Otvoren vodeći sajam turističke industrije ITB BERLIN

U Berlinu je svečano otvoren vodeći svjetski sajam turističke industrije 51. ITB Berlin , a na najvećoj svjetskoj turističkoj burzi očekuje se preko 200 tisuća posjetitelja. Najvažnija poslovna burza i platforma...

U Berlinu je svečano otvoren vodeći svjetski sajam turističke industrije 51. ITB Berlin , a na najvećoj svjetskoj turističkoj burzi očekuje se preko 200 tisuća posjetitelja.

Najvažnija poslovna burza i platforma na kojoj se susreću svjetska ponuda i potražnja okuplja preko 200.000 posjetitelja, a od toga preko 140.000 čine poslovni posjetitelji. Na 160.000 kvadratnih metara nalazi se preko 10.000 izlagača iz 187 zemalja i pet kontinenata, a na ITB-u se dogovori poslova u vrijednosti od preko 7 milijardi eura. Prva tri dana sajma namijenjena su isključivo profesionalcima, dok su posljednja dva dana otvorena za široku publiku.

Koliko je važno tržište Njemačke govori podatak kako je tržište Njemačke najvažnijih emitivnih tržišta za turizam Hrvatske jer su turisti iz Njemačke najbrojniji gosti u našoj zemlji. Prošle godine iz Njemačke je ostvareno 2,3 milijuna dolazaka (+7,2 posto) i 17 milijuna noćenja (+8,3 posto), što u ukupno ostvarenim noćenjima predstavlja udio od 23 posto. Od ukupnog broja njemačkih turista u 2016., 35 posto ih je putovalo organizirano, a 65 posto individualno. Istra je vodeća regija prema turističkom prometu s njemačkog tržišta slijedi Kvarner, Split i Zadar. Najčešće korištena vrsta smještaja njemačkih gostiju su objekti u domaćinstvu (33 posto), zatim slijede kampovi (30 posto) te hoteli (28 posto). Također, ove godine prema podacima velikih njemačkih turooperatora Hrvatska bilježi 30-35 posto veći buking s Njemačkog tržišta.

Gosti iz Njemačke vole Hrvatsku jer prepoznaju prijateljstvo i sigurnost, a to sve ukazuje kako trebamo nastaviti održavati kvalitetnu gospodarsku suradnju. Kroz razmjenu iskustava dobre prakse, kroz organizaciju različitih foruma želimo se nastaviti još bolje povezivati“, istaknuo je ministar Cappelli

Osim turističke burze, na ITB Berlinu održavaju se razno razne konferencije, stručni paneli te se predstavljaju novih turistički trendovi. Tako je veliko priznanje i čast dobila i Zajednica obiteljskog turizma pri HGK koja je, po učlanjenju u EHHA-u (European Holiday Home Association) početkom ove godine, dobila poziv da na ITB burzi u Berlinu predstavi model zakonske regulative i organizacije obiteljskog smještaja, kao primjer najbolje prakse u Europi. Tema konferencije biti će utjecaj modela sharing economy na turistička kretanja u sektoru turizma u domaćinstvu, a održati će se održati u četvrtak 9.3. u dvorani Hongkong , poslovno – konferencijske zgrade Grosser Stern (između hala 10, 11 i 12). sa početkom u 14,30 sati.

FUR: Kao i svake godine konkurencija među destinacijama i borba za njemačke turiste biti će jaka

Kako prenosi predstavništvo HTZ-a u Njemačkoj prema rezultatima ankete i analize koju je na njemačkom tržištu proveo njemački istraživački institut za odmore i putovanja (FUR), četiri od pet Nijemaca u mislima je već na praznicima i odmorima, 23 posto želi putovati više nego lani, a gotovo 30 posto više potrošiti na putovanja. Naime, upravo je „Reiseanaliyse“ (RA) koju provodi taj Institut jedan od najboljih pokazatelja raspoloženja Nijemaca za putovanja, u čemu su uz Kineze, Amerikance i Francuze među ‘najjačim’ nacijama u svijetu, te stoga poželjni turisti u svakoj zemlji.

Osim prvih naznaka boljeg raspoloženja Nijemaca za putovanja u ovoj godini, po čemu su nešto optimističniji nego lani, analiza pokazuje da oko 57 posto Nijemaca prilike za putovanje ove godine vidi u nešto boljim osobnim, ali i financijskim prilikama u odredištima. “Svi podaci ukazuju na stabilnost turističke potražnje kod Nijemaca, pa i za poraste putovanja i potrošnje, jer ih 23 posto ove godine želi putovati više nego prošle, a 13 posto manje. Gotovo 30 posto ove godine na putovanja želi potrošiti više, a 14 posto manje“, kaže Martin Lohmann iz FUR-a poručujući da početak 2017. u Njemačkoj općenito signalizira dobre polazne uvjete za putovanja.

Kod destinacija, 41 posto Nijemaca kaže da ove godine žele posjetiti one u kojima još nisu bili, što je slično kao i prošle godine, kao i sklonosti za odredišta, pa ih tako najviše, 30 posto, planira putovati po vlastitoj zemlji, a slijede Španjolska, Italija, Austrija i Turska. Unatoč pozitivnom ozračju ove se godine ne očekuje rast ukupnog tržišta, a kako se nastavlja visoka razina potražnje vjerujemo da će konkurencija među destinacijama i borba za njemačke turiste biti jaka, zaključuju iz FUR-a.

Hrvatska bilježi 35 posto veći buking s Njemačkog tržišta

 

Predstavnici Novasola, vodeće specijalizirane agencije za privatni smještaj istaknuli su kako se Hrvatska jako dobro razvija, a imidž naše zemlje svakako raste zahvaljujući kvalitetnom radu u promociji. Ove godine Hrvatska bilježi 35 posto veći buking, što je zasluga veće ponude novih apartmana i kuća u obiteljskom smještaju, ali u prilog svakako ide i nastavak pada bukinga za Tursku i sjevernu Afriku. Također su istaknuli kako sve više njihovih klijenata u Hrvatsku dolazi privatnim avionima te da je potrebno obogatiti smještajnu ponudu vilama.

Predstavnici TUI-ja, jedne od najvećih svjetskih i vodećeg njemačkog turoperatora, za Hrvatsku kažu da je ove godine vrlo popularna destinacija ne samo na tržištu Njemačke, već i u Rusiji te Velikoj Britaniji. Vrlo su optimistični u pogledu daljnjeg razvoja Hrvatske te vjeruju kako će upravo naša zemlja u narednom periodu na turističkom tržištu odigrati važnu ulogu. Ističu kako njihovi gosti sve više traže velike sobe, a preferiraju Istru, s time da je i Dalmacija sve zanimljivija.

ITB 2016.

Šesti po veličini njemački turoperator te jedan od najbrže rastućih, Schauinsland Reisen od ove godine prvi puta radi Hrvatsku i jako je zadovoljan s dosadašnjim brojkama, kako za individualna, tako i za organizirana putovanje. Iz Misir Sonnenlandreisena, specijalista za putovanja u Hrvatsku od 1996. godine, ističu kako im je ove godine buking u porastu 30 posto. Većina njihovih gostiju dolazi avionom, a uz hotele u Hrvatskoj, posjeduju i šest autobusa za grupe. Orijentirani su na pred i posezonu, a ove su godini zadovoljni čak i sa interesom za studeni. Posljednje dvije godine jako dobro raste i potražnja u segmentu kruzing putovanja, a razmišljaju o širenju poslovanja na kontinent, prije svega Zagreb i Varaždin.

Kontinent je zanimljiv i Thomas Cooku koji osim hotela u svom portfelju ima i obiteljski smještaj. Iz ove, druge najveće međunarodne turističke grupacije također ističu kako geopolitička situacija u svijetu svakako ide u prilog Hrvatskoj koja je i dalje među turistima percipirana kao sigurna destinacija. Na period izvan glavne sezone orijentiran je i manji turoperator iz Frankfurta, Reisewelt. Predstavnici ističu kako je ove godine promet puno bolji, ali isto tako kao problem vide činjenicu da osim u većim gradovima na obali, malo je sadržaja dostupno tijekom pred i posezone. Porast bukinga za Hrvatsku, od 20 posto, bilježi i Olimar, turoperator specijaliziran za ponudu posebnih hotela, tj. manjih i ekskluzivnijih hotela. Hrvatska kod njih bilježi rast posljednjih pet godina, a veliki potencijal vide i u narednom razdoblju.

Zanimljivo i svakako pohvalno je kako razni turistički djelatnici preko Linkedina objavljuju svoju prisutnost na sajmu ITB u Berlinu te pozivaju potencijalne partnere da ih posjete na štandu.

Povezane vijesti:

HRVATSKA BILJEŽI 35 POSTO VEĆI BUKING S NJEMAČKOG TRŽIŠTA

ZAJEDNICA OBITELJSKOG TURIZMA HGK NA ITB BURZI PREDSTAVLJA MODEL ORGANIZACIJE OBITELJSKOG SMJEŠTAJA, KAO PRIMJER NAJBOLJE PRAKSE U EUROPI

ADAC: HRVATSKA JE 3. OMILJENA DESTINACIJA NJEMAČKIH AUTOMOBILISTA I KAMPISTA

Vijesti: