Napokon Ministarstvo turizma ima otvoren dijalog prema obiteljskom smještaju

Danas je u Ministarstvu turizma održan sastanak ministar turizma Gari Cappelli s direktoricom Sektora za turizam Hrvatske gospodarske komore Lejlom Krešić-Jurić, predsjednikom Zajednice obiteljskog smještaja i turizma pri HGK Nedom...

Danas je u Ministarstvu turizma održan sastanak ministar turizma Gari Cappelli s direktoricom Sektora za turizam Hrvatske gospodarske komore Lejlom Krešić-Jurić, predsjednikom Zajednice obiteljskog smještaja i turizma pri HGK Nedom Pinezićem te Anamarijom Cicarelli, vlasnicom splitskog savjetovališta za obiteljski smještaj “Interligo“ na temu budućnosti razvoja obiteljskog smještaja.

Obiteljski smještaj koji raste iz godine u godine, trenutno raspolaže s preko 80.000 registrianih domaćinstava i s 500.000 postelja čini 50 % ukupnog smještajnog kapaciteta. Samim time zaslužuje posebnu pažnju htjeli to neki priznati ili ne. Naravno trebajau nam i novi hoteli, no važan je i obiteljski smještaj koji je upravo jedan od naših konkurenstkih prednsoti spram konkurencije.

Ministar Cappelli na sastanku je naglasio kako redovnim sastancima s predstavnicima obiteljskog smještaja (domaćina) želi otvoriti brojne teme kako bi i sa strane Ministarstva turizma dobili najveću moguću podršku i partnera za razvoj. Posebne naglaske ministar Cappelli stavio je na važnost edukacije i pojednostavljenje poslovanja, na čemu će ministarstvo raditi u budućem razdoblju. Također, istaknuo je kako će i sam rado sudjelovati u prezentaciji organiziranosti hrvatskog obiteljskog smještaja na poziv krovnog europskog udruženja EHHA (European Holiday Home Association) tijekom turističkog sajma ITB u Berlinu u ožujku ove godine, s obzirom da je Hrvatska pozvana da se predstavi kao primjer dobre prakse.

Nedo Pinezić naglasio je kako Zajednica obiteljskog smještaja radi sukladno Nacionalnom programu unaprjeđenja obiteljskog smještaja, donesenom na temelju Strategije razvoja turizma do 2020. godine. Rado je prihvatio partnerstvo s Ministarstvom turizma pri čemu će se zajedno pripremiti temeljni četverogodišnji ciljeve i akcijski plan te se dogovoriti oko daljnjeg rada na unaprjeđenju kvalitete i smještaja i usluge u domaćinstvima.

izvornohr

IZVORNO HRVATSKO DOMAĆINSTVO 

Krovni, nacionalni program poticaja obiteljskg smještaja trebao bi biti povezan uz nacionalnu prepoznatljivost kvalitete kao “Izvorno hrvatskog domaćinstva”. Što to znači ? Svako domaćinstvo bi trebalo ulagati u elemente regionalne prepoznatljivosti sukladno graditeljskoj tradiciji određene regije, ali i kroz opremanje interijera kao i uređenje okoliša. Tako uvedeni tradicijski elementi dali bi notu “HR” prepoznatljivosti, ali i regionalne specifičnosti. Kroz taj program bi se i obnovili kapaciteti , ali uvele i nove tehnologije, a sve što se uvodi trebalo bi najmanje 50% biti proizvedeno u Hrvatskoj, uključujući i digitalnu tehnologiju. Također sami domaćini bi se trebali osobno predstavljati na obaveznoj web stranici domaćinstva.” Sve to zajedno pridonijelo bi boljoj prepoznatljivosti brenda hrvatskog obiteljskog smještaja. Ovaj bi program trebao biti poduprijet povoljnim kreditnim sredstvima kojima kamata ne bi smjela prelaziti 2% odnosno 1% za turistički nerazvijena područja i područja od posebne državne skrbi. Izvor kreditnih sredstava mogle bi biti poslovne banke i / ili HBOR a izvor sufinancranja, kako je već navedeno, iz nekoliko Ministarstava koja imaju zadaću razvoja mikropoduzetništva, demografske obnove, razvoja ruralnih krajeva, razvoja kvalitete turističke ponude.” ističe Nedo Pinezić, predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja pri HGK te dodaje kako hrvatski obiteljski smještaj to zaslužuje jer pored ogromnog doprinosa rezultatima turističkog prometa biježi i jako dobre recenzije gostiju.

Na sastanku su razgovarali i oko mogućnosti unaprjeđenja rada inspekcija, kao i daljnjoj suradnji koja će se temeljiti na tri stupa: kreditiranju mikropoduzetnika od strane Hrvatske banke za obnovu i razvitak, snažnijem uključivanjem Hrvatske gospodarske komore kroz projekt „izvorno hrvatsko domaćinstvo“ te promocijom od strane Hrvatske turističke zajednice.

Iz MINT-a ističu kako je cilj do 2020. godine je da obiteljski smještaj bude međunarodno prepoznatljiv i poželjan turistički proizvod, maksimalno usuglašen s načelima ‘zelenog’ turizma te namijenjen ponajviše ciljanim ‘lifestyle’ tržišnim nišama tijekom većeg dijela godine. Uz maksimalnu posvećenost kulturi kvalitete i ispunjavanju želja i potreba  gostiju, obiteljski smještaj treba postati sinonim za gostoljubivost, domaćinski ugođaj i autentičnost turističkog doživljaja.

Vijesti: