Pete Radovich, kreativni direktor CBS-a: Promocija koju je nogomet donio Hrvatskoj je neprocjenjiva

Foto: HTZ

Ispričajte priču tako da s ljudima do kojih trebate doći postignete emocionalnu povezanost, a ne da im gurate svoj proizvod, poručio je Pete Radovich, kreativni direktor CBS-a, dobitnik najprestižnijih nagrada u svijetu marketinga i komunikacija na jednom od najposjećenijih panela ‘Što za brend Hrvatska znači nogomet? na Weekend Media Festivalu koji se održava u Rovinju, te dodao: “Od svega se da napraviti i ispričati priču, no napraviti dobru priču, e to je već umijeće. Za svaku dobru priču treba strpljenje, dobro istraživanje i fokus na emocije.

Ili prevedeno na turistički jezik, nemojmo prodavati smještaj, nego destinaciju. Moramo prodavati emocije, doživljaje i priče. Pričajmo priče, naše autentične priče.

S druge strane predavanje ‘Tell Me A Story’ bilo je fokusirano na sport kao ambasadora turizma, a naravno motivirano povijesnim uspjehom naše nogometne reprezentacije. A tu svakako možemo povezati i razvoj sportskog turizma kao važan segment. “Sport je jedini sadržaj koji se mora gledati uživo jer jedino tako dobijemo potpuni doživljaj. Vijesti, filmovi, serije – sve ostalo se može gledati ‘on demand’, osim sporta. Ljudi jedino zbog sporta organiziraju svoj život oko TV rasporeda i to je dodana vrijednost sporta u promociji države koju je nemoguće nadmašiti” zaključio je Pete Radovich, kreativni direktor CBS-a, na jednom od najposjećenijih panela ‘Što za brend Hrvatska znači nogomet?’.

Foto: Weekend Media Festival

Hrvatska reprezentacija ‘pomela’ je Svjetsko nogometno prvenstvo i priuštila nam stotine tisuća članaka, TV reportaža, milijarde tweetova i pretraga o Hrvatskoj. Svi su htjeli znati gdje je ta Hrvatska i tko su ti ljudi u kockicama. HTZ je odmah reagirao i dao ljudima ono što su tražili – krenuli su u kampanju i tijekom tekmi odredili geolokacije precizno targetirajući publiku i prikazujući im promo video “Croatia full of life” s hrvatskim nogometašima. “Kreirali smo skraćenu verziju promotivnog spota Ambasadori hrvatskog turizma u kojem smo ostavili samo kadrove u kojima se pojavljuju hrvatski nogometaši. Rezultati su bili izvrsni” kazao je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.

Uoči i tijekom utakmice s Engleskom fokus je bio na području oko stadiona Luznhiki, a nakon utakmice na cijelom području Moskve. Tom je prilikom skraćena verzija promotivnog videa pogledana preko 250.000 puta, a nakon hrvatske pobjede i ulaska u finale „view rate“ videa porastao je za 161 posto.‘Uspjeh nogometaša olakšao nam je posao, a mi smo na vrijeme reagirali. Nedavno nas je posjetio fotograf kojeg su Mandžukić i ekipa tijekom slavlja “pregazili”, a još uvijek je u tijeku kampanja za posezonu’, kazao je Staničić i dodao da je na svim emitivnim tržištima zabilježen porast interesa za Hrvatsku, a i rujan je po brojkama jako dobar.

Mislim da će efekt SP-a ostaviti još dublji trag. Hrvatska u odnosu na konkurentske zemlje ima značajno manji budžet, pa ovakvi uspjesi u sportu itekako pomažu promociji. Veseli podatak da na nekim emitivnim tržištima bilježimo dvoznamenkasti porast bookinga i interesa’, kazao je Staničić. HTZ provodi kampanje na američkom i europskom tržištu te u azijskim zemljama poput Kine i Japana. Ovisno o trendovima u pojedinoj zemlji, kampanje su kombinacija različitih kanala, no većinom se baziraju na digitalnim alatima.

Foto: HNS

Poštujmo sami sebe kako bi nas poštivali i drugi

Zlatko Dalić, izbornik hrvatske nogometne reprezentacije, najponosniji je pak na činjenicu što je prvenstvo Hrvatima vratilo nacionalni ponos i pomalo izgubljeni identitet.

Srebro je veliko, ali možda je još veća stvar što se događalo za vrijeme i nakon prvenstva. Toliko pozitive i ponosa, nosile su se kockice opet, djeca su navijala… Kad smo izgubili u finalu bilo je puno natpisa ‘niste osvojili prvenstvo, ali ste osvojili naša srca’, istaknuo je Dalić.

Izuzev srebrne medalje, izbornik je u Rusiji Hrvatsku stavio u fokus i kad je inzistirao da on i nogometaši na konferencijama za novinare pričaju isključivo na hrvatskom. Postoji jedna anegdota s novinarom Sky Newsa. On je nakon jedne od utakmica postavio Daliću pitanje na engleskom. Hrvatski izbornik odgovorio je na hrvatskom. Nakon pobjede hrvatske reprezentacije protiv engleske isti je novinar došao, uzeo tablet i Daliću postavio pitanje na hrvatskom jeziku.

Čovjek je pokazao poštovanje koje možda mi nemamo sami prema sebi. Žao mi je što se nisam snašao i odgovorio mu na engleskom, pa da i ja njemu iskažem poštovanje. Kad razmišljam o svojoj branši, čini mi se da mi sami sebe ne cijenimo dovoljno, nismo dovoljno samouvjereni i hrabri. Rekao sam prije nekoliko godina da bi bio prvak da mi daju Barcelonu ili Real. Stalno mislimo da je netko bolji od nas, ali tko je bolji od nas? Bog nam je dao talent i znanje. Kad idete u shopping u susjedne zemlje, obucite hrvatski dres. Svi će znati otkud dolazite, a možda dobijete i popust’, kazao je Dalić

Nažalost mi Hrvati ne poštujemo sami sebe, svoju tradiciju i kulturu. Naprotiv, kao da je se sramimo iako nam je upravo to najveća vrijednost i prednost pred konkurentima. Hrvatska nema jednu priču, nego tisuće priča kao i tisuće otoka i pitam se kada ćemo već jednom shvatiti da turisti žele upravo tu našu priču.

Upravo naša autentična priča moram biti naš glavni turistički proizvod. Moramo biti to što jesmo – Dalmatinci, Slavonci, Istrijani, Zagorci… Hrvati. Poštujmo sami sebe, kako bi nas poštivali i drugi. I to je odgovor zašto nam Grčka i Turska nisu ili barem ne bi trebali biti konkurenti. No samo onda kada počnemo pričati naše priče, a ne prodavati samo sunce i more i težiti standardizaciji. Ako radimo kopiju Venecije ili Toscane, pitam se zašto bi onda netko došao vidjeti kopiju kada može vidjeti original. Jednostavno , zar ne?

/// Pogledajte ovaj video koji je ekskluzivni pozdrav Weekend Media Festivalu snimljen jučer u New Yorku, studiju jedne od najpoznatijih američkih sportskih emisija o NFL-u, Inside The NFL., a govori nam o važnosti i moći sporta kroz promociju i brendiranje Države.

Za kraj Pete Radovich potvrdio je da u Americi sve više ljudi zna za Hrvatsku, a još važnije, sve ih više stiže ovdje i na odmor. Radovich je kazao kako su i ulice New Yorka tijekom prvenstva bile pune kockica te je nogomet uvelike pridonio promociji Hrvatske. U SAD-u obožavaju naš dres jer je drugačiji i ‘cool’.

Puno Amerikanaca je čulo za Hrvatsku, ali nisu znali mnogo o njoj. Tijekom finala su uguglali ‘Croatia’ i vidjeli predivne fotografije Hrvatske. A sve zbog nogometa” zaključio je Radovich koji je kolegu Engleza nakon poraza od Hrvatske natjerao da u emisiji na CBS-u nosi kockasti dres. Emisiju je, procjenjuje, gledalo između četiri i pet milijuna ljudi.

Vijesti: