Održan simpozij o održivom razvoju i edukaciji u turizmu

Izvor: HGK Foto: TZ Zadra

Hrvatska u zadnjih nekoliko godina bilježi ogroman rast u turizmu. Uz puno pozitivnih aspekata, takav razvoj donosi i neke negativne stvari, poput prevelike ovisnosti našeg gospodarstva o tom sektoru. Iako moramo iskoristiti ono pozitivno, priliku da kroz turizam promoviramo domaću proizvodnju, moramo voditi računa o održivosti i očuvanju naše kulturne baštine u našim destinacijama“, istaknuo je potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore za međunarodne poslove i EU Ivan Barbarić na ASEM-ovom simpoziju o promociji turizma u Zagrebu. 

Turizam je postao jedan od naših najjačih prodajnih kanala, ne samo unutar naših granica, već i izvozno jer brojni gosti traže naše proizvode koje su imali priliku kušati za svog boravka tu“, kazao je Barbarić, dodajući kako je jedan od ključnih problema turističke industrije nedostatak radne snage koji HGK dugoročno nastoji riješiti uvođenjem dualnog strukovnog obrazovanja. Naglasio je kako Hrvatska i Japan imaju dosta sličnosti po pitanju razvoja turizma i da možemo jedni od drugih puno naučiti. 

Keiji Takiguchi / Foto: HGK

Veleposlanik Japana u Hrvatskoj, Keiji Takiguchi, izjavio je da je Hrvatska je jedna od zemalja s najvišim turističkim potencijalom na svijetu. Kako ove godine slavimo 25 godina diplomatskih odnosa, odlučili smo održati ovaj simpozij u Zagrebu s ciljem dodatne promocije hrvatskog turizma. Ministar Capelli pozdravio je tu ideju i odlučili smo fokus staviti na obrazovanje radne snage za turizam. Druga važna stavka je održivost turizma, njoj treba pristupiti sustavno, vodeći računa ne samo o ekonomiji, već i okolišu te kulturi“, rekao je Takiguchi, zahvalivši se hrvatskim institucijama na suradnji. 

Ministar turizma Gari Capelli poručio je kako broj japanskih turista u Hrvatskoj raste po viskom stopama i pohvalio se općenito dobrim pokazateljima u ovoj turističkoj sezoni.„Planovi za 2019. su nam još ambiciozniji, a to znači da ćemo morati pažljivo planirati kako bi zaštitili naše destinacije. Moramo ojačati kontinentalnu turističku ponudu i općenito našu uslugu dignuti na viši i cjelovitiji nivo. Naši gosti iz Japana odlična su klijentela upravo za takvu ponudu i to dobro prepoznaju. Dani tune i sushija odličan su primjer kulturalne, gospodarske suradnje između Hrvatske i Japana“, naglasio je Capelli. 

ASEM (Asia-Europe Meeting) se sastoji od 51 zemlje i dvije organizacije (tajništvo ASEAN-a i EU). Cilj organizacije je stvaranje prilika za dijalog i suradnju između Azije i Europe u politici, gospodarstvu, kulturi i društvu. Na 10. ASEM simpoziju održanome 2014. godine turizam je prepoznat kao pokretač gospodarskoga rasta i kao glavni oblik ostvarivanja neposrednih kontakata među ljudima, stoga je Japan odlučio organizirati simpozije na tu temu. Simpozij se organizira i povodom 25. godišnjice diplomatskih odnosa Japana i Hrvatske.

Vijesti: