milenijci kojih ima oko 1.8 milijardi na globalnom tržištu danas čine značajan turistički segment, imaju specifične karakteristike, želje i potrebe te preferiraju upoznavanju neke destinacije kroz autentično kulturno iskustvo, često koriste napredna i nova tehnološka rješenja kod svoje konzumacije turističke ponude što treba imati na umu.

DIGITALNI MARKETING TRENDOVI KOJI UTJEĆU NA RAZVOJ TURIZMA U BUDUĆNOSTI

Ukupna turistička prodaja globalno prerasla je 22 bilijuna dolara te bilježi rast u odnosu na prethodne godine. Većina ljudi danas koristi razne online servise i proizvode za kupovinu turističkih usluga, bilo da traže informacije o destinaciji, čitaju preporuke ili pokušavaju rezervirati svoje putovanje.  Britanska turistička agencija objavila je kako je 76 posto UK Internet korisnika rezerviralo svoj odmor digitalnim putem, u SAD-u Emarketer je procijenio da se preko 52 posto američkih turističkih aranžmana ugovori putem online platformi. Ovi pokazatelji upućuju na to da su tehnike digitalnog marketinga iznimno važne za uspjeh turističke industrije kao i njen daljnji razvoj u budućnosti. Tehnologija tako postaje važna sastavnica za razvoj ove industrije. Ovdje iznosimo neke od tehnoloških trendova koji su naglašeni tijekom ITB-a za koje se smatra da će u budućnosti utjecati i transformirati turizam.

VIRTUALNA STVARNOST

Kao tehnika kojom će se moći unaprijed „okusiti i isprobati“ proizvod prije same kupovine, pri čemu takve scenarije ipak treba staviti u neki realan okvir.

BIG DATA

Kako turisti traže sve više relevantnog i pouzdanog sadržaja, tako ponuđači s druge strane investiraju sve više u analitiku velikih podataka te prikupljaju i analiziraju podataka o ponašanju turista, njihovoj strukturi, navikama, principima korištenja raznih kanala, načinima komunikacije kao i konzumacije sadržaja i sl. U istraživanju American Expressa pokazalo se kako bi 85 posto milenijaca dopustilo da im turističke kompanije prate navike potrošnje, ako bi im to zauzvrat osiguralo bolje individualno iskustvo i osobno prilagođenu ponudu sadržaja. Također je važno reći da 43 posto turističkih kompanija navodi kvalitetnije ciljanu i individualiziran ponudu kao glavni prioritet njihove digitalne strategije.

MARKETING KROZ VIŠE KANALA POSTAJE NORMA ZA TURISTIČKI SEKTOR

Globalno online turistički sektor raste godišnjom stopom od 3.8 posto te se očekuje da će kroz idućih 10 godina nastaviti još dinamičnije rasti te dosegnuti 11.4 bilijuna dolara, a veličina tog tržišta mogla bi prerasti trenutnu veličinu ukupnog UK gospodarstva. Online rezervacije rastu te su dosegle preko 40 posto ukupne turističke prodaje. Osim toga na turističku scenu dolaze nove, mlađe generacije kojima je tehnologija sastavni dio života te koriste raznovrsne tehnološke alata u vrlo širokom spektru. U tom smislu i turistička industrija mora pratiti trendove na tržištu pa je za očekivat da će se njena promocija i marketing  ponude sve više orijentirati na raznovrsne digitalne kanale.

Foto: ww.everplans.com

REZERVACIJE PUTEM MOBILNIH UREĐAJA U PORASTU

Pokazalo se da se čak 27 posto turističkih destinacija globalno rezervira putem mobilnih uređaja, u SAD-u čak 29 posto. Taj je trend u porastu, a uključuje pametne telefone i tablet računala. Pri čemu se pokazalo da su rezervacija putem mobilnih uređaja vrlo podložne sezonskim promjenama. Rast bookinga putem mobilnih uređaja posebno je naglašen kod last miute rezervacija.

MOBILNE APLIKACIJE VAŽAN FAKTOR

Prema navedenim podacima u više istraživanja, čak 31 posto Amerikanaca koristi barem jednu mobilnu aplikaciju za planiranje svojih turističkih putovanja, a 52 poto je sklono koristiti mobilnu aplikaciju za kupovinu dodatnih usluga dok je na putu. Mobilne aplikacije su tako generirale 57 posto ukupnih rezervacija ostvarenih putem mobilnih uređaja te nastavljaju rasti. Također, sve više turističkih tvrtki investira tzv. in-app oglašavanje i praćenje rezultata oglašavanja putem mobilnih aplikacija.

PAMETNI TELEFONI MIJENJAJU PRAVILA IGRE

Pametni telefoni u odnosu na tablet računala dominiraju kod bookinga smještaja putem mobilnih uređaja, drže udio od čak 81 posto. Telefonima se također rezervira više od 53 posto avionskih letova. Za turističke aranžmane, ipak tablet računala drže veći udio od 60 posto. Dok su se turističkim agencije pametni telefoni pokazali kao dobar generator hotelskih rezervacija, čak 32 posto se ostvari putem pametnih telefona.

PRAĆENJE POTROŠAČA KROZ RAZLIČITE PLATFORME I UREĐAJE

U turizmu postaje sve važnije pratiti ponašanje potrošača i kupaca kroz različite tehnološke platforme i uređaje. Bez praćenja nije moguće iščitati putanju do donošenja odluke o kupnji. Organizacije koje mogu što kvalitetnije doći do podataka i cjelovito sagledati svoje korisnike i kupce, moći će puno preciznije formirati programirane ponude i preporuke te kvalitetnije opslužiti svoje klijente, a samim time povećati ROI.

Više informacija o spomenutim trendovima možete pronaći u izvještajima: ITB Travel Trend Report, Mobile Flash Trend Report, SmartInsights Travel Marketing Trends

Vijesti: