OVI indeks: Početak ljeta donio pad potražnje za radom

U lipnju je OVI indeks porastao za 25,2 posto u odnosu na isti mjesec 2017., dok desezonirane vrijednosti indeksa upućuju na blagi pad potražnje za radom na mjesečnoj razini...

U lipnju je OVI indeks porastao za 25,2 posto u odnosu na isti mjesec 2017., dok desezonirane vrijednosti indeksa upućuju na blagi pad potražnje za radom na mjesečnoj razini u iznosu od -3,3 posto, govori OVI indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu, Zagreb u suradnji s portalom MojPosao.

Izgleda da su se s početkom ljeta kapaciteti u turističkom sektoru već donekle popunili, pa stoga pad potražnje za radom u odnosu na svibanj nije neočekivan. Unatoč usporavanju rastućeg trenda potražnje za radom u lipnju, OVI indeks je u prvoj polovici godine bio 35 posto viši u odnosu na isto razdoblje lani.

Jednako kao i prethodne godine, dominantna zanimanja u objavljenim oglasima tijekom prvih šest mjeseci 2018. bila su prodavač, konobar, kuhar i vozač, dok je umjesto programera na peto mjesto zasjeo knjigovođa. Ovih prvih pet najtraženijih zanimanja činili su nešto iznad 37 posto ukupno objavljenih oglasa tijekom razdoblja siječanj – lipanj 2018. Što se tiče potrebnog obrazovanja, za više od trećine oglasa objavljenih tijekom prve polovice 2018. tražila se srednja stručna sprema, dok je više i visoko obrazovanje bilo potrebno za tek nešto iznad 15 posto ukupnih oglasa. Prema vrsti ugovora i dalje su dominantni ugovori na određeno s udjelom od 48 posto, dok je udio povremenih i sezonskih poslova iznosio 12 posto.

Online Vacancy Index (OVI) mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu, Zagreb u suradnji s portalom MojPosao. Svrha indeksa je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom. OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).

Indeks se tumači tako da vrijednosti veće od 100 predstavljaju rast u odnosu na 2015. godinu, a vrijednosti manje od 100 smanjenje u odnosu na baznu godinu. Indeks je desezoniran metodom X-12-ARIMA.

Vijesti: