Ivica Miličević, TZ Ilok: Većina gostiju koja kod nas dolazi ima primarno turistički motiv što je dokaz privlačnosti i sadržajnosti destinacije

Počela 50. Iločka berba grožđa, najstarija vinarska manifestacija na istoku Hrvatske

Od sinoć do 3. rujna u Iloku se po 50-ti put održava Iločka berba grožđa, najstarija manifestacija na istoku Hrvatske, pokrenuta još davne 1962. nastavlja se i ove jubilarne godine, u vrijeme kada su brojni iločki vinogradi prepuni zrelih bobica budućih vrhunskih vinskih kapljica, kada Ilok miriše na grožđe i vino, a Iločani se spremaju za veliki posao berbe, počinju i događanja kojima se to ponosno obilježava i proslavlja, kažu u iločkoj Turističkoj zajednici i pozivaju sve koji cijene rad vinara i vinogradara i ono što oni proizvode.

Iločki turistički djelatnici su ponosni na rastuće podatke o posjećenosti destinacija u Iloku i vinogradima i vinskim podrumima bogatoj okolici ovog lijepog gradića na dunavskoj obali. Za prvih sedam mjeseci ove godine bilježe porast dolazaka turista za 28,8 posto, a noćenja za 23,3 posto. Posebno ističu porast dolaska stranih gostiju za 43 posto u odnosu na prošlu godinu. “U strukturi odnos je 73 posto domaći, 27 posto strani turisti, a ono čemu težimo i što bi željeli izmijeniti je upravo imati veći udio stranih jer domaće tržište je premalo, nestabilno,dijelom sezonalno (proljeće-jesen), standard nije ‘turistički friendly’ (luksuz za većinu!, znajući da nismo ni more ni sunce ni banje, toplice i sl.,), navike i kulture i motivi putovanja su puno slabiji nego što je to sa stranim gostima. Također, strani gosti većinom svi ostvare i noćenje i širu potrošnju, ne samo dolazak, dok su nam domaći najvećim dijelom jednodnevni gosti , a sve to ,dakako, utječe na visinu i strukturu potrošnje a samim tim i ukupnog rezultata”, kaže Ivica Miličević, direktor Turističke zajednice Ilok dodajući kako to nije kritika domaćih gostiju već se nameće realnost da bliže europsko, i daleka tržišta mogu biti dugoročno sigurniji i kvalitetniji put i izvor održivog turizma.

Ističe kako su njihovi gosti zaista turisti koji ciljano odabiru destinaciju, a vrlo malo je onih koji dolaze zbog posla ili u tranzitu.”Većina gostiju koja kod nas dolazi ima primarno turistički motiv što je dokaz privlačnosti i sadržajnosti destinacije, mada naravno, još uvijek u razvoju…. Za ciklo turiste koji su sigurno 95 posto stranci nemamo službenog načina praćenja, no primjerice, u ovim ljetnim mjesecima oni su nam isto važan segment. Što se tiče riječnog cruisinga, od kad smo s tim krenuli i kad je stao prvi brod, svake godine se povećavalo, to nisu velike brojke no bitno je što svi oni koji ovdje pristanu zaista ovdje nešto posjećuju, konzumiraju, nešto kupe,itd., u odnosu na neke druge naše destinacije gdje dosta puta se samo koristi pristan da bi se otišlo nekamo, ili se iz razloga brodara i agenta samo razgleda, prošeta…, kod nas toga nema.”, kaže Miličević i podsjeća da su se kandidirali na natječaj (bespovratna sredstva 100 posto) za izradu Strategije turizma grada Iloka te pripadajućih pratećih marketinških planova i akcijskog plana, gdje će nastojati sve ovo spomenuto, analizirati, razraditi i usmjeriti, najvjerojanije s Institutom za turizam.

Što Ilok sve nudi tijekom cijele godine, što se može doživjeti, raditi, nevezano uz manifestacije, ako su motiv dolaska prirodne ljepota, gastro i eno ponuda…”Ovisi od toga što im je od interesa, koja turistička niša je u pitanju, no generalno naravno većinu najviše privuče eno-gastro ponuda i pojedine lokacije. Prije dolaska svi nešto malo znaju i privučeni su nečim, najčešće kulturno-povijesnom vrijednošću i vinskim brandom, no kad dođu gotovo uvijek bude ‘više od očekivanog’, osobito stranci, slikovitost, raznolikost, unikatne vizure povijesnih građevina, crkva, dvorac-muzej, brojna i vrhunska vina, vinarije, zeleno more vinograda, mir i neka bezvremenska atmosfera bez stresa, Dunav…sve to kad dožive kao jednu cjelinu i sve u samo par minuta dostupno, toliko toga na malom prostoru, to je najčešći dojam – dobra destinacije za posjet. i ‘value for money’. Mediteran na Dunavu. Ako bi napravili rang-listu išlo bi ovako: Stari podrum, Dunav, dvorac-muzej, Principovac, restorani, crkva, obiteljske vinarije…i sve drugo… Primjerice, nedavno, novinari jednog od svjetskih vodiča za turiste su ostali zapanjeni kvalitetom vina te cijelim Ilokom te činjenicom da je sve za, primjerice. Amerikance, Kanađane, izuzetno povoljno, ‘jeftino’, a nepoznato i novo.. Isto se dogodilo s npr. Ashley Colburn, poznatom tv producenticom i turističkom novinarkom koja mi se prošle jeseni sama javila da ju zanima Ilok,da bi došla i da li mogu biti ‘host’. Došla i ostala tri dana jer joj se jako svidjelo sve, paralelno nas promovirajući kroz svoje kanale, ničim kupljena osim Ilokom kao cjelinom, i možda ipak moram reći, spontano ‘osvojena’ i zadovoljna lokalnim ljudima“, kaže Ivica Miličević.

Ističe također kako se sve više i više profilira i Ilok i Principovac kao lokacija za vjenčanja i događanja-evente, raznih ljudi s raznih strana, pa navodi primjer kako su gosti-stranci koji su ranije posjetili Ilok, došli ponovo da bi ovdje priredili vjenčani pir. Nedavno, je ovdje bila svadba gdje su i mlada i mladoženja stranci i većina gostiju je bila iz Afrike jer mladoženja je iz Obale Bjelokosti, ali i iz SAD, Europe… “Domaći i regionalni dnevni gosti najviše preferiraju doći na ručak, večeru, opuštenost i uživanje u krajoliku, vinu, druženju i sl. te često dovode nove goste, prijatelje, poslovne partnere, rodbinu …Ima naravno i takvih koji nam se vraćaju. Evo, večeras je Noć vina i još prije javili su mi se ljudi iz Zagreba koji su bili prošle godine, da rezerviraju opet.. No, da se krivo ne shvatimo, još puno toga nije dobro, nije valorizirano, ili nije odgovarajuće razine i puno posla ima da se zaista postane mala, ne masovna, ali top i održiva destinacija, mislim da smo negdje na pola puta…i posla, za sve dionike“, zaključuje prvi čovjek iločkog turizma Ivica Miličević.

Počela 50. Iločka berba grožđa, najstarija vinarska manifestacija na istoku Hrvatske
Ovogodišnja jubilarna berba počela je sinoć, 25. kolovoza s 5.Noći vina u Starom podrumu, posebnim hedonističkim događajem koji kombinira vrhunska iločka vina sa zavodljivom glazbenom pozadinom i bajkovitom atmosferom povijesnog kompleksa, sutradan su sportska događanja poput maratona čikli na Dunavu potom je tradicionalno druženje u vinogradima – “Pudarina”. Središnji dio Berbe je prvi vikend rujna, 1. – 03. s mozaičnim programima i cjelonoćnom zabavom. Bit će tu od klape Stina preko Petra Graše do legende tamburaške i starogradske pjesme Zvonka Bogdana, a nakon koncerata slijedi duga, vesela noć do jutra uz glazbu, ples, iločko vino, gastro-užitke. Tu je još zanimljivih priredbi poput “Zalazak sunca u vinogradima Trs“, „Dani traminca“ i ponuda slastica od vina i grožđa, a u nedjelju slijede sportska događanja, atraktivni konjički program s kočijama i jahačima te animacija za najmlađe-“Berboland”.

Više informacija o programu pogledajte ovdje

Vijesti: