Ninska Šokolijada kao odlična autentična turistička priča

Nadaleko poznata i najveća manifestacija Grada Nina je pred nama – odlična, jedinstvena i ono najvažnije autentična turistička priča – Šokolijada. Šokol je jedinstven i autentičan ninski specijalitet za...

Nadaleko poznata i najveća manifestacija Grada Nina je pred nama – odlična, jedinstvena i ono najvažnije autentična turistička priča – Šokolijada.

Šokol je jedinstven i autentičan ninski specijalitet za čiju su pripremu vrlo važni kvalitetno svinjsko meso, ninska sol, začini, ali i ovdašnja biljem „aromatizirana“ ninska bura – suhomesnati je proizvod prepoznatljivog okusa. Svinjska se vratina najprije stavlja na nekoliko dana u morsku sol, zatim se uranja u kuhano crno vino te se začini raznim mirodijama. Ostalo se prepušta djelovanju dima i bure, ali i recepturi čiju tajnost jamči to što se prenosi usmenom predajom, bez pisanih tragova. Stoga je pobjeda na Ninskoj šokolijadi stvar prestiža, a samo natjecanje za turiste je vrlo zanimljivo i itekako ukusno, te ono najvažnije priča jedinstvenu i našu autentičnu priču.

Šokol možete probati samo u Ninu, a odlično je što cijeli Nin poštuje svoju tradiciju i identitet, te Šokol možete probati skoro u svakom ninskom ugostiteljskom objektu. Stalo ističem kako moramo poštivati sami sebe, kako bi nas poštivali i drugi, a upravo poštovanje možete vidjeti i doživjeti kada se služi Šokol kod ninskih ugostitelja. Imao sam čast i osobno probati Šokol u Ninu, odličan gurmanski autohtoni specijalitet kojeg je nemoguće opisati jer je jedinstven. Jednostavno ninski Šokol.

Upravo ovakve autentične priče moraju biti naš glavni turistički proizvod. Dakle, kao prvo, moramo poštovati našu povijest, identitet, kulturu, gastronomiju itd… Drugo, moramo biti i prodavati ono što jesmo – Hrvati, jer upravo to turisti žele upoznati, degustirati i doživjeti. Smisao turizma je da upoznajemo nove kulture i načine življenja, a naš najveći adut je upravo naša nevjerojatna raznolikost. Imamo toliko autohtonih, vjerodostojnih i autentičnih priča koje samo moramo ispričati turistima. Mi smo puni nevjerojatnih priča i doživljaja, samo ih moramo lijepo upakirati i kroz pričanje priča ( storyteeling ) prodati turistima. Turizam se sastoji od emocija, doživljaja i priča. Pričajmo priče, naše autentične priče.

Ispričajte svojim gostima priču o Ninu kao i Šokolijadi, a osobno savjetujem domaćinima u obiteljskom smještaju s područja Zadarske županije, da ju posjetite sa svojim gostima. Gdje god da se nalazite u Zadarskoj županiji, Nin vam je blizu, a zamislite samo doživljaj gosta kojeg pozovete i dovedete u Nin na Šokolijadu. E to je pravo iskustvo i to znači biti dobar domaćin.

Moramo biti svjesni i mora nam biti stalo do gosta tj. njegovog ukupnog doživljaja destinacije. Motiv dolaska nije smještaj niti hotel, nego upravo kvalitetan, raznolik i autentična doživljaj turističke destinacije. Zato gostima moraju ponuditi naše autentične sadržaje, jer na kraju krajeva, jedin je važno je li gost nakon sedam dana ljetovanja zadovoljan turističkom destinacijom. Ako je, vratit će se opet, vratit će se u vaš smještaj. Ispričajte i podijelite ovu odličnu autentičnu priču, kako na društvenim mrežama, tako i prema vašim gostima. A najbolje je da je i sami doživite, kako sa svojim gostima, tako i vi sami.

Inače, Nin je tako mali, a tako veliki, važan i značajan za našu kulturu, turizam, identitet… te definitivno turistička destinacija koja ima najviše jedinstvenih, nevjerojatnih, raznolikih i autentičnih turističkih priča u Hrvatskoj.

Poštujmo sami sebe i našu tradiciju, kulturu, identitet – poštujete i posjetite Šokolijadu. Ovogodišnja jubilarna 15. Šokolijada održat će se 15. i 16. srpnja sa zabavno – glazbenim programom i sajamskim priredbama.

 

Vijesti: