Sustav javnih bicikala kao dodana vrijednost destinacije

INTERVJU: KREŠIMIR DVORSKI, NEXTBIKE HRVATSKA

Jedan od europskih trendova koji se rapidno širi po europskim gradovima korištenje sustava javnih bicikala, a sve pod motom zdrav život i podizanje ekološke svijesti građana. Ekološki javni prijevoz sve više postaje realnost, a ne samo nadolazeći trend te građani sve više razmišljaju zeleno, a samim time i biraju turističke destinacije za svoj odmor koje su ekološki osviještene.

Riječ je o sustavu koji se zasniva na ekonomski i ekološki održivom sustavu mobilnosti koji pomaže u smanjenju prometnih gužvi, rješavanju problema parkiranja, pridonosi zaštiti okoliša, obogaćuje turističku ponudu, pozicionira destinaciju kao poželjnu cikloturističku destinaciju, a utječe i na produljene sezone. Sustav javnih bicikala polako, ali sigurno osvaja i Hrvatsku. Tvrtka Sustav javnih bicikala d.o.o. ( NextBike Hrvatska ) s radom je započela 2013. godine, a do kraja lipnja 2016. godine poslovat će u 13 hrvatskih gradova s tendencijom daljnjeg širenja u Hrvatskoj i regiji. Ono što je meni najzanimljivije kao i motiv za ovu priču je što sustav javnih bicikala u destinaciji osigurava korist za goste te obogaćuje dodatnu ponudu u destinaciji. Upravo na tu temu razgovarao sam s idejnim začetnikom NextBike Hrvatske Krešimirom Dvorskim.

Ideja oko NextBike sustava javnih bicikala nastala je kao posljedica problema koji muče građane svih gradova Hrvatske ističe Dvorski te dodaje „Gužve u tramvajima, duga čekanja na stanicama, visoka cijena goriva i javnog prijevoza, parkiranje, onečišćenje zraka te pojava viška kilograma zbog manjka vremena za brigu o zdravlju. Također, sustav javnih bicikala u destinaciji osigurava korist za goste te obogaćuje dodatnu ponudu u destinaciji, pozicionira destinaciju kao poželjnu cikloturističku destinaciju, a to su prepoznali i gradovi na Jadranskoj obali kao i razni drugi privatni iznajmljivači koji nude sustav javnih bicikala kao njihovu dodatnu ponudu“ istaknuo je Dvorski

Tvrtka NextBike Hrvatska licencirani je partner i ekskluzivni zastupnik njemačke tvrtke Nextbike GmbH iz Leipziga koja je prisutna u više od 100 gradova u 18 država na 4 kontinenta što čini najveći sustav javnih bicikala u Svijetu. Ove godine NextBike doživio je svoju ekspanziju te se širi iz godine u godinu, u koliko gradova ste trenutno prisutni? Prošle godine krenuli smo s dva grada i završili godinu s šest gradova koji koriste sustav javnih bicikala. Ove godine doživljavamo pravi „boom“ i do kraja lipnja postavljamo sustav javnih bicikala u još šest gradova, kao i u Sarajevu. To je sve rezultat prošlogodišnjih natječaja te napornog trud i rada kada smo prošli doslovno cijelu Hrvatsku i predstavljali koristi NextBike sustava javnog bicikala za građane kao i za turiste. NextBike sustav javnih bicikala trenutno je prisutan u šest gradova ( Zagreb, Sl.Brod, Makarska, Šibenik, Gospić, Karlovac ) a do kraja lipnja 2016.godine biti ćemo u još šest grada (Zadar, Lastovo, Brinje, Ivanić grad, Vukovar, Jastrebarsko ) u Hrvatskoj kao i u Sarajevu.

next

Trenutno u Hrvatskoj registrirano je preko 8.500 tisuća korisnika te kada uz široku granu gradova koji koriste sustav javnih bicikala dodamo više od 100 gradova u 18 država na 4 kontinenta svakako možemo pričati o širokoj mreži. Zanimljivo kako je do sada u Hrvatskoj smanjena emisija CO2 za čak 80 tona, a ostvareno je ukupno 130.000 najmova. Sustavom javnih bicikala direktnu korist imaju i iznajmljivači u obiteljskom smještaju „Odlično surađujemo s pružateljima usluga smještaja, iznajmljivačima, hostelima, kampovima i turističkim zajednicama. U Zagrebu imamo suradnju s oko 20 hostela i raznih iznajmljivačima kojima nudimo najam bicikala za 45,00 kuna po danu. Iznajmljivači imaju dodanu uslugu bez ikakvog troška te ostvaruje dodatni prihod, dok turisti imaju dodanu vrijednost“ ističe Dvorski

Kada pričamo o dodatnoj usluzi za domaćine u obiteljskom smještaju, svakako kako kupnja vlastitih bicikala iziskuje dodatni trošak koji nije zanemariv, a pitanje je i vremena povrata investicije. Sustav javnih bicikala upravo nudi domaćinima dodanu uslugu za svoje goste bez ikakve investicije, a spoznaja kako u destinaciji postoji ovakav sustav može samo podići kvalitetu cijele priče. “Investicija kupnja bicikla nije mala, dok s druge strane što će ti bicikli kada u destinaciji imaš sustav javnih bicikala. Turistima je važno da postoji usluga najama bicikla, dok su iznajmljivači bez brige, nemaju trošak i još ostvaruju dodatni prihod. Kada iznajmljivač ima sustav javnih bicikala na dispoziciji, ne mora ulagati u vlastito skladište, servis, održavanje… kada mi to radimo za njih. Uz nula kuna investicije iznajmljivačima dobivaju i 20 posto zarade uz svaku prodanu članarinu. Svakako kako zarada nije primarni interes nego isključivo dodana vrijednost na uslugu smještaja. Dakle bez ikakve investicije, iznajmljivači imaju dodanu uslugu. Također, pitanje je isplativosti kupnja svojih bicikala, hoće li iznajmljivači koji kupe svoje bicikle imati stvarnu korist ili će mu ostati kao trošak.”

next5

Kakve su reakcije turista i postoji li potencijal integracije sustava javnih bicikala kroz cikloturizam? “Turistima sustav javnih bicikala omogućuje dodanu vrijednost kao i lakše kretanje po destinaciji. Također, cijeli proces je jednostavan i transparentan, a turistima je zanimljivo i to što unajmljeni bicikl mogu ostaviti na bilo kojoj stanici, a ne nužno na početnoj što im daje određenu slobodu kretanja. Cikloturizma nije zanemariv i sve više gradova ulaže upravo u taj vid turizma kao dopunu cijelog doživljaja destinacije jer danas turizam više nije samo sunce i more” zaključio je Dvorski

Zanimljivo je kako je sustav javnih bicikala, zbog široke europske mreže, poznat turistima što svakako olakšava cijelu priču. Sustav javnih bicikala kompatibilan s više o sto gradova u svijetu što znači ako ga koristi gost iz Njemačke, Poljske ili Mađarske može ga koristiti bez registracije jer je već u sustavu i poznat im je cijeli koncept jer ga koriste u svojem gradu. Iskreno, po mojem mišljenju, sustav javnih bicikala trebao bi imati svaki moderni i urbani grad, a pogotovo oni gradovi kojima je primarni fokus upravo na turizmu. Sustava javnih bicikala svakoj destinaciji donosi dodanu vrijednost koju turisti žele i traže. U zdravoj konkurenciji i borbi za svakog gosta, sustav javnih bicikala svakako je jedan plus na listi kod odabira nove destinacije za odmor.

 

Vijesti: