Nikola Benvenuti, Vinistra: Istarski vinari odavno su prepoznali snagu brenda, važnost zajedništva i udruživanja za pozicioniranje na vinskoj karti svijeta

Više od 130 izlagača, vrhunska vina u kojima će uživati najzahtjevniji vinoljupci, odlična hrana, sjajan zabavni program i gostovanje istinskih zvijezda vinskog svijeta, sve je to Vinistra, najdugovječnijoj i...

Više od 130 izlagača, vrhunska vina u kojima će uživati najzahtjevniji vinoljupci, odlična hrana, sjajan zabavni program i gostovanje istinskih zvijezda vinskog svijeta, sve je to Vinistra, najdugovječnijoj i po mnogima najatraktivniji sajam vina i vinske opreme u Hrvatskoj.

Upravo je Vinistra pravi primjer kako se razvija poljoprivreda i proizvodnja, a u ovom slučaju vinogradarstvo. Jedino sinergijom kroz udruživanje u klaster, udrugu, LAg ili kako god ga nazvali, ime i oblik nije važno, jedino je važna sinergija i udruživanje snaga. Članovi udruge Vinistra registrirani su proizvođači grožđa i vina s područja Istarske županije. Udruga danas broji stotinjak članova među kojima su neki vinari višestruko nagrađivani, ali i vinari koji su tek započeli proizvodnju vina. Također, Udruga pomaže nastupe svojih članova na domaćim i inozemnim smotrama vina i sajmovima, organizira edukacije te pomaže u promociji proizvoda svojih članova.

Nikola Benvenuti, Vinistra:  S ponosom mogu reći da smo postali jedna od najpoznatijih europskih vinskih regija

U proteklih 25 godina Vinistra je prerasla u  respektabilni vinski događaj u regiji, kojeg posjećuju ljubitelji vina, vinski profesionalci, poznavatelji tržišta, ali i najcjenjeniji svjetski kritičari, ističe Nikola Benvenuti, predsjednik Vinistre, te dodaje kako ove godine na Vinistru dolazi legendarni britanski kritičar Steven Spurrier, koji je ostao zapamćen kao inicijator Paris tastinga 1976., prijelomnog događaja u modernoj vinskoj povijesti kada su prvi puta posve neočekivano američka vina pobijedila francuska.

Nakon toga na vinskoj sceni ništa više nije bilo isto. Njegov posjet kao i posjet Oza Clarka prošle godine potvrda su da su istarska vina vrlo cijenjena u svijetu“ ističe Benvenuti te dodaje kako je Istra prepoznatljiva vinska regija, a vino jedan od najsnažnijih istarskih brendova. „Kako bismo  još jače osnažili naš brend i zadržali status vinske regije lidera, bilo je potrebno izraditi Strategiju razvoja vinarstva do 2030. Ovu važnu smjernicu istarskog vinarstva, koja prati svjetske trendove, širi izvozna tržišta i jača  konkurentnost, uskoro ćemo predstaviti javnosti“, istaknuo je Benvenuti.

Na pitanje što ga motivira da je Vinistra iz godine u godinu sve bolja i atraktivnija ne samo ljubiteljima vina i profesionalcima vezanim uz vinsko tržište, nego i turistima koji posjećuju Istru i Poreč, Benvenuti ističe odmah i bez daha: Jednostavno – vino. „Svih ovih godina održavanja manifestacije istarsko vino uvijek je bilo i ostalo u fokusu. Uspjeli smo od njega kreirati prepoznatljiv istarski brend, koji odražava našu tradiciju, kulturu i životni stil. S ponosom mogu reći da smo postali jedna od najpoznatijih europskih vinskih regija, a za to je trebalo puno rada, truda, ljubavi, strasti, ali i  znanja i iskustva. A upravo su znanje i iskustvo presudni u stvaranju velikih vina i održavanju zavidne razine kvalitete i u iznimno zahtjevnim vinogradarskim godinama kakva je bila 2017. „ govori Benvenuti.

Vino je postalo jedan od najjačih istarskih brendova i to svakako nije slučajno. Sve je to upisano u strategiji razvija turizma Istarske županije kao i Vinistre. Godinama, korak po korak gradila se vinska priča, a danas napokon uberu plodove mukotrpnog rada te su im otvorena vrata kvalitetnom i održivom razvoju. Svi zajedno, a ne jedan, jer zajedno su jači. Logično, zar ne?

Upravo je udruga Vinistra kroz jedan jak brend i sinergiju uspjela se pozicionirati kao najbolje vinske regije i cijenjene u Svijetu. „Istarski vinari odavno su prepoznali snagu brenda i važnost zajedništva i udruživanja za pozicioniranje na vinskoj karti svijeta. Zajednički nastup na tržištu omogućuje puno veću vidljivost, pristup EU fondovima, osnažuje brend i iznimno je važan za njegovu promociju. Proteklo desetljeće napravili smo iznimno velike iskorake, uložili smo u vinograde, podrume, nasade, tehnologiju, naša vina nagrađivana su i cijenjena u svijetu. Kako bismo  još jače osnažili naš brend i zadržali status vinske regije lidera, bilo je potrebno izraditi Strategiju razvoja vinarstva do 2030. Ovu važnu smjernicu razvoja istarskog vinarstva, koja prati svjetske trendove, širi izvozna tržišta i jača  konkurentnost, uskoro ćemo predstaviti javnosti. „ govori Benvenuti

Upravo svu svoju raskoš i moć brneda Vinistre te istarskog vina možete vidjeti i doživjeti na međunarodnoj izložbi vina i vinske opreme Vinistra, koja se održava u Poreču od 11-13.05.2018. Ovogodišnja Vinistra rekordna je po broju izlagača, ali i po broju uzoraka na ocjenjivanju, a Benvenuti je s iznimnim zadovoljstvom najavio dolazak legendarnog britanskog kritičara i vinara Stevena Spurriera, velikog prijatelja Istre i istarskih vinara, čovjeka najzaslužnijeg za demokratizaciju svjetskih vinskih regija.

Iznimno mi je drago što se ove godine uoči jubilarne Vinistre, na 10. međunarodno natjecanje Svijeta malvazija, prijavilo rekordnih 270 uzoraka malvazija iz sedam zemalja. I to iz Hrvatske 207 uzoraka, Italije 37, Slovenije 11, Španjolske devet, Grčke četiri te po jedan uzorak iz Portugala i Crne Gore. Na natjecanje je pristiglo i 312 uzoraka ostalih vina te 28 uzoraka jakih alkoholnih pića te 17 uzoraka ulja. Ukupno 627 uzoraka. Konstantno povećanje broja uzoraka autohtonih sorti koji stižu na ocjenjivanje Svijet malvazije, sve viša razina kvalitete tih uzoraka i svake godine nova vinarska zvijezda nagrađena od stručnog žirija potvrda je da radimo dobar posao te da Istra ravnopravno može stati uz najpoznatije svjetske vinske regije“ zaključuje Benvenuti.

Vinistra je i najvećem kritičaru pokazala kako je udruživanje i sinergija kroz klastere / udrugu jedini pravi put strateškog i održivog razvoja. To treba biti glavna baza Strategije razvoja našeg turizma – razvoj kvalitetnih autohtonih sadržaja, razvoj i poticanje mikro i malog poduzetništva te održivi razvoj. Dok mi strateškim investicijama za razvoj našeg turizma proglašavamo gradnju velikih hotela i resorta, gubimo samu esenciju turizma, a to su ljudi i naša kultura i način života. Investicije u hotele će same doći ako imao kvalitetan, stabilan i financijski isplativ turistički proizvod. Kapital ide tamo gdje je poželjan i gdje se može oploditi.

Također, ovo je pravi primjer kako povezati plavu i zelenu Hrvatsku tj. spojiti proizvodnju i potrošnju kroz spajanje tisuće malih OPG-a i klastere s potrošnjom u turističkom sektoru. No pojedinci ne mogu sami, zato je potrebna vizija i jasna strategija, kao što je Istarska županija napravila davno prije. I upravo zato je danas Istra tu gdje je, daleko najbolja naša turistička regija. Gdje je u cijeloj ovoj priči Ministarstvo turizma?

To je turizam, a ne kroz turističku potrošnju opet poticati uvoz.

Povezana vijest koje preporučujem da svakako pročitate: 

ISTARSKI VINARI NAJAVILI IZRADU STRATEGIJE RAZVOJA VINARSTVA I VINOGRADARSTVA DO 2030. GODINE

SPOJ „PLAVE“ I „ZELENE“ HRVATSKE – ZVUČI LI VAM POZNATO?

SAŠA ŠPIRANEC: VINARI SE MORAJU ORGANIZIRATI U ČETIRI VELIKE UDRUGE: SLAVONIJU, DALMACIJU, ISTRU I KVARNER TE BREGOVITU HRVATSKU

LAGUNA POREČ I VINISTRA POTPISALI UGOVOR O POSLOVNOJ SURADNJI DO 2019. GODINE

SAZNAJTE ZAŠTO JE ISTRIA WINE&WALK JEDNA OD NAJBOLJIH TURISTIČKIH PRIČA U HRVATSKOJ

Vijesti: